[Groupshield] Mail met virus verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Ik draai momenteel McAfee Groupshield 5.2 op een Exchange 2000 server. Die doet in principe goed zijn werk.
Als er een geïnfecteerde e-mail binnenkomt word het virus geprobeerd te desinfecteren en anders verwijderd.
Als hij het virus verwijderd stuurt hij nog wel vrolijk de e-mail naar de geadresseerde, kan ik geïnfecteerde e-mails niet gewoon helemaal automatisch laten verwijderen?
Nu krijg ik nog steeds ongeruste users die denken dat ze een vaag mailtje hebben gehad, terwijl het virus er dan al uit is gehaald.

In de 'Properties' heb ik bij het tabblad 'On-Access' bij 'Action to perform upon virus detection' al de optie 'Delete item on failure to desinfect'.
Echter in de Help staat ook dat het virus dan vervangen word door een txt bestand en alsnog word doorgestuurd, maar nergens kan ik iets vinden over het compleet verwijderen van een geïnfecteerde mail. Is dit wel mogelijk (zal toch haast wel)?

(via google en in diverse nieuwsgroepen ook niets kunnen vinden)

• DyStiC
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Kickje; weet echt niemand of dit mogelijk is?

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:43

rammes

koekebakker 1e klas

ja ik weet dat wel. want ik zit met het zelfde probleem. maar wat jij wil kan dus niet. je moet dan upgraden naar mcafee 6.0 daar kan het wel mee.

Ik zou het doen!

• DyStiC
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Hmm ik was er al bang voor. Raar eigenlijk zeg, zo ingewikkeld lijkt zo'n optie me niet en zo bijzonder is het nou ook weer niet.
Met upgraden wacht ik nog maar even, kheb iets te veel problemen gelezen over v6.0
In iedergeval bedankt voor je reactie.