Toon posts:

Krijg windows niet geïnstalleerd

Pagina: 1
Acties:
  • 406 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
k heb pas enkele onderdelen in elkaar gestopt voor men serverbak.
Nu alles loopt perfect, maar als ik windows wil installeren (heb het geprobeerd met XP pro en 2003 server) dan komt hij in de windows setup met de blauwe achtergrond, en begint dan met druk op F6 om..., druk op F2 om,... daarna als het scherm ff zwart wordt, komt er een blauw scherm met daarop dat er een fout opgetreden is "is dit de eerste keer dat het gebeurt, start opnieuw op enz..."
ofwel krijg ik dit:

Kan het bestand \i386\ntkrnlmp.exe niet in het geheugen laden. De foutcode is: 4
Setup kan niet doorgaan.
Druk op een toets om het installatieprogramma af te sluiten.

Ik heb memtest gedaan en die gaf vrij veel errors aan, dus heb ik eens met ander ram geprobeerd dat perfect werkt op de pc waar ik nu op zit, en dan nog is het probleem niet opgelost.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Kun je ff de specs posten? :)

En indien je er een athlon XP in hebt zitten: loopt je geheugen synchroon?
Je wilt echt niet weten hoeveel gezeik ik heb gehad met Athlon XP's + a-synchroon lopend geheugen.

Hoewel ik me niet voor kan stellen dat je een Athlon XP gebruikt in een server maargoed :P

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Topicstarter
asus a7n266-c
nanya pc2100 128mb (geen gezeur, ik heb voorlopig nog niet meer ram voor men serverbak maar kan dan ondertussen toch al wat laten crunshen enzo :9 )
WD 10gb (hier hierboven ;) )
rest maakt nie echt uit denk he :)

ahja, geheugen loopt synchroon

Verwijderd

Topicstarter
hm, heb andere hd geprobeerd maar die wil hij niet herkennen?? :s op geen enkele jumpersetting en ook nie in combinatie met die andere hd die er al in stak.
snap er nix meer van...
mobo kapot? :?

Verwijderd

Waar ik direct dan aan denk is de harddisk bootsector. Misschien helemaal niet het geval bij jou, maar wel vaker bij mij. Boot vanaf een W98 bootdiskje en draai:
fdisk /mbr
Start daarna de installatie van Windows pas door vanaf je CD te booten.

Verwijderd

pcies, ff fdisk/mbr proberen... en anders ff kijken of je cd van XP wel goed is ;) lijkt me ook n goede optie :D als ik zon melding zou krijgen zou ik iig gelijk aan een rotte cd denken :X

Verwijderd

Topicstarter
cd is ok, heb nog met andere cd's geprobeerd maar lukt nie.
hmm, valt zo'n win98 bootdisketje nog te vinden want ik heb hier zo geen meer liggen.
en fdisk/ mbr ?? :s hmm ik ben wel beetje leek op vlak van die dos toestanden :P

• Noodels
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb daar ook een uren achter lopen zoeken, bleek hij gewoon vast te hangen op een virus detectie in het BIOS. Effe op disabled gezet en het loopt als een trein. Weet natuurlijk niet of het dat bij jou is...

Life is simple, make choices, don't look back...

Verwijderd

Topicstarter
heb virus detectie afgezet maar nog steeds zelfde,
heb win 98SE bootdisk gemaakt maar as ik die wil gebruiken komt erop BOOT SYSTEM DISK FAILURE PLEASE INSERT DISK AND PRESS ENTER

even voor duidelijkheid: dit is het scherm dat ik krijg als ik win xp wil installeren...

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:02
Het kan ook aan je geheugen liggen. Niet kwa hoeveelheid, maar kwa fouten.
Test het eens. Kapot geheugen kan heel goed de oorzaak zijn van dit soort fouten.

