Linux: NetGear WG511 kaart wordt niet herkend (PCMCIA)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonique
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-07 22:49
Heel vreemd. Mijn NetGear WG5111 wordt niet herkend op mijn Linux system (debian unstable, kernel 2.6.5).

$ cardctl ident
Socket 0:
no product info available

$ cardctl info
PRODID_1=""
PRODID_2=""
PRODID_3=""
PRODID_4=""
MANFID=0000,0000
FUNCID=255

$ cardctl status
Socket 0:
3.3V CardBus card
function 0: [ready]

Het feit dat er aangegeven wordt dat er een 3.3V cardbus card aanwezig is geeft wel aan dat hij iets ziet (als ik de kaart uitneem, verandert dit ook), maar ik had een aantal andere waardes verwacht in the PRODID_1 etc. Met de waardes die de kaart blijkbaar opgeeft, kan de kaart niet herkend worden.

Het ligt niet aan de kernel of het feit dat ik Debian unstable draai. Ik heb het eens met de stable 2.4 geprobeerd, maar had hezelfde resultaat.

Ook heb ik een aantal andere PCMCIA kaarten in hetzelfde systeem gestopt en die geven allemaal een 'info' scherm dat ik had verwacht.

De kaart zelf is ook niet stuk, want hij werkt in een andere PC onder Windows XP prima (en heeft ook in diezelfde PC onder XP gewerkt).

Ik hoop dat één van jullie een goeie tip heeft, want ik zit al een behoorlijk poosje naar dit probleem te staren.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:46
welke driver gebruik je dan, ik heb zelf een 11mbit kaartje draaien (mede dankzij de zeer brakke support van de meeste kaartjes voor linux) en dat draait verder prima.

Dat een kaart werkt in xp (lees: dat die kaart xp ondersteunt) zegt dus totaal niets (ja, dat ie niet kapot is idd)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 10:36
kijk hier eens voor een standaard prism-driver: http://prism54.org/supported_cards.php

alternatieve methode: http://toys.lerdorf.com/a...gear_WG511_and_Linux.html

[ Voor 37% gewijzigd door paulhekje op 16-04-2004 08:28 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonique
Ik kan met XP op de één of andere manier dus wel de prodid_1 etc uitlezen. Met SiSoft Sandra komt er dan netjes Intersil, 3890 etc te staan. Als dat in Linux nu ook het geval was, zou het volgens mij allemaal prima werken.

Ik wilde driver prism54 gebruiken (daarom zit ik ook op kernel 2.6.5, waar die standaard in zit) en met cardbus driver is yenta_socket.

Ik denk dat ik er haast onder uit kom om de Windows driver te gebruiken zoals de tweede tip aangaf. Ik zou het anders echt niet meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonique
Blijkbaar gebruikt the Linuxant DriverLoader dezelfde Cardbus/PCMCIA modules om de kaart uit te lezen, want DriverLoader herkent de kaart ook niet. Waarschijnlijk ziet de DriverLoader dezelfde waardes als ik zie met cardctl status etc...