[XP] Meer problemen na format win xp pro*

Pagina: 1
Acties:

• Sisko
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-04-2014
Alles werkte lekker op mijn PC, maar het werd erg traag na 2 jaar, dus heb ik mijn pc geformateerd. Nadien krijg ik bij verschillende programmas de volgende melding

* has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience

Waar de * staat voor het desbetreffende programma. Tot nu toe is me dit gebeurt bij starwars galaxies, deze start helemaal niet op (launchpad om precies te zijn)

Photostitch van canon, deze werkt gewoon, maar op verschillende momenten kapt ie er mee, wel op hetzelfde punt als ik het herhaal, bijvoorbeeld bij het saven van een bepaalde gemergde foto. Ook winamp 5 stopt er op willekeurige momenten mee met dit bericht. Waarom had ik vroeger geen problemen mee, en nu opeens wel?

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-04 16:45
Begin eerst maar eens te vertellen wat je precies gedaan hebt.
Ik heb zo'n vermoeden dat je je c partitie geformateerd hebt, en bv de d schijf waar geinstaleerde programma's op staan niet. En nu verwacht je natuurlijk dat al die programma's gewoon nog moeten werken...

...

• Sisko
sorry, dat had ik moeten zeggen, begrijpelijk dat je met zo'n vraag komt. Echter had ik alleen maar een c schijf, dus heb ik alles geformatteerd, en alle programma's er nieuw opgezet, ik heb wel nu een d schijf gepartitioneerd waar al mijn programma's op staan

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:42

MRic3

Of praat ik weer poep?

* MRic3 vraagt voorzichtig.. windows update gedaan alle drivers ge-update?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Mag ik wat meer info?

CPU
RAM
MOBO
VGA
Eventuele ANDERE software/spyware zoals kazaa of eventuele andere TSRs
Driver versies
Wat heb je zelf al gedaan? Gememtest? recentelijk PC van upgrade voorzien?

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 21:01

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Als dat zo is heb ik sterk het vermoeden dat het een hardware probleem is...
IDD... of nieuwere drivers van je videokaart die conflicten maakt ofzo?

Speedtouch freak

• Sisko
alvast bedankt voor jullie snelle hulp

Ik heb windows update gedaan en heb alles behalve het laatste stukje sp1 , ik wil nog niet het risico lopen dat het misgaat met een crack voor sp1 (ik was me registry code kwijt en heb hem moeten instaleren met een regkey van het internet, echt waar O-) ) Maar deze heb ik vorige keer ook niet geinstaleerd

Mijn pc is een pentium 3, 800 mhz, 256 mb ram 1280x1024, die laatste is wel anders dan ik hiervoor had, kan het echt aan de resolutie liggen?

• Sisko
ik heb wel nieuwere drivers voor mijn geforce2 die ik eerst niet had, en ik had een bios update gedaan

Verwijderd

Dat kan, alles kan met de info die je me geeft. Wat voor chipset heeft je moederbord? Wat voor videokaart heb je? INFO!!!!

• Sisko
NVIDIA geforce2 mx 100/200

chipset? ik dacht dat dat pentium 3 was, of bedoel je intel ofzo

[ Voor 4% gewijzigd door Sisko op 16-04-2004 00:21 ]

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Dat star wars het niet doet zou heel goed kunnen vanwege reslolutie en of drivers maar een beetje tweaker heeft dat toch zo uit gezocht?
offtopic:
Dit word zoeken naar een spelt in de hooiberg, naar mijn gevoel, omdat ik geen metaaldetector bij de hand heb :)

Speedtouch freak

• Sisko
ik ben maar een part time tweaker :+ ik weet lang nog niet genoeg, maar ik zal beginnen met de resolutie te veranderen

Verwijderd

heb je direct x erop gezet?
lijkt me wel handig voor spelletjuzzz :9

• Sisko
heb je direct x erop gezet?
lijkt me wel handig voor spelletjuzzz
He, je hoeft niet te gaan beledigen hoor :P

Resolutie veranderen heeft ook niet geholpen, heb zelfs me pc opnieuw opgestart (voordat dat gevraagd wordt :p)

• Sisko
en naar welke drivers moet ik dan kijken, ik heb de een van de nieuwste drivers van NVIDIA (een paar weken oud) sowieso nieuwer dan die ik eerst had. CDrom drivers hebben toch geen invloed lijkt me? als jullie me hier op weg mee kunnen helpen, zoek ik de nieuwste drivers er wel bij

