Toon posts:

PC Boot Niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net nieuwe voeding en nieuw mobo in mn pc gezet en mn pc boot dus NIET

Config :

Asus A7N8X
1800+ DLT3C
Corsair 2x256DDR LL TwinX PC3200
80GB 8Mb Cache WDC
Powercolor 9800se 128ddr
48x cd-rom drive

Heb al clear cmos gedaan , nog steeds hetzelfde.

Some help plz !!

Ik kan dus pc opstarten maar ik geraak niet in windows , ook niet in bios

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 22:56 ]

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-05 10:53

UTM

Check iig deze even: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Heb je wel alles goed aangesloten? Ook de stekkers enzo? Klinkt heel stom maar soms wel de oplossing. Verder wat meer info aub.
* UTM is zijn glazen bol even kwijt ;)

[ Voor 37% gewijzigd door UTM op 15-04-2004 22:59 ]

• Scaror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-01 14:34

Scaror

Don't watch this!

Iets meer informatie zal wel welkom zijn. Wat doet de computer wel? Gaan bijvoorbeeld de LED-jes branden. Of hoor je misschien iets, zoals de fans, of het draaien van de harde schijf oid. Hier kunnen we niet veel mee.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dat geheugen heeft volgens mij specifieke timings nodig die je zelf in het bios aan moet geven. Na een CMOS reset zou hij in dat geval 1x moeten booten en dan moet je die timings opgeven . Daarna boot hij niet meer, totdat je de CMOS weer reset.

Dan moet je ff op GoT zoeken of op google en dan komt er genoeg boven water. Maar als hij na CMOS clear ook niet boot, denk ik toch dat er iets anders aan de hand is.
Suc6

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Alle fans draaien , ccfl's gaan aan , hd draait

Alleen , als ik pc op zet krijg ik zwart beeld , en dat is dan ook alles

In bios kan ik niet komen

• UTM

UTM

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 23:03:
Alle fans draaien , ccfl's gaan aan , hd draait

Alleen , als ik pc op zet krijg ik zwart beeld , en dat is dan ook alles

In bios kan ik niet komen
Ok, dat is al wat meer. Probeer eens zonder geheugen ofzo te booten en luister of je mobo geluidjes maakt. Probeer ook eens met andere kaart en kijk wat die daar mee doet. Verder verwijs ik toch nog even hier naar: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter Volg dit eens allemaal, hier staat enorm veel in wat je allemaal kan doen als je comp niet doet wat jij wilt ;)

[ Voor 31% gewijzigd door UTM op 15-04-2004 23:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
w03f schreef op 15 april 2004 @ 23:05:
[...]

Ok, dat is al wat meer. Probeer eens zonder geheugen ofzo te booten en luister of je mobo geluidjes maakt. Probeer ook eens met andere kaart en kijk wat die daar mee doet. Verder verwijs ik toch nog even hier naar: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter Volg dit eens allemaal, hier staat enorm veel in wat je allemaal kan doen als je comp niet doet wat jij wilt ;)
Mijn mobo blijft stil , maakt niks van geluidjes , maar ik heb die speaker die normaal gezien in je case zit er wel uitgehaald , moet er die perse in zitten ?

Heb elk latje afzonderlijk in ieder slot getest , ook zonder geheugen getest, nog steeds boot hij niet

• UTM

UTM

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 23:12:
[...]

Mijn mobo blijft stil , maakt niks van geluidjes , maar ik heb die speaker die normaal gezien in je case zit er wel uitgehaald , moet er die perse in zitten ?

Heb elk latje afzonderlijk in ieder slot getest , ook zonder geheugen getest, nog steeds boot hij niet
Voor geluid is dat wel handig jah :P. Heb je wel alle kabels etc goed aangesloten? PRobeer eens met je oude voeding en kijk wat die doet.
Dat is ook niet zo gek, maar heb je mischien even ander geheugen liggen waarmee je kunt testen? Check ook eens de post van Dreeke (beetje naar boven)

[ Voor 22% gewijzigd door UTM op 15-04-2004 23:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vorig mobo is naar de zak gegaan door voltlijnen die veel te laag of hoog lagen met mijn oude voeding , dus aansluiting doe ik dat ding niet meer

Ik heb mijn geheugen pas in een andere pc getest en daar werkte ze zoals het hoort

Wat dreeke zegt kan ik niet doen want ik geraak niet in bios

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 23:17 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Haal je koeler er eens af, en de processor uit de socket.

