Toon posts:

Radeon 9800PRO probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb net een nieuwe radeon 9800PRO gekocht en ingebouwd, na windows op te hebben gestart installd hij de standaart drivers die ook werken.
Het probleem is als ik nieuwe drivers installeer dat ik bij het booten van windows geen beeld meer krijg (monitor lichtje springt op oranje), is dit een probleem wat jullie kennen? En misschien iemand de oplossing weet?

Specs:

Amd athlon 2200+
512mb pc2100
Radeon 9800pro
Soltek mobo

Bvd Roy.

Verwijderd

Welke drivers heb je geinstalleerd?

VGA of DVI kabel?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 11:39:
Welke drivers heb je geinstalleerd?

VGA of DVI kabel?
Nou bij de eerste drivers die windows vind geeft hij geen problemen, maar elke andere driver wel zelfs als ik het via windows update doe. Ik denk dat hij dan wel VGA drivers installerd :9

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Hmm raar...
Misschien een bios update doen, aangezien hij bij het booten problemen heeft?
Btw Mohah bedoelt of je monitor via DVI of VGA is aangesloten. (staat los van de drivers :P )

Verwijderd

Topicstarter
Na het opstartscherm van windows gaat ie zwart, dus als hij eigenlijk windows in wil gaan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 11:43:
[...]

Nou bij de eerste drivers die windows vind geeft hij geen problemen, maar elke andere driver wel zelfs als ik het via windows update doe. Ik denk dat hij dan wel VGA drivers installerd :9
Nee, standaard drivers zijn NIET de goede.... :(
Ja, Widows herkend de kaart en zal de standaard VGA drivers installeren.

Nadien start je opnieuw op en installeer je de laatste ATI drivers
Catalist 4.4

reboot....

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:47
Het kan ook zijn dat er een refreshrate ingesteld staat die je monitor niet aankan. Kijk eens of starten in veilige modus wel kan. Vervolgens drivers e.d. weggooien. Opnieuwe booten en idd de catalist installeren. Moet werken dan.

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik dus al vaak gedaan, met de catalist drivers wil hij ook niet booten.
Ik probeer nog wat meer dingen uit, hoop dat jullie ook met goede idee'en komen :|

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-08 20:52
bassio schreef op 16 april 2004 @ 11:54:
Het kan ook zijn dat er een refreshrate ingesteld staat die je monitor niet aankan. Kijk eens of starten in veilige modus wel kan. Vervolgens drivers e.d. weggooien. Opnieuwe booten en idd de catalist installeren. Moet werken dan.
Idd, dat was ook mijn eerste gedachte...

Wat voor monitor heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 17inch medon, haalt wel 85 hertz at 1280, ik heb zovaak die drivers in veilige modus verwijderd, dan boot hij ook maar op een standaart adapter.
Als ik daarna de drivers van de bijgeleverde cd installer dan doet ie het maar als ik divers zoals die catalist installed valt het beeld weg.

Verwijderd

Klinkt als BIOS of Intell / VIA driver probleem......

Heb je ALLE updates van MB al geinstalleerd?

Maar, je PC boot dus ook niet meer na install van Catalist drivers?
Dan zou ik ook in SAFE MODE opstarten en alle Grafische meuk eraf donderen en het opnieuw proberen......

(Mohah raakt u qua ideeen ook een beetje uitgeput.... :Z

Vaker F5 gebruiken..... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 12:06 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
• Verwijder de videokaart uit Apparaatbeheer
• Reboot
• Windows herkent de videokaart, deze drivers NIET installeren (gewoon Cancel dus)
• Catalyst installeren (of anders de Omega-variant)
Varieer ook eens van driver-versie; kan zijn dat je een corrupte hebt.
Ook als ie van CD komt.

[ Voor 5% gewijzigd door Rone op 16-04-2004 12:35 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik zo vaak gedaan.

De drivers (3.6) die op de cd staan werken gewoon, ik snap niet waarom de andere drivers niet werken.. iemand wel? :>

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

- zorg dat je met eenderwelke driver in Windows geraakt
- installeer de Catalyst drivers (v4.4)
- herstart pc
- ram op "F8" tijdens het booten en kies "VGA-modus"
- rechtsklik op bureaublad
- kies "Eigenschappen"
- tabblad "Instellingen"
- zet res tijdelijk op 800x600
- klik op "Geavanceerd"
- tabblad "Beeldscherm"
- zet refresh rate tijdelijk op 60Hz
- reboot
- laat windows normaal opstarten
- eens volledig opgestart --> verander de res & refresh naar wat je wil

[ Voor 45% gewijzigd door Neobahamuth op 16-04-2004 12:55 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

goeieavond allemaal, ik heb heb ook een vraag maar heb niet het idee dat het een topic waardig is!

een vriend van me heeft een radeon 9600pro, en die draaid op de laagste instellingen altijd met 2x fsaa een en 2x anistropisch filteren!! ik weet niet hoe ik het uit moet zetten maar hierdoor vallen de prestaties tegen

op een systeem waar een ti4600 280 frames haalt haalt deze radeon slechts rond de 170 frames!!

ik heb serieus meer dan een uur gezocht op tweakers.net maar niemand zegt iets over dit probleem, ik hoop dat iemand me hier kan helpen!

ohja, als ik in het instellingen menu ALLES op prestatie zet dan nog is de performance hetzelfde!! ik weet niet meer waar ik het moet zoeken!!

Verwijderd

bureaublad>rechtmuisknop>eigenschappen>tabblad instellingen>geavanceerd>3d>aangepaste instellingen gebruiken aanvinken>aangepast

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 22:23:
bureaublad>rechtmuisknop>eigenschappen>tabblad instellingen>geavanceerd>3d>aangepaste instellingen gebruiken aanvinken>aangepast
dat dacht ik ook!, maar daarmee is het helaas niet opgelost, want de frames bij quake blijven exact hetzelfde?? ja ik weet het klinkt raar maar ik ben geen noob, en naar een 1uur zoeken op got en 2 uur testen is er nog steeds geen vooruitgang!!
Pagina: 1