Via google kwam ik bij dit

[ Voor 40% gewijzigd door olof op 16-04-2004 12:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 12:19:
heb virus detectie afgezet maar nog steeds zelfde,
heb win 98SE bootdisk gemaakt maar as ik die wil gebruiken komt erop BOOT SYSTEM DISK FAILURE PLEASE INSERT DISK AND PRESS ENTER

even voor duidelijkheid: dit is het scherm dat ik krijg als ik win xp wil installeren...
Het gaat fout op het schrijven naar "alleen" lezen geheugen??
wtf?

Verwijderd

Topicstarter
olof schreef op 16 april 2004 @ 12:21:
Het kan ook aan je geheugen liggen. Niet kwa hoeveelheid, maar kwa fouten.
Test het eens. Kapot geheugen kan heel goed de oorzaak zijn van dit soort fouten.

Via google kwam ik bij dit
ik heb memtest gedraaid en die gaf idd errors, maar ik heb men geheugen al is vervangen door geheugen uit de bak waar ik nu op zit en dat gaf juist dezelfde probs
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 12:26:
[...]

Het gaat fout op het schrijven naar "alleen" lezen geheugen??
wtf?
idd :?

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:02
Het kan ook nog aan de geheugen controller van je moederbord liggen. Is mij al eens overkomen.Test dat "kapotte" geheugen ook eens in een andere pc.

Verwijderd

Topicstarter
is al getest geweest en het geheugen is ok

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb dat zelfde probleem gehad , ook dat hij mijn normaal goed werkende hd niet meer herkende.
Zet even je bussnelheid iets omlaag en laad de bios default instellingen , staan geheugen instellingen misschien weer wat ruimer.
Zet alle geheugen snelheid bevorerende instellingen uit of op een trage setting.

Nadat je je windows hebt geinstalleerd kan je je instellingen weer wat scherper zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door enchion op 16-04-2004 12:48 ]

How do you save a random generator ?

Verwijderd

Topicstarter
ok zal ik proberen maar de jumpers staan zo ingesteld dat je aan de bussnelheid niks kan veranderen, dus ik ga die op enabled positie moeten gaan zetten, prob is dat die dingen er verdomd moeilijk afkomen :( >:)

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:02

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Bij mij kwam het doordat er 2 verschillende grootte en verschillende merken geheugen inzaten. Met 1 reepje installed en daarna die andere er weer bij gedaan, gaf iig conflict.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 12:52:
ok zal ik proberen maar de jumpers staan zo ingesteld dat je aan de bussnelheid niks kan veranderen, dus ik ga die op enabled positie moeten gaan zetten, prob is dat die dingen er verdomd moeilijk afkomen :( >:)
Pincet....

Let ook op de juiste bootvolgorde in het BIOS en dat WD HD's meerdere jumpersettings hebben die ogenschijnlijk hetzelfde lijken.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
enchion schreef op 16 april 2004 @ 12:46:
Ik heb dat zelfde probleem gehad , ook dat hij mijn normaal goed werkende hd niet meer herkende.
Zet even je bussnelheid iets omlaag en laad de bios default instellingen , staan geheugen instellingen misschien weer wat ruimer.
Zet alle geheugen snelheid bevorerende instellingen uit of op een trage setting.

Nadat je je windows hebt geinstalleerd kan je je instellingen weer wat scherper zetten.
omg, ik heb fsb op 100 gezet en nu zit hij gewoon xp te installeren zonder probs :o
Enchion, thx m8 you've made my day :7

• enchion
  • Niet online
No worries mate 8)

k`weet nog dat ik zelf er een halve dag over heb gedaan voordat ik dacht aan bios-defaults en bussnelheid.
Ben blij dat het nog ergens goed voor is geweest. }:O

[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 16-04-2004 13:13 ]

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-08 10:54
de Knowledgebase van Microsoft komt hiermee:

http://support.microsoft....ue&querySource=gASr_Query

Misschien dat je hier je antwoord vindt?

