Toon posts:

Website PocketPC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een website maken die goed te bekijken is via mijn I-PAC.
Weet iemand waar ik allemaal rekening mee moet houden ???
resolutie, breedte en hoogte van frames ?? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 09:54:
je weet de resolutie toch? reken de beschikbare ruimte uit, niet teveel plaatjes. Zorg er gewoon voor dat het snel laadt allemaal.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 09:54:
Het lijkt me niet echt fijn om met frames te werken op een I-PAC. Verder kan je bijvoorbeeld een versie zonder stylesheet gebruiken op je I-PAC, en een versie met stylesheet voor de rest van de gebruikers. :)

Signature

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zonder CSS :? Juist een aangepaste CSS voor pocketPC gebruiken! :)

En frames zijn trouwens ook prima te gebruiken, mits nuttig toegepast :)

Verwijderd

Topicstarter
Ga het in iedergeval ff proberen. TNX

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:44
Kijk ook eens naar het programmaatje Remote Display Control for Pocket PC.
Kun je het beeld van je PPC op je monitor mee toveren. Werkt wat makkelijker :)
Hier te vinden: http://www.microsoft.com/...s/pocketpc/powertoys.mspx

Ennuh WTF is een I-PAC? :? Bij mij staat er toch echt Ipaq op.

• HunterPro
  • Niet online
InZane schreef op 16 april 2004 @ 10:30:
Kijk ook eens naar het programmaatje Remote Display Control for Pocket PC.
Kun je het beeld van je PPC op je monitor mee toveren. Werkt wat makkelijker :)
Hier te vinden: http://www.microsoft.com/...s/pocketpc/powertoys.mspx

Ennuh WTF is een I-PAC? :? Bij mij staat er toch echt Ipaq op.
sommige mensen kunnen niet lezen :P

Verwijderd

Als je je website maakt met behulp van css kan je met tags als
code:
1
2
<link rel='stylesheet' type='text/css' media='screen, print' href='inc/global.css'/>
<link rel='stylesheet' type='text/css' media='handheld' href='inc/handheld.css'/>

gebruikers een andere layout geven op basis van het apparaat waar ze 't op bekijken.
Gebruik geen frames, deze waren vroeger cool, maar nu niet meer praktisch nu we steeds meer websites gaan maken die moeten voldoen aan allerhande richtlijnen. (toegankelijk, valid code, etc..)

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 10:39:
Als je je website maakt met behulp van css kan je met tags als
code:
1
2
<link rel='stylesheet' type='text/css' media='screen, print' href='inc/global.css'/>
<link rel='stylesheet' type='text/css' media='handheld' href='inc/handheld.css'/>

gebruikers een andere layout geven op basis van het apparaat waar ze 't op bekijken.
Gebruik geen frames, deze waren vroeger cool, maar nu niet meer praktisch nu we steeds meer websites gaan maken die moeten voldoen aan allerhande richtlijnen. (toegankelijk, valid code, etc..)
en waarom zou een site met frames minder-valide (:P) of minder toegankelijk zijn ? :)

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07-2025
Omdat je een handheld nog tot daar aan toe is maar je zou bijvoorbeeld ook willen dat bepaalde browsers van mobiele telefoontjes de site kunnen bekijken. Veel van deze browser kunnen niet overweg met frames. Je zou een naar de tag set van chtml moeten kijken, indien je je site compatible wil maken met zo veel mogelijk mobile devices.
chtml taglist is onder andere te vinden op www.ilive.nl. Daar vind je ook andere tips voor het maken van websites voor mobile devices.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Ehh jongens,

De PocketPC (2000 en 2002 zeker) ondersteund helemaal geen cascading stylesheets. Volgens mij geldt dit ook voor 2003

Frames werken wel onder PocketIE en is iets wat je zou kunnen gebruiken.

Javascript support is er wel onder PocketIE. Je kunt dus formulieren laten checken enzovoort.

Mijn tip: Bouw een site met redelijk kale tekst en plaatjes. Als je dit kan doen, is het meteen ook op een palm te zien (je wilt niet voor iedere PDA een nieuwe site bouwen). Voorbeeld is hier http://pda.tweakers.net

Maak plaatjes zo klein mogelijk in data. Al die gegevens moeten over een trage verbinding worden binnen gehaald.

Succes

• HunterPro
  • Niet online
mijn WM2003 PPC ondersteunt wel degelijk CSS, en alle nieuwe pocketbrowsers zullen CSS ondersteunen. Niet laten liggen dus, die kans; je kan je hele site met een nieuwe CSS direct geschikt maken voor de PPC. Hoef je dus alleen een alternatieve CSS te maken :)

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07-2025
Java... wordt lang niet door alle mobile devices ondersteund. Kun je je form data beter aan de server side afvangen met wat leuke PHP. Verder idd kleine plaatjes en veel txt bases. http://www.google.com/palm is een goed voorbeeld, maar je zou de chtml pagina's van vb imode ook eens onder de loep kunnen nemen. Andere providers (orange, vodafone) in NL gebruiken voornamelijk wab2, wat toch weer anders werkt.
Pagina: 1