Toon posts:

Encryptie files flash drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kort geleden heb ik een USB-flash drive van Freecom gekocht. Er is allemaal software bijgeleverd alleen zit er niet bij wat ik zoek.
Ik wil namelijk de files die ik erop zet met een wachtwoord beveiligen, zodat ze niet voor iedereen toegankelijk zijn als ik hem verlies. De beveiligingssoftware die bij de key is geleverd vereist dat op iedere PC waar je die flash drive induwt, de software is geïnstalleerd. En dat is geen optie voor mij. Ik dacht juist dat dat het mooie was van een flash-drive, geen drivers, hij doet het gewoon altijd!
Ik heb al op google gezocht en hier op GOT, maar helaas.
Het lijkt wel alsof dit soort software alleen maar door de fabrikanten van de flash-drives worden gemaakt, en die doet het natuurlijk alleen maar op haar eigen producten.

Even voor de goede orde: ik zoek dus software die als het ware direct op de drive kan runnen.

Alvast bedankt voor je reactie

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je kunt het beste op zoek gaan naar programma's waarmee je .exe files kunt maken met daarin je gegevens. Zo zou je eens kunnen kijken naar PGP, of WinZip + SFX. Dan krijg je dus een standalone executable waar je zonder wachtwoord niet inkomt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Maak er NTFS bestandssysteem van, en knoei wat met rechten

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 09:18:
Maak er NTFS bestandssysteem van, en knoei wat met rechten
Dat werkt dus niet meer op een andere PC, als je encryptie gaat doen wordt een unieke key gebruikt die niet op een andere PC is terug te vinden. Verder zal dit nooit zorgen voor een wachtwoord prompt.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Aangezien er geen encryptie in Windows ingebouwd zit zul je dus altijd losse software moeten gebruiken. PGP is inderdaad wel een optie, de commandline versie hoef je namelijk niet te installeren, alleen zul je dan wel je secret key ook op de flashdrive moeten zettten. Maarja als je een goede passphrase hebt is dat in principe geen probleem.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Bigs schreef op 16 april 2004 @ 09:34:
Aangezien er geen encryptie in Windows ingebouwd zit zul je dus altijd losse software moeten gebruiken. PGP is inderdaad wel een optie, de commandline versie hoef je namelijk niet te installeren, alleen zul je dan wel je secret key ook op de flashdrive moeten zettten. Maarja als je een goede passphrase hebt is dat in principe geen probleem.
PGP heeft de mogelijkheid om een aantal files in 1 password-protected exe file te zetten. Dat was de primaire reden dat ik dat idee aangaf :) Het is dan gewoon een veilige variant van de WinZip encrypted SFX optie :)

---

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-11 21:09

Schonhose

Retro Icoon

Marchi Disks hebben deze optie wel. Op het moment dat je deze stick er in steekt dan vraagt ie eerst om een pwd.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Spider.007 schreef op 16 april 2004 @ 09:42:
[...]

PGP heeft de mogelijkheid om een aantal files in 1 password-protected exe file te zetten. Dat was de primaire reden dat ik dat idee aangaf :) Het is dan gewoon een veilige variant van de WinZip encrypted SFX optie :)
Hmm.. dat wist ik niet, gebruik het tegenwoordig alleen nog maar voor email.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Klein tikje naar Beveiliging & Virussen

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bigs schreef op 16 april 2004 @ 09:34:
Aangezien er geen encryptie in Windows ingebouwd zit zul je dus altijd losse software moeten gebruiken.
Er zit wel degelijk encryptie in Windows ingebouwd: http://www.microsoft.com/...-us/encrypt_overview.mspx
Alleen dit is alleen op NTFS volumes, en over het algemeen is een USB drive FAT(32).
Bovendien is EFS niet handig ivm keys die je continu moet exporteren, voor zover ik weet.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 11:23

T-Junkie

user brain not connected...

http://www.cypherix.com/cryptainerle/index.htm

en dan binnen programma -> "Tools - Install Cryptainer Mobile"
Cryptainer can be installed directly on a USB / removable drive as a "stand alone" install. One can carry this installation of Cryptainer ('Cryptainer Mobile') to different machines without having to install Cryptainer on the host machine.

Please note that the "stand alone" install is dependent on the parent OS. Under Windows XP, 2000, Win the driver installs itself, while under 9X systems, you would have to necessarily install in on the host machine.
Er is enkel een limitatie van 20MB
En anders moet je zn grote broer kopen ofzow.

En een andere tip, maar niet helemaal secure (zijn wat crackers te vinden). Winzip/rar met een password misschien?

meer:
http://www.safeboot.com/s...overview&name=Vdisk&id=11

http://www.utimaco.com/cr...ucts/sg_private_disk.html

[ Voor 27% gewijzigd door T-Junkie op 17-04-2004 14:33 . Reden: toevoegingen ]

Pagina: 1