Toon posts:

Mail server wat is hier voor geschikt

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik zoek een programma wat moet dienen als mail server onder linux,
maar dan is het de bedoeling dat de server de mail op haalt van de isp want de internet verbinding kan er hier met slecht weer wel een uit liggen.

Met welk proggie kun je dat doen en kun je ze ook netjes op slaan op de server zo dat de virusen en spam er uitgehaalt word en die goeie mail van de server gehaalt kan worden.

iemand een idee

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Fetchmail kan de mail bij een andere mailserver ophalen.
Postfix is een geschikte MDA (lokale mailserver).
Met amavisd-new kun je spam filteren via SpamAssassin & viruschecks laten draaien via clamav.

Met drie programmanamen in de search/google moet je een heel eind kunnen komen. Succes :)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hallo Me. Hier in Nos verwachten we wat zelfinitatief, zoals ook in de NOS policy - updated 01/04/03 omschreven staat. Als ik zo kijk naar je topicstart, dan kan ik me niet losmaken van het idee dat je zelf geen voorwerk gedaan hebt. Daar de policy daar behoorlijk duidelijk over is, gaat dit topic met een mooi slot versierd worden.

Neem de volgende keer dat je een topic opent eerst even de NOS policy - updated 01/04/03 en de FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004 door, daar is veel informatie wel te vinden.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.