Verwijderd

Topicstarter
alles solved, alleen ik wil men 14" monitor hieropt gebruiken en die ondersteunt enkel 640*480, hoe krijg ik de resolutie in win xp zo laag? als ik men 17"TFT aansluit is het laagste dat ik kan gaan 800*640... en als ik mijn 14" aansluit geeft dat natuurlijk enkel strepen op het scherm

• enchion
  • Niet online
Had je de veilige modus al geprobeerd ???

Verwijderd

Topicstarter
nee, maar kan je die dan zo instellen op 640*480 en trug opstarten met diezelfde resolutie in normale modus?

/edit: heb juist veilige modus geprobeerd en daar is het ook enkel 800*640

en nog een probleem: als ik men proc terug op 2000+ zet @ standard settings dan krijg ik weer het blauwe scherm ik kan blijkbaar enkel op 1250mhz runnen?? :?
hier een shit van de foutmelding als ik onder standardspeeds wil opstarten

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 14:05 ]

Verwijderd

wat was het probleem nou eigenlijk? alles solved is niet genoeg heur :P

een 14'' _/-\o_ cool

Verwijderd

bios update gedaan?

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 13:43:
nee, maar kan je die dan zo instellen op 640*480 en trug opstarten met diezelfde resolutie in normale modus?

en nog een probleem: als ik men proc terug op 2000+ zet @ standard settings dan krijg ik weer het blauwe scherm ik kan blijkbaar enkel op 1250mhz runnen?? :?
In veilige modus opstarten, (grafische) driver uninstallen en rebooten. Kijken of Windows zelf de juiste resolutie pakt voor je beeldscherm zonder er aan te friemelen.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 15:57

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Controleer eens of de chipset van je moederbord niet ontzettend warm wordt. Dat kan namelijk nogal problemen geven als je de FSB 'hoog' hebt ingesteld.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• enchion
  • Niet online
Voor de resolutie:je tft scherm er aan zetten
In het scherm waarin je de resolutie kan instellen , op advanced drukken , daarna in tabblad monitor zorgen dat "hide modes that this monitor cant display" uitstaat ,op "ok" drukken.
Daarna kan je waarschijnlijk wel 640-480 selecteren.

Wat blauw scherm betreft had je je bios al op de standaard waarden ingesteld en in ieder geval de cas latentie zo hoog mogelijk gezet ???

Verwijderd

Topicstarter
zal dadelijk eens proberen om die resolutie zo in te stellen, maar moet nu ff naar de post, ik hou jullie wel op de hoogte
cas latency kan maximaal op 2.5 heb ik gezien en zo staat hij ook dacht ik... 't is wel een heeeeeeel brakke cpu koeler die derop zit misschien ligt het daaraan? want hij heeft 50 graden ofzo in bios (is wel palomino)

bios update ... eh ik vind nergens nog een bios voor asus a7n266-c :?

ps: probleem was dus dat de standard fsb instelling (133) niet wil werken, dus heb hem naar 100fsb gezet => voor MikeOnline ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok, er staat gewoon bij monitor "standaard beeldscherm" en ik kan modi verbergen... niet aanvinken of uitvinken alles blijft 800*640, ook als ik het via veilige modus probeer... :X

• enchion
  • Niet online
Je zou in plaats van standaard scherm kunnen proberen (in device manager) een ander scherm in te stellen .
Was de driver van je grafische kaart al geinstalleerd , anders die eens proberen te deinstalleren.

Verwijderd

Topicstarter
bij hardware staat geen monitor, ook niet verborgen aparaten weergeven of op verbinding oid, nergens monitor te vinden :/

Verwijderd

in de nl versie van xp staat de monitor gewoon bovenaan in "configuratiescherm"en bij jou daar niet?
PS: wel effe de verkenner op "alle details" en "klassieke weergave" instellen.... van de "XP-weergave" weet ik het niet.... die verbergt standaard van alles...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 20:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
zal dat morgen proberen en posten wat het resultaat is.

