Toon posts:

[XP] Windows Installer problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus met het probleem van de windows installer service; zoals al meerdere topics over geweest zijn, (ja, ik heb gesearched ;) )

maargoed, nu wil ik hem dus repareren met de cd; dus cd derin; opnieuw opstarten..

dan R kiezen voor herstel, dan domein kiezen, gewoon 1 omdat daar men windows staat geïnstalleerd.

dan wachtwoord intoetsen, en als ik dat heb gedaan, komt er enkel te staan; C:/WINDOWS: en dan kan ik gewoon dingen intypen, hij gaat niet verder ofzo :?

Kword er egt schijtziek van :( maargoed, iemand idee wat ik dan moet intypen ofzo?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Het is dan ook niet voor niets een recoveryconsole. Doe eens /? of alleen "? " typen? Dan krijg je een lijst met commando's te zien. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:29

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Misschien moet je eerst eens bij Microsoft gaan lezen wat de Recoveryconsole wel en niet kan...

Het is niet hetzelfde als systeemherstel

Installer probleem... -> staat hier je probleem niet tussen

[ Voor 55% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 16-04-2004 10:17 ]

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Topicstarter
bazs2000 schreef op 16 april 2004 @ 10:12:
Het is dan ook niet voor niets een recoveryconsole. Doe eens /? of alleen "? " typen? Dan krijg je een lijst met commando's te zien. :)
of help intypen, maar dan weet ik nog niet welk commando...

ik zal nóg een keer die microsoft site gaan doorlezen.. |:(

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-05 19:59

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Wat is je probleem dan precies? Windows installer service probleem is beetje vage omschrijving.. Misschien dat er hier mensen zijn met een oplossing die je nog niet tegen bent gekomen of mensen met precies hetzelfde probleem..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dus gewoon niets installeren;

de windows installer van de officeXPcd werkt ook niet, en bij microsoft's site kom ik er ook niet uit;

en nadat ik men wachtwoord inheb gevoerd voor windows herstel, komt er een "console"

der staat dan gewono C:/WINDOWS en daar kan ik iets intypen; MAAR WAT????

ik wil gewoon systeem reparatie, meer niet, óf dat ik gewoon iets kan installeren...

edit;
btw, ook met dit hier kom ik er NIET UIT:(
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;315346

terwijl dat dat dus wel het probleem is..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 10:34 ]

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 10:32:

de windows installer van de officeXPcd werkt ook niet, en bij microsoft's site kom ik er ook niet uit;

en nadat ik men wachtwoord inheb gevoerd voor windows herstel, komt er een "console"

ik wil gewoon systeem reparatie, meer niet, óf dat ik gewoon iets kan installeren...

edit;

Ik zal het er maar op houden dat het nog vroeg is, maar geef dan wat meer info.. Waar kom je niet uit bij die omschrijving op de site van MS?

In die recoveryconsole krijg je dit probleem sowieso niet opgelost denk ik.. Die is meer bedoeld voor als windows niet meer opstart of zo..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 10:32:

edit;

Oplossing
Gebruik een van de volgende methoden om dit probleem op te lossen.
Methode 1: Windows Installer opnieuw registreren
Als u Windows Installer opnieuw wilt registreren, controleert u de locatie van het bestand Msiexec.exe op de vaste schijf en in het Windows-register en registreert u Windows Installer opnieuw. Ga hiervoor als volgt te werk:

Waarschuwing Onjuist gebruik van de Register-editor kan ernstige problemen veroorzaken die ertoe kunnen leiden dat u het besturingssysteem opnieuw moet installeren. Microsoft kan niet garanderen dat problemen die voortvloeien uit een verkeerd gebruik van de Register-editor, kunnen worden opgelost. Het gebruik van de Register-editor is dan ook voor uw eigen risico.

Opmerking Afhankelijk van de Windows-versie op uw computer, kunnen de volgende stappen enigszins verschillen. Als er verschillen zijn, raadpleegt u de documentatie bij uw product om deze stappen uit te voeren.

1. Controleer de locatie van het bestand Msiexec.exe op de vaste schijf. Ga hiervoor als volgt te werk:
1. Klik op Start en klik op Zoeken.
2. Klik op Alle bestanden en mappen.
3. Typ msiexec.exe in het vak Bestandsnaam en klik op Zoeken.
4. Kijk in de zoekresultaten wat de locatie van het bestand Msiexec.exe is en noteer deze locatie.

De locatie van het bestand Msiexec.exe moet ongeveer overeenkomen met het volgende voorbeeld, waarbij station het station is waarop Windows is geïnstalleerd en %Windir% de map is waarin Windows is geïnstalleerd:

station:\%Windir%\System32
Een voorbeeld van een mogelijke locatie is C:\Windows\System32.
5. Klik op Sluiten in het menu Bestand.
2. Controleer de locatie van het bestand Msiexec.exe in het Windows-register. Ga hiervoor als volgt te werk:
1. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
2. Typ regedit in het vak Openen en klik op OK.
3. Klik op de volgende registersleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\MSIServer
4. Dubbelklik in het rechterdeelvenster op ImagePath.
5. Zorg ervoor dat het vak Waardegegevens in het dialoogvenster Tekenreeks bewerken het juiste pad van het bestand Msiexec.exe bevat (zie stap 1).

