wie heeft ervaringen met de volgende printers

Pagina: 1
Acties:

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
hoi

binnenkort wil ik een nieuwe printerkopen, ben al een tijdje aan het kijken op internet, en ik heb mijn keuze lijstje kunnen inkorten tot 3 printers.
waar ik dus eentje uit kies.

het zijn de volgende printers,

epson r800
canon i990
hp photosmart 7960

ik weet dat de canon zeer snel is, de hp heeft een mooi lcd display en een mooi design.

en het schijnt dat de epson de mooiste afdrukken maakt.

Zitten er ook printers bij waar fatte nadelen aan vast kleven, dat ze inkt zuipen, of heel veel lawaai produceren.

heeft iemand ervaringen met deze printers
tis nog al een aanzienlijk bedrag wat deze printers mogen kosten.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Heb je al reviews opgezocht van deze printers?

Even snel googlen:
http://www.luminous-lands...printers/epson-r800.shtml
http://www.itreviews.co.uk/hardware/h562.htm
http://www.itreviews.co.uk/hardware/h510.htm

Daar zouden grote nadelen toch uit naar voren moeten komen lijkt me..

Veel leesplezier :P

[ Voor 13% gewijzigd door Laurenz op 15-04-2004 23:35 ]

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Epson: Je kan de inktpatronen niet vervangen als je ze eenmaal geplaatst hebt, want dan komt er lucht in = patroon dood. Rotdrivers IMHO.

Canon: Losse kop bij de meeste modellen. Als je de inkt 3x hebt vervangen is de kop meestal aan vervanging toe (staat ook in de handleiding). Dat kan alleen ERG duur worden. Het enige wat los leverbaar is zonder problemen is de 23e. Een zwart/kleurkop voor OA de BJC4000 series. Ouwe meuk. Een kop voor bijvoorbeeld de canon S600 kost 200 euro...

HP: Dure inkt, maar wel alle elektronica op het patroon. Vervangen kan veel problemen oplossen dus. Kleuren zijn mooi en tekst is scherp. De drivers zijn alleen wel wat zwaar, en de goedkope printers zijn van Fisher-Price kwaliteit. Photosmart is overigens amper goedkoop, en dan heb je gewoon een goeie printer.

Overigens is lekkage bij geeneen merk een probleem, alleen epson wil het wel eens gebeuren (die inkttankjes zijn standaard voorzien van een "wassen" stopje op hun gat, wat doorprikt wordt als je ze plaatst. Vandaar ook dat je ze niet meer eruit kan halen, dan komt er lucht in) dat er wát inkt morst bij het vervangen van de patronen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 23:42 ]

• maurits187
dank je voor de snelle reactie

ik heb al veel reviews gelezen, maar op het laatst zie je door de bomen het bos niet meer.

Daarom was ik ook benieuwd naar ervaringen van de mensen zelf. Veel van de reviews zijn lauter positief.

Het zijn allemaal goeie printers, dat maakt de keus ook zo moeilijk.
het thuis 2 magazines liggen over fotoprinters, hardware.info zegt dat hp de beste is. maar computer totaal zegt dat epson de beste is. ik bedoel maar.

maar ja misschien is deze keus wel even moeilijk als te kiezen uit lamborghini of ferrari.

Verwijderd

Om heel eerlijk te zijn heb ik geen hoge dunk van computer totaal... Als je echt een onafhankelijke test wilt zul je toch eens naar een shop achtig iets moeten gaan waar ze beide zijn uitgestalt. Vraag of je een testafdruk kan zien (wij hebben ook altijd wel een paar printers uitgestald staan), en kijk eens of je je kan vinden in de driver. Je kan immers zelf nog altijd het best oordelen wat jij het mooist vind. Kijk ook ff ín de printer hoe het er daar uitziet.

• maurits187
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 23:41:
Epson: Je kan de inktpatronen niet vervangen als je ze eenmaal geplaatst hebt, want dan komt er lucht in = patroon dood. Rotdrivers IMHO.