nog een klein vraagje: mag je een processor schoonmaken met chlooramine (wordt hier gebruikt om cd's mee te reinigen) of moet je dan echt wasbenzine gaan halen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 14:19:

ps: probleem was dus dat de standard fsb instelling (133) niet wil werken, dus heb hem naar 100fsb gezet => voor MikeOnline ;)
kijk, dan hebben mensen met evt hetzelfde probleem ook weer een oplossing ;)

maar wil je per se een scherm op je server aansluiten??? ik werk via radmin op mijn server en dat gaat perfect hoor.

ps en je hebt meer ruimte over -geen scherm -geen tobo en muis :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 22:03:
zal dat morgen proberen en posten wat het resultaat is.

nog een klein vraagje: mag je een processor schoonmaken met chlooramine (wordt hier gebruikt om cd's mee te reinigen) of moet je dan echt wasbenzine gaan halen?
Daar zou ik maar NIET aan beginnen als ik jou was ook geen wasbenzine want dat
dat laat ook resten na, gewoon 99,9% alcohol van de apotheek gebruiken kost niets.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb in mijn W2003 test server P4 2,0 ghz, Asus P4G8X-Del, GF2 GTS met 4 x 512 MB waarvan 2 x 512 het goedkoopste van het goedkoopste is en 2 x 512 wat beter geheugen is. Er zit een brakke Maxtor30 gb schijf in met veel bad sectors maar die heb ik even onleesbaar gemaakt, maar als je brak geheugen(2 x 512, 1 x 128 en 1 x 256) hebt zoals ik ook had gedaan gaf die inderdaad hele vage meldingen. Die 256 bleek toen de foutmelder te zijn. Alleen helaas W98 wil niet meer opstarten met 2 GB aan geheugen. Ik heb het geheugen wel op DDR2700 manual timing gekregen maar hoger gaf die computer ook aardig wat foutmeldingen met W2003 Server en ook WXP installatie. Die Maxtor is helemaal geen probleem ondanks dat die zo veel bad sectors heeft.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

als je hebt geformatteerd met fat met fdisk dan ken ik je prob.
probeer es met de setup van xp te formateren of met pqmagic.
is binnen dos op te lossen met het "lock" commando ;)

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 04:43
Het enige dat ik weet is dat ntkrnlmp.exe het bestand is waar de Bitmaps in staan van het opstartscherm, het bootscreen dus. (nadat je uit je BIOS komt, krijg je altijd Windows Xp Home/Pro te zien staan met daaronder een groen/blauw balkje dat heen beweegt)

Verwijderd

Topicstarter
hm nu zit ik nog steeds met 2 problemen

1) en heel irri: ik krijg men resolutie nog altijd niet op 640*480...
2) de pc start op met een blauw scherm en een foutmelding als ik hem gewoon op standaardsnelheid (2000+) wil laten draaien...

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

Je prob voor je resolutie:

bij mij is het zo dat als ik eigenschappen van beelscherm oproep. dan ga naar 'instellingen', op 'geavanceerd' klikken.
dan komt er een schermpje omhoog en is er als het goed is een tabblad 'Adapter'.
Daar moet een knop staan genaamd 'alle modi weergeven'.
als je daar op klikt komt er een klein schermpje naar boven en daar staan veel resoluties in.
scrol helemaal naar boven en daar staat bij mij 640*480 256kleuren op 60 Hertz.

PS: heb een club3D ati radeon 9600XT.

hopelijk kom je daar nu mee verder.

het 2e prob weet ik helaas geen oplossing voor. SRRY

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 17:56:
hm nu zit ik nog steeds met 2 problemen

1) en heel irri: ik krijg men resolutie nog altijd niet op 640*480...
2) de pc start op met een blauw scherm en een foutmelding als ik hem gewoon op standaardsnelheid (2000+) wil laten draaien...
Voor probleem nummer één zit je in PMG verkeerd (AV of WOS)

