Toon posts:

[Exchange clustering + NTBACKUP] Inf. Store niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er draait hier een windows 2000 Advanced Server cluster waar een active/passive exchange 2000 cluster op draait. Laten we stellen dat deze CLR3 heet.

Op onze nieuwe backupserver heb ik de backup scripts (.bks file en een batchfile) exact overgenomen van de oude backup server en ziet er als volgt uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
\\SRV1\NLB_WEB\
\\SRV2\NLB_WEB\
\\SRV4\MSSQLBACKUP\
\\SRV5\MySQLBACKUP\
\\SRV7\c$\Systemstates
\\CLR1\d$\
\\CLR1\d$\Apps\ /Exclude
\\CLR1\d$\RECYCLER\ /Exclude
\\CLR1\q$\
\\CLR2\S$\Microsoft SQL Server\MSSQL$CLR2\BACKUP
JET CLR3\Microsoft Information Store\First Storage Group\

Alleen de laatste regel (de Inf. Store) pakt hij om de een of andere reden niet mee. Terwijl hij op de oude backup server gewoon werkte. In de backuplog staat dan ook:
[b]Skipped files in ""@C:\Backup\Iddink.bks" folder. Folder not found.[b]

Als ik in NTBACKUP handmatig op zoek ga naar de Information store dan vind ik die ook niet terug. (je ziet dan in ntbackup altijd staan: 'Microsoft Exchange Servers" en "microsoft Exchange" waar je dan de servers of stores staan die je kan aanvinken voor de backup)

Ik heb al uitgesloten dat het DNS probleem is of iets dergelijks. Het enige dat me net nog te binnen schoot is dat op de oude backupserver, wat voor die tijd ook een clusternode is geweest, ook exchange heeft gestaan. Is het soms mogelijk dat omdat op de nieuwe backupserver geen Exchange heeft gestaan dat daar dan een of andere plugin voor NTbackup niet is geinstalleerd waardoor het dus niet werkt?

ik dacht er dan aan om dan de Exchange System Manager te installeren om te kijken of dat soms werkt. Maar dat wil ik liever eerst zeker weten.

Iemand een idee?

edit:

ik was al een poos aan het zoeken, maar ik kon niks vinden... laat ik nou net de bevestiging op mijn vraag/antwoord vinden:

Microsoft Windows 2000 comes with a utility that enables you to backup data and System State* information on that server. When you install Exchange 2000 onto the server, the Windows 2000 Backup utility is updated to support backing up and restoring Exchange data. The backup program now becomes “Exchange aware”.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 11:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem heb ik opgelost:

Exchange wordt niet gebackupd doordat er wordt gebackupd vanaf een NIET Exchange server. Om NT-backup exchange aware te maken moet je eerst een speciale dll installeren: Esebcli2.dll

Meer info, zie:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;275876

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > PNS ter archivering voor den search ;) :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..