Toon posts:

geen zoekmachines, iemand programma tegen???

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb sinds 2 weken een probleem met mijn zoekmachines. Geen enkele werken er nog van (google,altavista,yahoo...). Ik kan niet op deze sites en uiteraard ook niet zoeken. Ik had een programma gevonden maar de bijgevoegde link wil niet openen. Weet iemand wat te doen tegen dit probleem?? :? met programma ofzo...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Wellicht spyware/adware/... ? --> Spybot, Adaware, PestPatrol, ... en scannen maar :)

Check je hosts file ook eens.

[ Voor 19% gewijzigd door roelio op 16-04-2004 10:46 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer...

Verwijderd

Wat werkt er niet?
kan je de sites niet openene? of krijg je geen resultaten terug wanneer je iets zoekt?

Host file kan je hier vinden: c:\winnt\system32\drivers\etc\hosts
(op W2K/XP/ NT)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 10:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik kan gewoon die sites niet openen en dus ook niet zoeken wellicht zijn deze sites "overgenomen" , de juiste benaming ken ik niet. :'(

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Lees [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] eens door, en SA FAQ: virussen & spyware is misschien ook wel interessant. :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
euh..hostfile??? :? Waarvoor dient da??? En wat kan ik daar aan doen??? Geef meer informatie aub?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 10:53:
euh..hostfile??? :? Waarvoor dient da??? En wat kan ik daar aan doen??? Geef meer informatie aub?
als je hier iets ziet wat je niet kent doe je [search=hosts]

Verwijderd

in de host file staan verwijzingen van site naar bepaalde IP adressen
standaard staat daar alleen in

127.0.0.1 localhost
Dat betekent dus niet meer, dan wanneer je in bv internet explorer, http://localhost intikt, dat er dan gezocht word op IP adres 127.0.0.1 ( je lokale interne IP adres. Zo te zeggen - Het IP adres van de PC waar je op werkt.)

Dit bestand kan je aanpassen om te voorkomen dat er sites worden geopend die je niet wilt bezoeken. Dus regels toevoegen na de standaard "localhost-regel"

127.0.0.1 www.tee*ytits.ws
127.0.0.1 www.tienerse*.ws
127.0.0.1 www.se*gallery.ws
127.0.0.1 www.*fseeker.com

Bepaalde virussen of Spyware maken hier ook wijzigingen in

Dus wanneer er een regel als:
127.0.0.1 www.google.com
127.0.0.1 www.altavista.com
wordt toegevoegd, dan zal je die niet meer kunnen bereiken.

Open het hosts bestand met bv NotePad in deze directory: C:\WINNT\system32\drivers\etc\
en kijk of er andere verwijzgingen instaan dan de standaard localhost

Het is een bestand die je normaal niet ziet, dus je moet even de folderrechten aanpassen om verborgen/hidden bestand te zien.

mocht er wat instaan, mbt google of altavista , dan die regels wissen, en het bestand weer opslaan/overschrijven.. (het bestand heeft geen extensie)
Internet Explorer even opnieuw starten, en opnieuw proberen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 11:03 ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ik krijg nogal het vermoeden dat de topicstarter niet echt zelf op het niveau heeft gezocht wat we hier wel verwachten. De vraag over wat een hostfile is bevestigt dat toch wel. Daarom move ik deze niet naar B&V, maar gaat 'ie dicht met een linkje naar: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.