Voor probleem twee mag je wel wat meer info geven. Wát geeft dat BSOD allemaal weer (foutmelding)? En wat kan je er nog meer over vertellen plus wat heb je geprobeerd? Want zoals je er nu mee aan komt kan niemand je helpen natuurlijk.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter

hier een shit van de foutmelding als ik onder standardspeeds wil opstarten
die link... das de BSOD die ik kreeg... zoals ik hier al had gepost :+ ik weet niet echt wat ik zou moeten proberen aangezien alles nu toch juist ingesteld staat en ik niet eens @ standardspeed kan draaien? Niet dat ik daar nix van ken want ik overklok al een heel tijdje enzo, maar dit ... *beats me*

Verwijderd

Topicstarter
hier vind je een pic van de recentste foutmelding die ik heb gekregen met alle bios settings @ standard, en de loste ramtimings.
Hij laadt dan windows enzo en als dat zwarte scherm met Win xp logo verdwenen is krijg ik dit scherm dus... Enkel als ik mijn 2000+ op 1250mhz (100fsbx12,5) laat lopen dan start hij normaal op :X

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 18:22
itsalex schreef op 17 april 2004 @ 10:30:
Ik heb in mijn W2003 test server P4 2,0 ghz, Asus P4G8X-Del, GF2 GTS met 4 x 512 MB waarvan 2 x 512 het goedkoopste van het goedkoopste is en 2 x 512 wat beter geheugen is. Er zit een brakke Maxtor30 gb schijf in met veel bad sectors maar die heb ik even onleesbaar gemaakt, maar als je brak geheugen(2 x 512, 1 x 128 en 1 x 256) hebt zoals ik ook had gedaan gaf die inderdaad hele vage meldingen. Die 256 bleek toen de foutmelder te zijn. Alleen helaas W98 wil niet meer opstarten met 2 GB aan geheugen. Ik heb het geheugen wel op DDR2700 manual timing gekregen maar hoger gaf die computer ook aardig wat foutmeldingen met W2003 Server en ook WXP installatie. Die Maxtor is helemaal geen probleem ondanks dat die zo veel bad sectors heeft.
ram: check in welke banken dual/single sided mag, en ik welke combinatie (handleiding) en memtest oid draaien.
30 gig maxtor afkoppelen, liefst testen met een zo kaal mogelijk systeem..
win 98 kan geloof ik met max 512Mb ram overweg... dus dat ie met 2 gig niet wil booten vindt ik niet zo vreemd...

Mn 3D printer blogje..

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Je zei eerder dat die palomino 50° was, was dat idle in het bios? En was dat met een FSB van 100? Anders lijkt het me dat je processor gewoon veel te warm loopt als je hem op 133 MHz FSB zet.

Verwijderd

Topicstarter
Ranzy schreef op 20 april 2004 @ 21:36:
Je zei eerder dat die palomino 50° was, was dat idle in het bios? En was dat met een FSB van 100? Anders lijkt het me dat je processor gewoon veel te warm loopt als je hem op 133 MHz FSB zet.
was idle in het bios ja... dacht dat hij toen op 133 stond maar ben nie zeker, ik weet iig dat als ik een tijdje idle heb gedraaid en ik kijk in het bios ff dat men temp ook ongeveer 50° is aan 100fsb
denk er wel aan 't is een palomino...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 22:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
dit zijn alle temp en volt gegevens van men server nu

ps: cpu is wel @ 100% door RC5 te draaien maar dat wordt blijkbaar niet aangegeven in MBM hier

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 16:05 ]

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Ik heb ook een 2000+ palomino gehad en stressed werd die inderdaad ook 50°, maar idle liep die op 39° hoor... MBM geeft dus 49° stressed? En als je in je bios gaat kijken staat hij al op 50°, ik denk dat MBM dan een verkeerde waarde aangeeft hoor.

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik AS5 tussen de proc en koeler gesmeerd en de temp is een aantal graden gezakt, is gewoon te brakke koeler maar nu kan ik toch al opstarten @1666mhz (2000+ dus) heb nu 55 graden stressed maarja hij werkt nu toch fatsoenlijk. Moet maar is nieuwe koeler gaan halen
Pagina: 1