Toon posts:

Opstartpath Redhat 9

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op een systeem Redhat Linux 9 en Windows XP prof. geinstalleerd.
In het begin wou het systeem geen bootmenu laten zien en op die manier kwam ik alleen nog maar in win XP.
Ik heb vervolgens boot.ini aangepast als volgt:

[boot loader]
timeout=3600
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)/dev/hda1/="Redhat Linux 9" /fastdetect

- Windows XP start normaal.
- Over multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)/dev/hda1/="Redhat Linux 9" /fastdetect ben ik onzeker. Is dit wel het juiste path (/dev/hda1) ??

Who can help me!!?? :?

grtz Stefan

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:38

Equator

Crew Council

#whisky #barista

OP deze manier gaat dit niet werken.

Wat je kna doen is een image van je bootsector van Redhat maken, en deze aanroepen vanuit je boot.ini.
Maar das mij nog niet gelukt (1 keer geprobeerd, en toen weer voor grub gekozen)

Wat wellicht makkelijker is: Grub installeren. Grub is een bootloader, die zowel linux, als ook andere OS'en kan booten.
KLik hier voor de gentoo documentatie over bootloaders.

Ik weet vrijwel zeker dat bij redhat ook wel grub is geinstalleerd, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Je zal alleen even met een rescue CD (Knoppix of de RedHat CD) moeten booten, om in je geinstalleerde versie te chrooten.

Daar kan je dan de grub.conf editten en grub installeren.
Beetje duidelijk :? (Misschien heeft iemand anders nog een link naar een duidelijke uitleg)
Check ook: FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004

[ Voor 5% gewijzigd door Equator op 16-04-2004 08:36 ]

Verwijderd

zie: http://wiki.nedlinux.nl/index.php?page=Grub voor het installeren van Grub.
Als je op google zoekt op grub installatie (in nederlandse pagina's) oid krijg je wel wat aanwijzingen over hoe je grub installleerd. Het is heel eenvoudig

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist gewoon ff de linux partities verwijderd, deze weer opnieuw gemaakt en linux eropgezet. Nu doet ie het.

Tnx!