Als het bestand Msiexec.exe bijvoorbeeld in de map station:\Windows\System32 op de vaste schijf staat, is het juiste pad van het bestand Msiexec.exe in het vak Waardegegevens het onderstaande pad, waarbij station het station is waarop Windows is geïnstalleerd:

station:\Windows\System32\Msiexec.exe /V

Als het vak Waardegegevens niet het juiste pad bevat, corrigeert u het pad en klikt u op OK.
6. Sluit de Register-editor af.
3. Start de computer op in de veilige modus en registreer het bestand Msiexec.exe. Ga hiervoor als volgt te werk:
1. Sluit Windows af en start de computer opnieuw op.
2. Druk op F8 zodra het volgende bericht wordt weergegeven:
Selecteer het besturingssysteem dat u wilt starten
3. Gebruik in het Windows-menu Geavanceerde opties de pijltoetsen om Veilige modus te selecteren en druk op ENTER.
4. Als u een computer met dual-boot of meervoudige opstartfunctie gebruikt, selecteert u het juiste besturingssysteem in de weergegeven lijst en drukt u op ENTER.
5. Meld u aan bij de computer.
6. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
7. Typ de volgende regel in het vak Openen en klik op OK:

msiexec /regserver
4. Sluit Windows af en start de computer opnieuw op, in de standaardmodus.

Als het probleem blijft optreden en nog steeds het foutbericht uit de sectie 'Symptomen' wordt weergegeven, voert u de stappen van methode 2 uit.
Methode 2: Windows Installer opnieuw installeren
Als u Windows Installer opnieuw wilt installeren, wijzigt u de naam van de beschadigde Windows Installer-bestanden en installeert u Windows Installer opnieuw. Ga hiervoor als volgt te werk:

1. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
2. Typ cmd in het vak Openen en klik op OK.
3. Typ de volgende regel bij de opdrachtprompt en druk op ENTER. Vervang station door het station waarop Windows is geïnstalleerd en %Windir% door de map waarin Windows is geïnstalleerd:

attrib -r -s -h station:\%Windir%\system32\dllcache
Typ bijvoorbeeld

attrib -r -s -h c:\windows\\system32\dllcache
4. Typ de volgende regels bij de opdrachtprompt en druk na elke regel op ENTER:

ren msi.dll msi.old
ren msiexec.exe msiexec.old
ren msihnd.dll msihnd.old
5. Typ exit bij de opdrachtprompt en druk op ENTER.
6. Start de computer opnieuw op.
7. Installeer de laatste versie van de Windows Installer-bestanden. U kunt Windows Installer 2.0 downloaden van het Microsoft Downloadcentrum:

Belangrijk Windows Installer 2.0 is een onderdeel van Windows. U hoeft deze stap niet uit te voeren als u werkt met Windows XP.
* Windows Millennium Edition, Windows 98 Tweede editie en Windows 98:

http://www.microsoft.com/...lease.asp?ReleaseID=32831
* Windows 2000 en Windows NT 4.0:

http://www.microsoft.com/...releaseid=32832&NewList=1
Voor meer informatie over het downloaden van Microsoft-ondersteuningsbestanden klikt u op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base:

119591 How to Obtain Microsoft Support Files from Online Services
Microsoft heeft dit bestand op virussen gecontroleerd. Hiervoor is de meest actuele software voor virusdetectie gebruikt die beschikbaar was op de datum dat het bestand beschikbaar werd gesteld. Het bestand is ondergebracht op beveiligde servers die onbevoegde wijzigingen aan het bestand helpen verhinderen.
8. Sluit Windows af en start de computer opnieuw op, in de standaardmodus.

Meer informatie
Ga voor meer informatie over Windows Installer naar de volgende MSDN-website (Microsoft Developer Network):

http://msdn.microsoft.com..._of_windows_installer.asp
Als u meer informatie wilt over het verkrijgen van de Windows Installer-engine, klikt u op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base:
Tadaaaaaaaaaaaaaa, graag gedaan O+

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
DeMoN schreef op 16 april 2004 @ 10:41:

Tadaaaaaaaaaaaaaa, graag gedaan O+
:z
Dit staat dus in die link wat ie zelf heeft geplaatst, maar hij snapt er iets niet van (en verteld niet wat niet lukt)...

edit:

Sinds wanneer heb je dit probleem?? Als het sinds kort is, zet dan gewoon een herstelpunt terug of zo...

[ Voor 33% gewijzigd door FlipFluitketel op 16-04-2004 10:46 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

FlipFluitketel schreef op 16 april 2004 @ 10:44:
[...]

:z
Dit staat dus in die link wat ie zelf heeft geplaatst, maar hij snapt er iets niet van (en verteld niet wat niet lukt)...

edit:

Sinds wanneer heb je dit probleem?? Als het sinds kort is, zet dan gewoon een herstelpunt terug of zo...
Was ook meer sarcastisch bedoelt he :Z

Hij zegt dat ie zelf NOG maar een keer dat document door ging lezen.

Hoe kan je dan in godsnaam in de repair console terecht als de documentatie met de acties begint:
1. Controleer de locatie van het bestand Msiexec.exe op de vaste schijf. Ga hiervoor als volgt te werk:
1. Klik op Start en klik op Zoeken.
2. Klik op Alle bestanden en mappen.
3. Typ msiexec.exe in het vak Bestandsnaam en klik op Zoeken.
4. Kijk in de zoekresultaten wat de locatie van het bestand Msiexec.exe is en noteer deze locatie.
nou? :P

edit:

TS, je moet dus gewoon normaal je Windows even opstarten en gewoon die stappen volgen in dat artikel.

[ Voor 6% gewijzigd door DeMoN op 16-04-2004 10:48 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zie in de door jou genoemde omschrijving nergens staan dat je naar de recovery console toe moet?

XP reparatie > [XP] Windows Installer problemen
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1