Toon posts:

[C#] + formatproblemen met o.a. de ,

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb diverse invoer velden met getallen in decimalen, deze moeten worden opgeteld. bijv 8 en 8,15. Deze worden omgezet naar een double en opgeteld.
Bij mij komt er 16,15 uit. Op een andere pc echter 823. Dus het lijkt erop dat de komma anders wordt "benaderd". Hoe kan dit?
Heeft dit met de windows instellingen te maken of kan dit ook worden afgevangen met .net?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:32
Kijk eens naar de NumberFormatInfo class.

[rml]whoami in "[ C#] Decimal.Parse"[/rml]

Het heeft idd te maken met je Windows regional settings. Als je daar de , als decimal separator hebt gespecifieerd, dan ziet hij alles na de komma aan als 'cijfers na de komma'. Heb je als thousandseparator een komma gespecifieerd, dan is dat het scheidingsteken voor duizendtallen.
Mbhv een FormatSpecifier (bv NumberFormatInfo) kan je dat overriden.

[ Voor 105% gewijzigd door whoami op 16-04-2004 09:00 ]

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 16 april 2004 @ 08:49:
Kijk eens naar de NumberFormatInfo class.

[rml]whoami in "[ C#] Decimal.Parse"[/rml]

Het heeft idd te maken met je Windows regional settings. Als je daar de , als decimal separator hebt gespecifieerd, dan ziet hij alles na de komma aan als 'cijfers na de komma'. Heb je als thousandseparator een komma gespecifieerd, dan is dat het scheidingsteken voor duizendtallen.
Mbhv een FormatSpecifier (bv NumberFormatInfo) kan je dat overriden.
Is het volgens jou ook mogelijk om de NumberDecimalSeparator op zowel , als . te zetten?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 09:07:
[...]

Is het volgens jou ook mogelijk om de NumberDecimalSeparator op zowel , als . te zetten?
Dan ga je gigantisch in de mist met duizendtallen. Maar lees dat topic; het antwoord op deze vraag staan daar in.

[ Voor 12% gewijzigd door gorgi_19 op 16-04-2004 09:10 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:32
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 09:07:
[...]

Nee. Je zult toch zowiezo ergens een onderscheid moeten maken tussen wat nu decimal separators en thousand seperators zijn.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 16 april 2004 @ 09:12:
[...]

Nee. Je zult toch zowiezo ergens een onderscheid moeten maken tussen wat nu decimal separators en thousand seperators zijn.
Een betere oplossing misschien is wanneer er een . staat dat er een replace wordt gedaan naar een , dan is het probleem ook verholpen.

Bedankt ik ga er mee aan de slag.

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 09:18:
[...]

Een betere oplossing misschien is wanneer er een . staat dat er een replace wordt gedaan naar een , dan is het probleem ook verholpen.

Bedankt ik ga er mee aan de slag.
Mocht het om kleine getallen gaan dan wil ik gebruikers nog wel is afdwingen om alleen 1 comma te mogen gebruiken in het text invoer vak.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

questa schreef op 16 april 2004 @ 09:22:
[...]

Mocht het om kleine getallen gaan dan wil ik gebruikers nog wel is afdwingen om alleen 1 comma te mogen gebruiken in het text invoer vak.
Het hele probleem is localization; in amerika heeft een punt (.) dezelfde betekenis als in Nederland een komma(,) en andersom.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

gorgi_19 schreef op 16 april 2004 @ 09:27:
[...]

Het hele probleem is localization; in amerika heeft een punt (.) dezelfde betekenis als in Nederland een komma(,) en andersom.
Dit haal ik idd ook op uit de land instellingen van windows.
Pagina: 1