Canon: Losse kop bij de meeste modellen. Als je de inkt 3x hebt vervangen is de kop meestal aan vervanging toe (staat ook in de handleiding). Dat kan alleen ERG duur worden. Het enige wat los leverbaar is zonder problemen is de 23e. Een zwart/kleurkop voor OA de BJC4000 series. Ouwe meuk. Een kop voor bijvoorbeeld de canon S600 kost 200 euro...

HP: Dure inkt, maar wel alle elektronica op het patroon. Vervangen kan veel problemen oplossen dus. Kleuren zijn mooi en tekst is scherp. De drivers zijn alleen wel wat zwaar, en de goedkope printers zijn van Fisher-Price kwaliteit. Photosmart is overigens amper goedkoop, en dan heb je gewoon een goeie printer.

Overigens is lekkage bij geeneen merk een probleem, alleen epson wil het wel eens gebeuren (die inkttankjes zijn standaard voorzien van een "wassen" stopje op hun gat, wat doorprikt wordt als je ze plaatst. Vandaar ook dat je ze niet meer eruit kan halen, dan komt er lucht in) dat er wát inkt morst bij het vervangen van de patronen.
aaah, dat is nou de informatie die ik zocht, want deze dingen heb ik nog nergens gelezen. ik plaats nou al kantekeningen bij de r800 als ik dit zo lees. ik vraag mij alleen nou af, als je zo nu een dan een x wat foto's print binnen welk tijdsbestek de kop aan vervanging toe is van de canon. tja zo'n kop vervangen van 200 euro zie ik niet echt zitten, maar de snelheid van het printen van de canon spreekt mij wel weer aan. ik heb nu een zeer oude printer de epson stylus 400, en ik denk dat ik de cartridges 1x in het halfjaar moet vervangen.

• maurits187
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 23:50:
Om heel eerlijk te zijn heb ik geen hoge dunk van computer totaal... Als je echt een onafhankelijke test wilt zul je toch eens naar een shop achtig iets moeten gaan waar ze beide zijn uitgestalt. Vraag of je een testafdruk kan zien (wij hebben ook altijd wel een paar printers uitgestald staan), en kijk eens of je je kan vinden in de driver. Je kan immers zelf nog altijd het best oordelen wat jij het mooist vind. Kijk ook ff ín de printer hoe het er daar uitziet.
dat is misschien wel de beste oplossing ja. ik heb wel genoeg screenshotjes gezien van die printers op internet, maar dat ziet er op je monitor toch allemaal weer net wat anders uit. Dit is een goeie tip waar ik veel mee kan, ik zal van het weekend gelijk eens naar een shop gaan, en ze daar eens alledrie aan het werk zien. Dat is toch wel de beste manier om een goed oordeel te vellen. Had eerst zelf in gedachten om zoveel mogelijk informatie te gaan verzamelen en dan eentje te gaan bestellen via pricewatch. Maar dit is wel veel verstandiger. bedankt

Verwijderd

Ah, dan ken je de perikelen met epson. Ik huiver persoonlijk al bij de gedachte om zo'n ding te moeten repareren (de shop waar ik werk doet ook veel met printers). Canon is het meestal de kop, gemiddelde gebruiker is slim genoeg om de inkt al eens te vervangen.

Als je écht zeker wilt zijn kun je het allerbeste eens canon zelf bellen, en vragen hoe duur een nieuwe kop zou zijn voor die printer. Doe je maar voor als computershop, zeg dat je zo'n ding ter reparatie hebt staan, inkt al vervangen, buiten garantie, geen prints meer (doet wel alsof hij print, maar niks op papier), al gereinigd met alcohol, al nachtje op enigszins vochtige doek gelegd en laten drogen, maar hij doet niks, en dat je denkt dat de kop stuk is. Het zijn toch dommie tiepmiepen die van een scherm aflezen. Serienummers vragen ze meestal niet. Zeg dan dat je denkt dat het aan de kop ligt, en vraag hoe duur zoiets is. Let wel op: standaard zijn de prijzen ex.BTW en €10 verzendkosten. En dat tikt aan.

