Toon posts:

Rechtenproblemen met Davilex Business

Pagina: 1
Acties:
  • 442 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn 1e bericht, maar goed ik kon het nergens anders hier vinden ----

Ik heb een windows 2003 server draaien, met act. directory, we hebben statische ip adressen. En er draaid davilex bussiness op. O en er hangen 3 XP pro werkplekken aan.

Nu komt het probleem: Davilex draaid vanaf de server, en je moet deze instaleren op je werkplek vanaf de server via administrator. Tot zover werkt het. Als ik nu dus als administrator ingelogt ben op de werkplek, kan ik Davilex gewoon opstarten. Ik heb op moment 2 werkende gebruikers, de ene gebruiker kan vanaf 2 pc's gewoon inloggen op davilex. en de andere gebruiker krijgt de melding dat die de server met davilex niet ziet, dit kan komen door rechten . Nu moet je de map waarin davilex staat sharen, dit heb ik gedaan voor beide gebruikers, hij staat echt helemaal open. Maar toch werkt dit dus niet.
Ik heb het ene profiel van de gebruiker die wel kan inloggen gekopieerd naar die andere gebruiker en dat andere profiel weggegooid, maar dit mocht niet baten.

Nu komt het volgende gisteren andere werkplek erbij gezet en nu kunnen beide gebruikers niet op die laatse pc inloggen op davilex, en ik wel als administrator.
Ik heb weleens gehoord dat je computers rechten kunt geven en gebruikers, maar hoe dit nu precies zit ???, moet dit als je xp pro installeert op de werkplek, of moet dit later.

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft / weet ??

8)7

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-03 10:53

Gé Brander

MS SQL Server

Je kan eens beginnen met proberen uit te vissen of het aan de user account ligt of aan de pc door onder verschillende namen in te loggen op verschillende pc's en kijken of het probleem op die ene pc blijft of dat het mee verhuisd

offtopic:
En, 1 topic is genoeg

[ Voor 11% gewijzigd door Gé Brander op 16-04-2004 08:08 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Misschien even proberen om elke gebruiker meer rechten te geven op de share (of wordt er iets locaal gekopieerd, dan daar ook de rechten zetten?) of als test de gebruiker local admin maken?

Voor iemand die in zijn profiel als beroep Netwerkbeheerder heeft staan heb je er IMHO weinig van begrepen

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Rechten op de share staan volledig open, dus dit kan het niet zijn en het ene gebruikers profiel heb ik gekopieerd, maar dit ook niet baten.

Even je hebt netwerkbeheerders voor een LAN en WAN, ik heb meer kaas gegegeten van cisco ed. Dit is meer een LAn probleem.

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-04 17:02
Van de week ook Davilex Business geïnstalleerd op een W2K3-server, en een W2K Pro werkplek.
De share had ik volledig open staan; ik moest alleen nog op de directories zelf alle rechten open zetten. "Authenticated Users" hadden bij mij eerst standaard geen schrijf-rechten, nu wel op de Davilex direcory en sub-dirs.

Daarna kon ik als gewone gebruiker op de werkplek Davilex Voorraad en Davilex Order starten.

Waarschijnlijk wil Davilex dus iets wegschrijven op de server.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Rechten probleem. > Rechtenproblemen met Davilex Business
WOS > SA

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
WOS > SA

Het is geen probleem van Davilex omdat hier verder geen rechten op zijn uitgegeven en omdat 1 user wel er gebruik van kan maken en de administrator kan het ook. Dus daarom moet er ergens iets "uit" staan in mijn windows omgeving. En is dat dan op een werkplek of op me windows 2003 server.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 11:54:
WOS > SA

Het is geen probleem van Davilex omdat hier verder geen rechten op zijn uitgegeven en omdat 1 user wel er gebruik van kan maken en de administrator kan het ook. Dus daarom moet er ergens iets "uit" staan in mijn windows omgeving. En is dat dan op een werkplek of op me windows 2003 server.
Je bemerkt het probleem binnen Davilex, vandaar mijn keuze voor deze titel. Als we weten wat het exacte probleem is, kan ik dat in de titel zetten; maar ik neem aan dat dit topic er dan niet was ;)

Zie je verder op de server geen opmerkingen voorbijkomen in je logfiles?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Nah het werkt.

Wat heb ik gedaan, ik heb alle users ook aangemaakt als user op de werkplek en deze administrator rechten gegeven. En als ze nu inloggen dan kunnen ze wel bij davilex, echt vreemd, want dit zou inhouden dat als je met davilex wilt werken via de server, je veel te veel rechten krijgt, hoe kan ik dit dan indammen. !!!!

Verwijderd

iets? meteen multi-user....
http://www.comcol.nl/bestel/sigab_b.hts#5289f
Davilex Multi-User
Multi-user oplossing voor Davilex Business software. Tot 5 gebruikers tegelijk werken in dezelfde administratie.
Het maakt niet uit welke Davilex Business-software u bezit en in welke combinatie: het programma werkt op alle Davilex Business-programma's; aanmelden en afmelden van gebruikers; uitgebreide informatie per administratie van o.a. naam, serverlokatie, aantal gebruikers, laatste mutatie en laatste back-up; zelf gebruikers aanmaken; toekennen van rechten aan gebruikers per taak; gebruikersrechten per administratie instellen; wachtwoordbeveiliging per gebruiker.
PS: wel "slim"... zo verkoop je nog een pakket..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 08:48 ]

Pagina: 1