Op dit moment heb ik nog een win2k server. Graag wil ik deze overzetten naar linux. Het probleem is echter dat er 2x120GB in zit op RAID1 (mirror) die voor 80-90 GB vol zit. Het gaat hier om belangrijke data die niet kwijt mag raken
Ik ben er al achter dat een convert niet werkt. Een nieuwe harddisk kopen om alles over te zetten is op dit moment geen optie. arm studentje
Nu ben ik zelf met het volgende idee aan het stoeien:
1 harddisk loskoppelen van de RAID controller en in een andere pc plaatsen. Deze hdd formateren als ext3. Vervolgens de NTFS harddisk aan dezelfde pc hangen en alle data overkopieëren.
Dan die ext3 hdd aan de RAID controller hangen. Een keertje booten. Dan die NTFS hdd die van te voren is geformateerd aan de RAID controller hangen en de array laten rebuilden.
Erg veel opties en ik weet niet zeker of dit wel gaat lukken....
Iemand die hier ervaring mee heeft of een mening over mijn methode?
Ik ben er al achter dat een convert niet werkt. Een nieuwe harddisk kopen om alles over te zetten is op dit moment geen optie. arm studentje
Nu ben ik zelf met het volgende idee aan het stoeien:
1 harddisk loskoppelen van de RAID controller en in een andere pc plaatsen. Deze hdd formateren als ext3. Vervolgens de NTFS harddisk aan dezelfde pc hangen en alle data overkopieëren.
Dan die ext3 hdd aan de RAID controller hangen. Een keertje booten. Dan die NTFS hdd die van te voren is geformateerd aan de RAID controller hangen en de array laten rebuilden.
Erg veel opties en ik weet niet zeker of dit wel gaat lukken....
Iemand die hier ervaring mee heeft of een mening over mijn methode?
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!