Op het midden van de processor zit de core (glimmend blokje met waarschijnlijk wat koelpasta er nog op).
Die moet 100% heel zijn. Als er stukjes afgebrokkeld zijn, grote kans dat processor dood is...

De aansluiting van de koeler (stroomdraadjes) ff op het bord vastmaken en de processor eruit laten.

De meeste borden gaan piepen als er geen processor in zit. Moet je tuurlijk wel even die speaker aansluiten van de kast, :)

Maar...... voordat je dit probeert, raad ik je aan om eerst de FAQ Problemen bij starten/booten te lezen, waarvan hierboven een paar keer het linkje gegeven is (in de andere posts).
En bedenk dat je nieuwe koelpasta nodig hebt om de koeler weer terug te plaatsen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Voor ik het vergeet , ik heb daarstraks ook een slk 947u geinstalleerd en bij het aandraaien hoorde ik wel 'n krakje op een moment

Het zou dus goed kunnen dat mijn core gecrushed is ?

Luidsprekertje is aangesloten en ik hoor niks

Heb die faq volledig doorgenomen...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 23:25 ]

• UTM

UTM

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 23:25:
Voor ik het vergeet , ik heb daarstraks ook een slk 947u geinstalleerd en bij het aandraaien hoorde ik wel 'n krakje op een moment

Het zou dus goed kunnen dat mijn core gecrushed is ?

Luidsprekertje is aangesloten en ik hoor niks

Heb die faq volledig doorgenomen...
Als je een krak hoorde verbaast het met niks dat je geen beeld krijgt. Core crushed = Cpu kapot = Zwart Beeld bij boot :X. Maar dat kan je beter ff zelf checken. Mm Luidspreker zegt dus dan ook al niks. Toch maar denken aan een kapotte cpu. Mischien te strak/hard aangedraaid?

[ Voor 13% gewijzigd door UTM op 15-04-2004 23:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
heatsink eraf gehaald

Core ziet er nog netjes uit , niks afgebrokkeld of afgebroken

Hoe zie ik of hij gecrushed is ?

• UTM

UTM

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 23:34:
heatsink eraf gehaald

Core ziet er nog netjes uit , niks afgebrokkeld of afgebroken

Hoe zie ik of hij gecrushed is ?
Flinke krassen erop, hoekjes afgebroken. Je hoeft het eigenlijk niet te kunnen zien, "iets" kan er al voor zorgen dat cpu dood is. Om hem te kunnen testen kan je de cpu in een andere comp stompen en kijken of die daar wel werkt. Jouwn computer/mobo kan je testen door daar een andere cpu in te doen. Succes iig ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal dan voor morgen zijn , ga nu niet meer naar een van me maten heen hier in de buurt, en pc waar ik nu op zit is P4 dus daar gaat het ook niet mee

• UTM

UTM

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 23:45:
Dat zal dan voor morgen zijn , ga nu niet meer naar een van me maten heen hier in de buurt, en pc waar ik nu op zit is P4 dus daar gaat het ook niet mee
Jah, tis zonde (ervan uit gaande dat cpu echt dood is :() maar het was maar een 1800+. Wees blij dat het geen 3000+ ofzo was ;) Moet je toch een beetje steunen he ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 1800+ steekt die 3000+ in aantal mhzen 500x voorbij :)

Haalde 2.3Ghz op 1.6Vcore met 'n tt 9 >:)

Mjah , thx anyway

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gifedit1:
Zit nu bij 'n maat van me , hij is ff heatsink van zn pc af aan het halen , zodadelijk nieuws wat er naar da haaies is :

- nieuw mobo
- processor

Steun mij :'(

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gifedit2:
Om 17.00u begint fatlan , maar ik zal toch kunnen gaan !!

Ik heb nog 'n P4 rig

Dus dan wordt mn setupje :

P4 2.4 @ 3.2
corsair ram
powercolor
140gig ( 60 + 80 )
gigabyte mobotje

Dus , dan maar zonder mod naar daar

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 03:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu dus op de lan.

Mijn corsair ram en processor zijn kapot.

Nu had ik in mijn P4 setup 1gig zitten , daar is ook 1 latje van naar de ballen gegaan hier :(

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 07:09 ]

• UTM

UTM

Wat doe je er allemaal mee man ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok , trg van de lan ,

Dus morgen ( na school ofcoz :|) kan het testen opnieuw beginnen.

Pc heeft me de laatste tijd al handen vol geld gekost, niks dan pech heb ik met mn hardware
Pagina: 1