[all] SUS en SMS server*

Pagina: 1
Acties:

• Dirkse1984
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat zijn nou de grote verschillen tussen SUS en SMS, beide kan ik gebruiken voor updates toch?
Kan het goed naast elkaar werken, of moet je kiezen tussen een van deze twee?
Sus ziet er ook erg interessant uit, maar jammer dat het zich nog in de beta versie bevindt.

En wat zijn verder de voor- en nadelen van deze twee programma's?
Heb al wel gelezen in het sus forum, dat hij alle updates download ook al heb je die niet nodig.

Maar ik ben hier wel benieuwd naar.

Groet

Verwijderd

SUS = Software Update Services = Windows Updates installeren
SMS = System Managment Server = software distributie en windows updates mogelijk

met sus kan je dus geen software distributie doen, dat is het grote verschil
nadeel van sms, maakt gebruik van sql database en is duur.
alternatief? landesk of software installatie via de Active Directory/Group Policy
en windows updates met SUS, sus is gratiz

• Dirkse1984
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 12:47:
SUS = Software Update Services = Windows Updates installeren
SMS = System Managment Server = software distributie en windows updates mogelijk

met sus kan je dus geen software distributie doen, dat is het grote verschil
nadeel van sms, maakt gebruik van sql database en is duur.
alternatief? landesk of software installatie via de Active Directory/Group Policy
en windows updates met SUS, sus is gratiz
En software distrubutie - wat is daar nou een goede methode voor, het gaat in mijn geval om een kleine 50 pc's. Kan ik dan beter via active directory programma's laten installeren, of via kixtart een script laten draaien, die controlleerd of een programma wel of niet aanwezig is, zo nee dan wordt het programma geinstalleerd.

Verwijderd

Dirkse1984 schreef op 16 april 2004 @ 13:00:
[...]

En software distrubutie - wat is daar nou een goede methode voor, het gaat in mijn geval om een kleine 50 pc's. Kan ik dan beter via active directory programma's laten installeren, of via kixtart een script laten draaien, die controlleerd of een programma wel of niet aanwezig is, zo nee dan wordt het programma geinstalleerd.
50 pc's, zo'n situatie heb ik hier ook,
je maakt met Veritas WinstallLE een msi pakket van het programma dat je op de desbetreffende pc's wilt installeren. je zet dat pakket in je active directory geeft daar die gebruikers rechten aan, gebruiker start pc opnieuw op en merkt niet eens dat het proggie geinstalleerd wordt.
werkt perfect. ik zou kiezen voor de Active Directory.

• Dirkse1984
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 13:17:
[...]

50 pc's, zo'n situatie heb ik hier ook,
je maakt met Veritas WinstallLE een msi pakket van het programma dat je op de desbetreffende pc's wilt installeren. je zet dat pakket in je active directory geeft daar die gebruikers rechten aan, gebruiker start pc opnieuw op en merkt niet eens dat het proggie geinstalleerd wordt.
werkt perfect. ik zou kiezen voor de Active Directory.
ahha, bedankt. Tot nu toe gebruikte ik installright, die maakt een copy van je systeem, van voor en na de installatie, neem aan dat veritas winstalle hetzelfde doet?
Maar ik ga in iedergeval verder testen hoe het werkt, je hoeft dan ook verder niks meer in te stellen onder het useraccount? dat regelt winstalle zelf?

Verwijderd

ja wininstallLe doet hetzelfde
proggie staat op de cd van win2kserver
start proggie...start snapshot..
je doet installatie, zet de settings, je kan zelfs rebooten als je wil, als alles goed is, start je proggie op en maak je de keuze dat je klaar bent met snap shot en maakt proggie er een msi pakketje van

• Dirkse1984
  • Niet online
Bedankt!

Verwijderd

geen dank..stuur de rekening wel :P :) :+
Pagina: 1