Toon posts:

[ADSL] Alcatel SpeedTouch valt soms uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een alcatel SpeedTouch Home Ethernet ISDN adsl modem en ik heb er het probleem mee dat hij soms zonder enige reden de verbinding verbreekt. een vriend van me die bij planet (mijn provider) werkt heeft het in de logs opgezgd en zegt dat het modem de verbinding verbreekt.

Ik heb de firmware al geupdate naar 3.281, maar daar blijft het probleem nog steeds bij bestaan.

Het is, naar mijn idee, willekeurig wanneer het gebeurt. Het is gebeurd wanneer ik vol aan het downloaden ben, maar ook wanneer enkel msn aan staat.

Wanneer ik dan een tijdje wacht (is een keer opgelopen tot 10min) gaat ie vanzelf weer aan. Het modem uit en aanzetten werkt meestal niet.

Iemand iets soortgelijkigs mee gemaakt of ideeen wat het zou kunnen veroorzaken.

ik heb achter het modem een 2000 en een xp systeem hangen (maar ik denk dat het echt in het modem zelf zit)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 10:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand met iedeeen?

Verwijderd

Ik denk dat je modem gewoon kapot is.
Volgens mij moet je een nieuwe kopen.

Het zou kunnen dat je het adsl verkeerd hebt aangesloten, dat als er iemand gaat bellen met de telefoon dat je modem er dan mee stop. Anders zou ik het echt niet weten.

Verwijderd

Hoever woon je van de wijkcentrale ?
Wat zeggen je tools van alcatel over je lijn ?
-edit-
heb je de lijn van modem naar splitter zelf gelegd ?
Splitter al gewisseld ?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 19:18 ]

Verwijderd

Hallo Phantom,

Ik heb waarschijnlijk hetzelfde abbonement (planet MXStream) echter maak ik gebruik van de Alcatel SpeedTouch USB modem (dat groene rog ding :)).
De verbinding valt net zo sporadisch uit als bij jou. Als ik terwijl de verbinding nog niet tot stand kan worden gebracht verbinding wil maken krijg ik een Foutmelding 680 "Geen kiestoon". Een tijdje later heb ik dit niet meer.

Ik heb al contact gehad met Planet en deze vertelde mij dat het ws. aan de splitter lag, deze er tussen uit gehaald maar nog steeds hetzelfde gekut.

Ik maak gebruik van de nieuwste driver verkrijgbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 21:28 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Uitvinden wat verbreekt. Of je pptp tunnel dinges. Of je fysieke adsl lijn (linesync).

Als het je linesync is kan je het wel vinden met search denk ik.

Hoogstwaarschijnlijk is de kabel bij je tussen ISRA-->splitter-->modem niet zo kort mogelijk maar ergens verlengt. En dat doet je dan de das-om.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 10:15:
Ik heb hier een alcatel SpeedTouch Home Ethernet ISDN adsl modem en ik heb er het probleem mee dat hij soms zonder enige reden de verbinding verbreekt. een vriend van me die bij planet (mijn provider) werkt heeft het in de logs opgezgd en zegt dat het modem de verbinding verbreekt.

Ik heb de firmware al geupdate naar 3.281, maar daar blijft het probleem nog steeds bij bestaan.

Het is, naar mijn idee, willekeurig wanneer het gebeurt. Het is gebeurd wanneer ik vol aan het downloaden ben, maar ook wanneer enkel msn aan staat.

Wanneer ik dan een tijdje wacht (is een keer opgelopen tot 10min) gaat ie vanzelf weer aan. Het modem uit en aanzetten werkt meestal niet.

Iemand iets soortgelijkigs mee gemaakt of ideeen wat het zou kunnen veroorzaken.

ik heb achter het modem een 2000 en een xp systeem hangen (maar ik denk dat het echt in het modem zelf zit)
Het hoeft niet aan je modem te liggen. KPN heeft mij dit proberen wijs te maken toen mijn provider bij KPN een storing heeft aangemeld omdat mijn verbinding dagelijks meerdere keren verbroken werd gedurende 6 á 7 minuten. Er was geen Line Sync op dat moment.
Het wonderbaarlijke is echter wel dat sinds een week na de storingsmelding bij KPN mijn verbinding weer goed is ondanks het advies van KPN eens een ander modem te proberen!
Het probleem bij verbroken verbindingen is héél simpel. Het ligt het altijd aan jouw spullen en nooit aan de provider en KPN!!!

Jij zult moeten bewijzen dat het aan hun ligt!

Hoe ver woont u van de centrale?
Hoe lang is het snoer tussen splitter en modem?
Is dit snoer niet beschadigd?
Hoe lang is het snoer tussen wandcontactdoos en splitter?
Is dit snoer niet beschadigd?
Doet je verbinding het wel zonder splitter?
Is de splitter niet stuk?
Is de netwerkkabel tussen modem en PC wel goed?
Is je netwerkkaart niet stuk?

Bereid je maar voor op deze vragen. Zowel van je provider als KPN.
En van de de Tweakers hier.....

Edit:

Ik kende dit probleem!

!!!! Ik heb géén ISDN lijn maar een analoge lijn !!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 22:10 . Reden: Ik kende dit probleem ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Wat het ook kan zijn, is dat je nog een telefoontoestel voor je splitter hebt zitten ;) Dat geeft ook dit effect.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1