Nummer: 0900-20 22 915
(€ 0,13 p/m)

optie 1 kiezen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
NIe tmet de printers maar wel met de service van HP.
Had hier een stukke printer staan, opgebelt, serienummer opgegeven, was op woensdag trouwens, afspraak gemaakt dat de nieuwe, ja nieuwe, printer vrijdag wordt afgelevert, en dat ik dan mijn kapotte printer opzal sturen..
Allemaal op hun kosten :)

• maurits187
ey nog een goeie tip

denk dat ik ze nu niet meer kan bellen, maar dat ga ik zeker doen. als dat met die kop meevalt, ga ik voor canon, vanwege de snelheid, en dat je daar het goedkoopst fotos mee kan printen a 0,55 euro cent. en in vergelijking met die andere 2 doet hij volgens mij toch wel het langst met de inkt.

zodra ik gebelt heb, laat ik wel ff weten wat de prijs is van zo'n kop

Verwijderd

Yup, HP service is idd goed. Canon en Epson heb ik geen ervaring mee, die komen minder vaak terug (ik beschreef de goedkope HP printers niet voor niks als fisher-price. Echt bijna 100% plastic)

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Printkoppen voor Canon printer zijn nooit zo duur geweest als 200 euro, meende een keer 80 euro. Trouwens de reden waarom ze nu zijn overgestapt zijn op vast koppen is omdat die dingen nooit meer slijten. Bel canon maar op.

Canon Digital Ixus V3

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 00:04:
Yup, HP service is idd goed. Canon en Epson heb ik geen ervaring mee, die komen minder vaak terug (ik beschreef de goedkope HP printers niet voor niks als fisher-price. Echt bijna 100% plastic)
Nou mijn printer is nou net niet van 100% plastic, hij koste ook wel wat, ik fotografeer afentoe wel eens voor familie wat plaatjes en die worden bij mij thuis afgedrukt op fotopapier :)

Verder heb ik van canon en epson ook geen ervaringen nee, aangezien ik altijd HP hebt gehad.

ik koop altijd orginele cardridges nooit namaak, aangezien ik zuinig ben op mijn printertje.

Verwijderd

RawPeanut schreef op 16 april 2004 @ 00:06:
Printkoppen voor Canon printer zijn nooit zo duur geweest als 200 euro, meende een keer 80 euro. Trouwens de reden waarom ze nu zijn overgestapt zijn op vast koppen is omdat die dingen nooit meer slijten. Bel canon maar op.
Bel maar op, je canon S600 kop is stuk. Nieuwe? 160 euro (ofzo) ex.BTW, Ex verzendkosten. Je kan LANG niet alle koppen zomaar via de winkel krijgen.

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

heel goede ervaringen hier met canon i550 en i560, epson deed totaal niets meer na 3maanden en hp ook snel naar de kloten duz...

[Signature]

Verwijderd

Mijn vader heeft een photosmart 7760, en dat ding werkt echt heel goed. De inkt gaat echt heel lang mee ivm onze vorige printer, die echt k#t was, en nog eens duur ook. Dat was een canon. Ik kan je die photosmart echt aanraden! Heel heldere display, en verschillende vakjes voor foto-papier e.d.. Het enige nadeel is dat als hij aanstaat bij het opstarten van de computer ineens wil gaan printen, en dan print hij USBC RUT ofzoiets. Heel irritant. Misschien is dat in het ding dat jij mogelijk wil kopen al gefixt. Toppie printer hoor, maar ik ken die andere 2 niet :)

