Storing TV-OUT

Pagina: 1
Acties:

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 20:20
Hallo,

Ik heb gisteren een vrij raar probleem vastgesteld, waar ik absoluut de oorzaak nog niet van heb kunnen achterhalen.
Ik heb namelijk de tvout van mijn hauptpage pvr350 aangesloten op mijn tv. En gisteren kreeg ik storingen op de tv. Eerst dacht ik dat de opname misgegaan was. Maar toen ik het programma op pauze had gezet, kwam het nog voor. Ik krijg het effect dat het beeld begint te rollen, en soms ziet het er uit zoals Canal + als je geen abonnement hebt, dus ik kon echt niets meer zien, het geluid bleef trouwens altijd wel perfect. Er is geen probleem met de tv zelf. Als de storingen zich voordoen, dan heb ik ook kunnen vaststellen dat het beeld van mijn monitor ook een beetje trilde (en mijn monitor is aangesloten op een andere kaart, een NVidea 5200), ik dacht eerst dat het een probleem was met de monitor of zo (het is al een oudere), maar toen ik hem afschakelde, bleef het probleem toch bestaan. Ik heb ook de gsm's en mobiele telefoons uit de buurt gelegd, maar dat was het probleem ook niet. De temperatuur van moederbord en processor lag ook niet te hoog (40c en 65c). Volgens de taskmanager was er ook maar 2% processorkracht in gebruik, en had ik maar 300 vd 500 mb geheugen in gebruik, dus dat was het probleem ook niet.
En meer heb ik niet kunnen testen eigenlijk, want toen was het beeld weer perfect, en heb ik een uur verder kunnen kijken zonder de minste storing.

Ik was ook aan het denken of het misschien de stroomtoevoer was of zo, maar ik was er eigenlijk te laat voor om dat programma op te starten, omdat het toen al terug perfect beeld was, maar wat ik gezien heb, was dat het het volgende uur heel de tijd stabiel was, af en toe een afwijking van 0.01 volt of zo, maar dat lijkt me van niet veel belang. Ik heb trouwens nog een andere pc aangesloten op dezelfde stekker, en die gaf absoluut geen storing. Ik heb ook geprobeerd om zoveel mogelijk belasting van die stekkeraansluiting weg te halen, door enkel de pc-bak zelf nog op te laten staan, maar dat maakte geen verschil uit.

Heeft er iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn hier? Of wat ik nog meer zou kunnen testen?

DBV

Crazyx

Verwijderd

mischien moet je op de temp. gaan letten...

• crazyx
Op welke temperatuur?

Want die van het moederbord en processor bleven stabiel, en waren niet echt veranderd toen alles terug goed werkte.

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 08:18
Misschien een domme opmerking maar staat je tv-out wel op PAL?

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:04
crazyx schreef op 16 april 2004 @ 12:39:
Op welke temperatuur?

Want die van het moederbord en processor bleven stabiel, en waren niet echt veranderd toen alles terug goed werkte.
De en-/decoder van de 350 kan ook behoorlijk heet worden, zeker bij towers wil dit nog eens een probleem kunnen zijn. Als je de mogelijkheid hebt zou ik eens een fan richten op de 350 heatsink. Weet niet of dat nu de oorzaak is in jouw geval, maar kan zeker geen kwaad het eens te testen.
Verder: Welke driver gebruik je nu ?, zat namelijk een tv-out probleem in een van de laatste versies (meende build 21188), ook het gebruik van de “livepreview” registry truuk kan hier voor zorgen.
Markieman schreef op 16 april 2004 @ 12:42:
Misschien een domme opmerking maar staat je tv-out wel op PAL?
Pal pvr’s staan standard ingesteld op PAL, je kunt die instellingen niet eens veranderen.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• crazyx
Ahhaa... dat heb ik nog niet kunnen testen. Ik heb nu wel niet de mogelijkheid om er een extra ventilator op te richten.

Kan het zijn dat dit ook de storingen op die monitor veroorzaakt?

