Toon posts:

abnormaal wisselende cpu temp

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben ten einde raad.

ik heb sinds gisteren een nieuw mobo, cpu, geheugen gekocht, namelijk het volgende:
- Asus A7N8X-VM
- AMD Athlon XP 2500+ Boxed 512kb
- 512 Mb DDR/400 PC-3200 Infineon

alles in elkaar gezet, de computer aangezet en naar de bios gegaan. tot daaraan toe liep alles op rolletjes.
nou wat ik altijd als eerste doe bij een nieuwe comp, is kijken naar de cpu temp in de bios.

ik schrik, want ik zie die temp veranderen: 30,50,-60(ja min ja), 70,20,40,90. zoiets, en toen ging ie uit (beveiliging van het mobo).

wat ik heb geprobeerd:
- alles gekoppeld, zodat alleen het mobo stroom kreeg van de voeding.
- andere voeding.
- andere cpu.
- andere cpu heatsink+cooler.

en nog steeds zie ik die temp zo abnormaal schommelen.
echter ruik ik niks merkwaardigs elke keer als ie uitvalt, en de cpu ziet er ook niet ongewoon uit.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Probeer eens een nieuwe of andere BIOS-versie.

ARME AOW’er

Verwijderd

lijkt me dat je sensor van het moderbord kapot is dan
je hebt al het andere mogelijk al geprobeerd :o
dus of terugsturen of de automatische overhittings beveiliging uitzetten en zo verder aan (is mischien niet zo slim ivm overhitting zonder het te weten)

Verwijderd

Topicstarter
ja en dan valt ie zometeen uit, terwijl ik daar mee bezig ben, en dan is het mobo niet meer bruikbaar(?)

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:19

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik denk dat je even een BIOS update moet doen. Alleen dan moet wel die beveiliging uit. Als je pc uit gaat tijdens het flashen is dat niet zo leuk. En de temperatuur in de BIOS zegt ook niet alles. Bovendien kan de sensor gewoon kapot/brak zijn.

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Als er meerdere cpu's geprobeerd zijn en zelfde problemen bestaan, dan kan het idd een nieuwe biosversie helpen. Of je hebt een overijverig temperatuursensor. Je kan dan de gok nemen om de temperatuursensor uit te zetten in Bios. Of gewoon je bordje inruilen.

Verwijderd

Topicstarter
lol ik ga net in de bios zoeken hoe ik die beveiliging uit kan zetten, maar kan het niet vinden. ging ik weer terug naar de hardware monitor, staat de cpu temp op -127 en de 12 volt klopte ook niks van. in ieder geval heb ik die nu op disabled gezet dus ik neem aan dat hij hem nu niet meer uitzet. dan ga ik zo even een nieuwe bios proberen.

Verwijderd

Topicstarter
er is niet eens een nieuwe bios versie! ik heb de a7n8x-vm/400. op de site is versie 1001, en die staat er op.

maar ik dacht even dat het opgelost was.
ik had nog niet eerder of f2 gedrukt bij het opstarten (load setup defaults), maar sinds ik dat heb gedaan en weer terug in de bios ga stond ie op 38/39 graden de 1e minuut. nu schommelt ie verdomme weer, 1 minuut later. iets in de richting van 65, 60, 50, 69, 49.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 11:44 ]

Pagina: 1