Excell nummers laten genereren

Pagina: 1
Acties:
  • 665 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75139

Topicstarter
Ik vroeg mij af of iemand wist hoe ik Excell zelf willekeurige nummers kan laten genereren en in een kolom laten plaatsen. Het liefst wil ik nummers laten genereren volgens een normale verdeling (statistiek!!!).

Alvast Tanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54602

Zoek eens bij ASELECT()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75139

Topicstarter
heb jij zo'n functie? Ik niet igg, maar het heeft me een beetje op weg geholpen, mag echter nog niet baten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:22

Ravhin

no <root>...

met RAND() kan je een random nummer genereren tussen 0 en 1. Als je van deze getallen van circa 10 het gemiddelde neemt volgt dit een normale verdeling. random getallen genereren die al verdeeld zijn over de gauss-curve zijn zover ik weet niet mogelijk omdat dit de integraal is onder het oppervlak. 8)7

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Anoniem: 75139 schreef op 16 april 2004 @ 11:22:
heb jij zo'n functie? Ik niet igg, maar het heeft me een beetje op weg geholpen, mag echter nog niet baten!!
Wat werkt er dan nog niet... Wat voor resultaat heb je tot nu toe bereikt en waar zit het verschil met wat je wil bereiken?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Installeer de "Analysis Toolpack" Add-in. Daarna kun je kiezen: Tools => Data Analysis => Random Number Generation.
Daar kun je allerlei dingen instellen (ook Normal distribution), hoe precies zoek je zelf maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

[google=excel function normal distribution] of F1 --> 'normale verdeling' --> NORM.VERD en je bent er :Y)
Alternatief: F1 --> 'willekeurig' --> 'ASELECT'

Omdat eerst zoeken nodig is en het blijkbaar toch echt goed is te vinden met F1 (ik heb geen rare zoektermen gebruikt), sluit ik het topic. Probeer ajb een volgende keer eerst even goed te zoeken; zie ook de SA policy bovenaan Software Algemeen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.