Versterker (boxen) op computer aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-08 21:36
Ik ben in bezit van 2 oude rommelige standaard computer boxen waar ik geen fatsoenlijk geluid uit kan krijgen. Nu wou ik dit probleem oplossen door gewoon m'n radiotje (niet te luxe verder, Philips) er op aansluiten zodat ik een beetje redelijk geluid kan produceren. Nu keek ik even aan de achterkant naar wat aansluitingen en zag dat er niet meer was dan een stroomaansluiting en 4 poortjes voor de boxen die allemaal bezet zijn. Nu luidt mijn vraag: Kan ik het geluid ook op één of andere manier toch nog aansluiting op mijn PC en hoe? Zou het misschien met de koptelefoonaansluiting kunnen??

Alvast bedankt...

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:01
Als je een microfoon aansluiting zou hebben is het wel mogenlijk al is het niet de betse oplossing.
Ikzou marktplaats een keertje afstruinen voor een niet al te dure versterker met een aux ingang (tulp = rood/witte) erop.
Je hoeft dan alleen nog maar een verloop kabeltje te hebben van je geluidskaart naar tulp.

Mijn profiel op Discogs

• Schelte
JanAlesi schreef op 16 april 2004 @ 07:38:
Als je een microfoon aansluiting zou hebben is het wel mogenlijk al is het niet de betse oplossing.
Ikzou marktplaats een keertje afstruinen voor een niet al te dure versterker met een aux ingang (tulp = rood/witte) erop.
Je hoeft dan alleen nog maar een verloop kabeltje te hebben van je geluidskaart naar tulp.
Nee, zit geen microfoon aansluiting op.. ;-) Het is niet zo'n luxe dingetje, komt omdat ik hem eigenlijk nooit echt van plan was te gebruiken.. :P

Op deze computer heb ik jouw alternatief ook.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zonder soldeerwerk gaat dit niet lukken.. ook niet via de koptelefoonuitgang :)

• Schelte
Nou ja, dan houdt het op... ;-) Ik dacht ook al dat het via de koptelefoonuitgang (:P) niet mogelijk was, maar ja, ik kon het altijd eens proberen. :-)

Verwijderd

wat je nog kan doen is zo'n autobandje met een jack eruit gebruiken. Die gebruikte ze vroeger om portable cd spelers aan te sluiten in de auto.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:12
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 08:11:
wat je nog kan doen is zo'n autobandje met een jack eruit gebruiken. Die gebruikte ze vroeger om portable cd spelers aan te sluiten in de auto.
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/603.jpg

Dan is't alleen nog maar de vraag of je het snoertje door het deurtje naar buiten krijgt. In autoradio's is dit meestal niet zo'n probleem, maar bij gewone cassettedecks vaak wel...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1