Maar in principe staat de tvout van de pvr 24/7 op (meestal wel gewoon op een standaard beeld van de software die ik gebruik) maar het lijkt me wel zo te zijn dan dat hij constant oververzit zou moeten zijn. (omdat hij toch altijd die beelden moet decoderen voor de tv, al kijk ik er niet naar, ook al is het altijd hetzelfde beeld ipv een stream aan beelden)

Hoe kan ik trouwens best de temperatuur hiervan meten?

• amontillado
crazyx schreef op 16 april 2004 @ 21:07:
Maar in principe staat de tvout van de pvr 24/7 op (meestal wel gewoon op een standaard beeld van de software die ik gebruik) maar het lijkt me wel zo te zijn dan dat hij constant oververzit zou moeten zijn. (omdat hij toch altijd die beelden moet decoderen voor de tv, al kijk ik er niet naar, ook al is het altijd hetzelfde beeld ipv een stream aan beelden)

Hoe kan ik trouwens best de temperatuur hiervan meten?
Het is niet helemaal hetzelfde, het standaard beeld (bij wintv2k gekleurde balken en bij sagetv(2) en gbpvr de osd komt vanuit de osd frame buffer, bij het afspelen van een mpeg komt het uit de decoder.

Er zit verder geen interne tempmeter (voor hoever ik weet), maar ik zou ook niet weten wat dan de kritische temp is, zoals gezegd het is maar een suggestie, of het ook daadwerkelijk het probleem is weet ik niet.

ps welke software gebruik je eigenlijk?

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 16:43
Al gekeken of er magneten zich in de buurt van de kabels bevinden?
Verplaats alles eens.

• crazyx
Er liggen geen magneten in de buurt, ik heb de kabels al verlegd. Ook gsm's en boxen een beetje weggeschoven toen. Ook heb ik de machine verplaatst gehad.

Ik gebruik gbpvr. Sagetv ga ik nog is proberen als versie 2 uitkomt, ik kan de beta niet testen omdat ik geen geregistreerde versie heb, en het lijkt me nogal stom om versie 1 te kopen omdat ik versie 2 wil testen ;). Als het beeld op pauze staat, welke buffer gebruikt het dan? ook die van de mpeg decoder? Want misschien is daar iets mis mee.

Ik heb het ook aan een kameraad van me gevraagd, en die vermoed dat het iets te maken heeft met de gebruikte codec (in dit geval standaard mpeg2 dus). Kan het daar misschien iets mee te maken hebben?

• amontillado
crazyx schreef op 17 april 2004 @ 01:25:
Ik gebruik gbpvr.
..
Als het beeld op pauze staat, welke buffer gebruikt het dan? ook die van de mpeg decoder? Want misschien is daar iets mis mee.
..

Ik heb het ook aan een kameraad van me gevraagd, en die vermoed dat het iets te maken heeft met de gebruikte codec (in dit geval standaard mpeg2 dus). Kan het daar misschien iets mee te maken hebben?
Heb je het ook als je wintv2k een hele tijd aan laat staan , GBPvr is tenslotte nog in beta stadium.
..
Het gaat in ieder geval niet naar de osd frame buffer, maar hoe het exact verwerkt wordt kan ik ook niet met zekerheid zeggen.
..
je gebruikt geen videocodec/filter voor de tv-out, het gaat immers via de hardware decoder.

Probeer eerst maar eens het bijgeleverde wintv2k en evt een fan.. lukt dat niet dan kan er verder gezocht worden, maar dat wordt dan iets voor de programmeurs want dan kan het wel eens aan de decoder firmware liggen.

• crazyx
Het rare is dat ik vandaag het ding 3 uur heb laten spelen, en nu helemaal geen problemen heb kunnen vaststellen, zonder dat er eigenlijk echt een oplossing gekomen is. Ik vind het allemaal zo vaag :/. Als het nog is voorkomt, ga ik proberen om een grote ventilator recht in mijn pc te laten blazen (heb geen fan op reserve), maar dat zou toch ook al serieus moeten afkoelen, gewoon om te kijken of dat dat beterschap brengt.
Ik ben eigenlijk nog maar net begonnen met dit htpc ding, en ben blij dat alles al min of meer werkt. Enkel spijtig dat ik geen divx films kan kijken via mijn pvr350 :/.
Pagina: 1