Ik heb net redhat 9 geinstaleerd helemaal clean. Alleen ik kan niet opstarten zonder toetsenbord. De bios zegt er niks van (wat ik ook ingesteld heb) Maar in redhat staat ie na een tijdje gewoon stil. Hoe kan ik dit veranderen?
Met zo weinig informatie kan echt werkelijk niemand hier iets mee.
Wat voor soort toetsenbord gebruik je? Ik gok op USB aangezien het anders wel heel sterk is dat het niet werkt. Maar je zegt dat nergens. Wat is de rest van je hardware? Werkte het toetsenbord tijdens de installatie wel (dat neem ik aan...), wat voor settings heb je dan tijdens de setup gekozen?
Kun je evt. met een ander toetsenbord (PS2?) inloggen en in de logfiles (/var/log/messages) kijken wat er gebeurt? Heb je google al gebruikt om te zoeken naar mensen met een vergelijkbaar probleem? En niet te vergeten de GoT search, want de kans is groot dat er al eerder iemand was met hetzelfde probleem...
Wat voor soort toetsenbord gebruik je? Ik gok op USB aangezien het anders wel heel sterk is dat het niet werkt. Maar je zegt dat nergens. Wat is de rest van je hardware? Werkte het toetsenbord tijdens de installatie wel (dat neem ik aan...), wat voor settings heb je dan tijdens de setup gekozen?
Kun je evt. met een ander toetsenbord (PS2?) inloggen en in de logfiles (/var/log/messages) kijken wat er gebeurt? Heb je google al gebruikt om te zoeken naar mensen met een vergelijkbaar probleem? En niet te vergeten de GoT search, want de kans is groot dat er al eerder iemand was met hetzelfde probleem...
Het is gewoon een ps2 toetsenbord maar het toetsenbord doet het dus wel alleen hij wil niet opstarten zonder toetsenbord.Wilke schreef op 16 april 2004 @ 11:32:
Met zo weinig informatie kan echt werkelijk niemand hier iets mee.
Ik begrijp dus de helft van je vragen niet.
Werkt het toetsenbord wel tijdens de instalatie?
Ja tuurlijk werkte het hij werkt nu ook dat was ook niet het probleem.
Verwijderd
Na een tijdje? Is dat bij het opstarten? Of als de server al draait? Als het bij het opstarten is, dan kun je misschien even aangeven bij welke service hij stopt, als het niet bij het opstarten is, kijk dan je /var/log/messages eens na op relevante dingen... (als je het toetsenbord dus even aansluitSen schreef op 16 april 2004 @ 10:31:
Ik heb net redhat 9 geinstaleerd helemaal clean. Alleen ik kan niet opstarten zonder toetsenbord. De bios zegt er niks van (wat ik ook ingesteld heb) Maar in redhat staat ie na een tijdje gewoon stil. Hoe kan ik dit veranderen?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 11:54 ]
Het is bij het opstarten bij service met iets van bios. Dat is de laatste die ik dan zie. Het is niet bij waar hij achter zet ok. Maar nog daarvoor.Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 11:53:
[...]
Na een tijdje? Is dat bij het opstarten? Of als de server al draait? Als het bij het opstarten is, dan kun je misschien even aangeven bij welke service hij stopt, als het niet bij het opstarten is, kijk dan je /var/log/messages eens na op relevante dingen... (als je het toetsenbord dus even aansluit)