• maurits187
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 17:08:
Mijn vader heeft een photosmart 7760, en dat ding werkt echt heel goed. De inkt gaat echt heel lang mee ivm onze vorige printer, die echt k#t was, en nog eens duur ook. Dat was een canon. Ik kan je die photosmart echt aanraden! Heel heldere display, en verschillende vakjes voor foto-papier e.d.. Het enige nadeel is dat als hij aanstaat bij het opstarten van de computer ineens wil gaan printen, en dan print hij USBC RUT ofzoiets. Heel irritant. Misschien is dat in het ding dat jij mogelijk wil kopen al gefixt. Toppie printer hoor, maar ik ken die andere 2 niet :)
ik ken op mijn beurt weer de 7760 niet, maar ik denk dat de epsonr800 toch wel afvalt, omdat ik al verschillende keren heb gehoord, dat ie inkt zuipt, langzaam(veel langzamer) is dan de andere printers en ook nog een x veel lawaai produceert.

maar bij hp dacht ik eigenlijk meer aan de hp photosmart 7960. alleen vraag ik mij af hoe hij met de inkt omgaat(qua zuinigheid). ik heb wel gelezen dat de andere printer van mijn lijstje de canon i 990, snel is, zuinig omspringt met de inkt, en ook nog vrij stil is. Wat ik dan wel weer jammer vind is dat hij geen lcd scherm heeft, en wat ik ook nog niet weet is als je daar cd/dvds mee kan printen.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 15:59

Wok

Dakloos...

De specifieke printers in je post zijn mij niet bekend, maar ik wel ervaringen posten met betrekking tot de merken:

HP:
HP maakt producten voor de massa. Dat is an sich niet erg, maar echte uitblinkers zijn het niet, aangezien ze een zo groot mogelijke doelgroep tevreden moeten stellen --> het gaat bij HP om het allround karakter. Er komen best mooie afdrukken uit, maar de kwaliteit is niet toonaangevend. Bovendien zijn de inktpatronen schreeuwend duur (een setje patronen is evenduur als een nieuwe printer inclusief patronen), maar daar staat tegenover dat de patronen een redelijk lang leven zijn beschoren.

Epson:
Heb ik persoonlijk slechte ervaringen. Inktpatronen zijn goedkoper dan die van HP, omdat Espon een vaste printkop gebruikt. Echter, Epson printers zuipen inkt alsof het limonade is, waardoor de gebruikskosten van een jaar waarschijnlijk hoger zijn dan bij een vergelijkbare printer van HP of Canon. De printkop van Espson is bovendien niet echt gebouwd op levensduur. Heb vaak genoeg een printkop binnen een jaar zien sterven (waaronder mijn eigen). Wel heeft Epson absoluut een naam hoog te houden op het gebied van afdrukkwaliteit.

Canon:
Heb zelf geen Canon printer (gehad), maar mijn broer heeft er wel een (een simpel BJC-gevalletje) en is er uitermate tevreden over. Groot voordeel is het gebruik van separate inkttanks, waardoor gebruikskosten behoorlijk gereduceerd kunnen worden. Ook zijn ze relatief zuining met inkt. Zeker met foto-afdrukken is de kwaliteit erg goed te noemen en naar mijn mening doet Canon in dat opzicht niet (meer) onder voor Epson.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• maurits187
nou ik ben eruit,

ik heb de canon i990 besteld, bij 4launch voor de schappelijke prijs van 366 euro.
heb dus canon genomen omdat hij losse inkt cartridges heeft, die als ik mijn informatie mag geloven ongeveer de helft goedkoper zijn dan cartridges van epson of hp. en omdat de canon echt een snelheidsmonster is, en zeer stil is.

De Hp printer vond ik op zich ook wel leuk, vooral het design, maar wat mij tegensprak was de dure inkt, en dat hij geen losse inktcartridges heeft. en relatief veel trager is. Kwalitatief zal de Hp iets beter zijn, maar volgens mij moet je er dan echt met een loep over de foto's hangen.

als ik wat meer geduld had, had ik beter nog even kunnen wachten, want binnenkort komt er wel een canon uit, waar je rechtstreeks geheugenkaartjes in kan steken, en die wel een lcd scherm hebt.

Maar ja zo is dat altijd met hardware, je koopt dingen altijd te vroeg, er komt altijd wel een paar maand later iets uit, wat weer beter is.
Pagina: 1