ik ben ten einde raad.
ik heb sinds gisteren een nieuw mobo, cpu, geheugen gekocht, namelijk het volgende:
- Asus A7N8X-VM
- AMD Athlon XP 2500+ Boxed 512kb
- 512 Mb DDR/400 PC-3200 Infineon
alles in elkaar gezet, de computer aangezet en naar de bios gegaan. tot daaraan toe liep alles op rolletjes.
nou wat ik altijd als eerste doe bij een nieuwe comp, is kijken naar de cpu temp in de bios.
ik schrik, want ik zie die temp veranderen: 30,50,-60(ja min ja), 70,20,40,90. zoiets, en toen ging ie uit (beveiliging van het mobo).
wat ik heb geprobeerd:
- alles gekoppeld, zodat alleen het mobo stroom kreeg van de voeding.
- andere voeding.
- andere cpu.
- andere cpu heatsink+cooler.
en nog steeds zie ik die temp zo abnormaal schommelen.
echter ruik ik niks merkwaardigs elke keer als ie uitvalt, en de cpu ziet er ook niet ongewoon uit.
ik heb sinds gisteren een nieuw mobo, cpu, geheugen gekocht, namelijk het volgende:
- Asus A7N8X-VM
- AMD Athlon XP 2500+ Boxed 512kb
- 512 Mb DDR/400 PC-3200 Infineon
alles in elkaar gezet, de computer aangezet en naar de bios gegaan. tot daaraan toe liep alles op rolletjes.
nou wat ik altijd als eerste doe bij een nieuwe comp, is kijken naar de cpu temp in de bios.
ik schrik, want ik zie die temp veranderen: 30,50,-60(ja min ja), 70,20,40,90. zoiets, en toen ging ie uit (beveiliging van het mobo).
wat ik heb geprobeerd:
- alles gekoppeld, zodat alleen het mobo stroom kreeg van de voeding.
- andere voeding.
- andere cpu.
- andere cpu heatsink+cooler.
en nog steeds zie ik die temp zo abnormaal schommelen.
echter ruik ik niks merkwaardigs elke keer als ie uitvalt, en de cpu ziet er ook niet ongewoon uit.