Verwijderd

Ik krijg ook het gevoel dat dit zoeken naar een speld in een hooiberg is.
Probeer in ieder geval iets systematischer te werk te gaan. :)
Kijk eens naar de volgende twee FAQs voor wat hints.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Windows XP en 2000 BSOD guide

1) Bedenk verder dat windows event-logs bijhoud. (control panel --> administrative tools --> event viewer) Daarin kun je foutcodes vinden om te zien wat er mis ging.....
die foutcodes geven erg veel houvast om problemen op te sporen.
--> post eens de typische foutcodes die je ziet in het event log

2) run memtest86 om te testen of je geheugen geen problemen heeft. (zie FAQ voor linkje)
--> bij veel applicaties crashes & spontane reboots --> dan zeker je geheugen testen!!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 01:00 ]

• Sisko
Hier alvast wat foutcodes, ik ga nu die 2 topics lezen, wie weet vindt ik een metaaldetector ;)

Faulting application launchpad.exe, version 0.0.0.0, faulting module launchpad.exe, version 0.0.0.0, fault address 0x000adb0f.

Faulting application stitch.exe, version 3.1.7.0, faulting module stproc.dll, version 1.0.0.1, fault address 0x000056a4.

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Sisko schreef op 16 april 2004 @ 00:58:
Hier alvast wat foutcodes, ik ga nu die 2 topics lezen, wie weet vindt ik een metaaldetector ;)

Faulting application launchpad.exe, version 0.0.0.0, faulting module launchpad.exe, version 0.0.0.0, fault address 0x000adb0f.

Faulting application stitch.exe, version 3.1.7.0, faulting module stproc.dll, version 1.0.0.1, fault address 0x000056a4.
Misschien is je geheugen wel brak. Test alle hardware eens

[ Voor 80% gewijzigd door lSltAlKeR op 16-04-2004 18:02 ]

Speedtouch freak

• Sisko
ik heb gisteravond memtest86 geprobeerd, na een uur waren alle testen gedaan, maar toen begon hij leuk overnieuw, wat ik aan de test heb gehad weet ik erelijk gezegd ook niet, behalve als het me zou waarschuwen als er wel wat mis is, dan is er dus niks aan de hand met het geheugen, denk ik.

Waar het me juist zo steekt is dat de problemen begonnen precies toen ik de herinstallatie had uitgevoerd na de format. Ik acht het niet onmogelijk, maar toch zeer onwaarschijnlijk dat het dan aan hadware kan liggen, of zie ik dit verkeerd.

In het geval van starwars galaxies bijv. heb ik het spel 10tallen keren verwijderd en opnieuw erop gezet, mop verschillende manieren, dus ook alle registry weghalen van launchpad of sw galaxies, hierbij heeft hij het 1 keer nog gedaan, het spel. Na 10 minuten ging ik naar bed, want het was al laat, en ik wilde alleen chcken of het werkte. De volgende keer dat ik weer wilde spelen had ik het zelfde problem weer.

Verwijderd

Sisko schreef op 16 april 2004 @ 00:17:
ik heb wel nieuwere drivers voor mijn geforce2 die ik eerst niet had, en ik had een bios update gedaan
1) Even voor alle duidelijkheid. De videokaart zelf zat wel al langer in je systeem :?
Je hebt dus alleen nieuwere drivers dan die je voorheen gebruikte.

1b) voor jouw videokaart wil je eigenlijk niet de nieuwste drivers gebruiken.
Die zijn eigenlijk veel te log voor een dergelijk oud beestje.

2) welk bios heb je precies geupdate? Misschien verstandig om dit weer ongedaan te maken. Dus om je oude bios van toen je geen problemen had weer terug te flashen. (if it ain't broke don't fix it!!; en dit is een significante wijziging)

*) verder denk ik inderdaad meer aan een software-probleem. Memtest86 is vooral bedoeld om te zien of je niet toevallig geheugen problemen hebt. Dat test simpelweg of elk geheugen-adres goed is. Als je geen foutmeldingen had is je geheugen goed en ligt het probleem hoogst-waarschijnlijk aan een driver-probleem.

Voornaamste vraag is hoe je dat probleem gaat vinden....
Naast mijn eerdere suggesties zou ik aanraden om in device manager te kijken of er toevallig conflicten zijn. Run verder eens DXdiag (checkt je dirextX installatie)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 20:29 ]

Pagina: 1