Toon posts:

[2k] SAM database corrupt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Ik heb een probleem met win2k.

ik heb een gebruiker in de groep administrators. Als ik nu een programma wil installeren begint ie te zeuren over dat ik administrator rechten moet hebben. Maar deze heb ik dus...

zelfs als ik als administrator inlog heb ik hetzelfde probleem. Nu weet ik dat er in het verleden een of ander password-crack oid voor de administrator is gebruikt. en dus zouden deze rechten ver#$(*#$t kunnen zijn.

Maar hoe krijg ik deze weer terug, wil niet het systeem geheel opnieuw installeren. Waar staan deze rechten...?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Het is een registry setting die dat veroorzaakt, het is zeker met installeren van programma's die gebruik maken van de microsoft installer?
Zoek daar ff op met google en dan vind je de oplossing wel ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
ben al een heel tijdje aan het googlen etc. maar zijn nu niet de handigste termen om op te zoeken :'( .

krijg de melding bij meerder programma's, nero, winzip etc. mozilla kan ik wel doordrukken maar begint halverwege ook over hetzelfde en slaat dus een stukje over

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 00:04 ]

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Wat voor password cracker is er gebruikt? Grote kans dat je SAM database gewoon corrupt is geraakt. Misschien een repair uitvoeren vanaf de installatie cd ?

Verwijderd

Topicstarter
weet niet precies wat voor programma er is gebruikt, maar om pw te kunnen wijzigen moet inderdaad in de SAM worden gerommeld.

ben dus ook bang dat die db is beschadigd.
Maar repair uitvoeren verhelpt het probleem niet. :(

(Kan de database met lokaal beleid niet openen.

Er is een onbekende fout opgetreden bij het openen van de database.)

-----------------------------
zal morgen eens met die C:\WINDOWS\SYSTEM32\config\sam bestanden gaan klooien.... ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 00:33 ]

Verwijderd

Je moet gebruik maken van een linux boot diskette.

Daarmee kan je met de SAM file kloten in \winnt\system32\config

had laatst al iemand al uitgelegt zal dat nu ff pasten :-)

1) pak het zip bestandje uit,
je krijgt dan bijvoorbeeld in c:\test\ een aantal bestanden te staat o.a rawrite2.exe en een .bin bestand

2) je gaat naar cmd en gaat naar c:\test daar type je rawrite2.exe, dan vraagt tie om image source file name:
dat is dat .bin bestand. dus je type BD040116.bin en drukt op enter. vervolgens geef je "a:" aan (diskette) :)
dan maakt tie er een boot flop van

3) oke je stopt diskette in a drive en gaat booten, dan krijg je een zooi linux meuk zooi te zien.

vervolgens kies je volgens mij optie 1 aan, daarna kies je ervoor om passworden te resetten.
Je moet dan het path weergeven van de SAM files.
Normaal gesproken is dat: /winnt/system32/config

Na het opgeven van het path moet je volgens mij kiezen welk account je wel wilt wijzigen.
standaars staat er Administrator ingevuld, je drukt dan op enter. en je krijgt de optie om een wachtwoord op te geven.
Als je een * invult wordt het wachtwoord blank (leeg) gelaten. Is wle zo handig.
Daarna krijg je de optie om gegevens weg te schrijven meot je maar ff kijken wat je doet.
Verder moet syskey uitgeschakeld zijn op het systeem. Dat kan je ook met die diskette doen.

naam van dat bestandje is:

bd040116.zip > 1.046 kb

zoek maar op google ofzo

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Win2k administrator probleem > [2k] SAM database corrupt

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1