Je systeem specs zou wel handig zijn om rekening te houden met de keuze en of je bereid bent up te graden als ze niet voldoende zijn (vooral voor far cry en iets minder voor vietnam) daarnaast mis ik wat ervaringen van vorige games welke je gespeelt hebt...
Vietnam: ben al fan van Battlefield 1942 sinds de leak ervan juni 2002 oid ergens

en tot voor kort erg actief mee bezig geweest (ook mappen e.d.). Als je BF1942 eerder hebt gespeelt en je vond dat erg leuk zou ik het je aanraden. Maar ikzelf speel geen Vietnam meer (ook nog nauwelijks BF1942) om de volgende reden:
EA/DICE durfen imo geen features te adden in patches om de teamplay te verbeteren (bijvoorbeeld het scoresysteem anders maken om medics/engineers e.d. te promoten). EA brengt vooral games uit wat voor de gemiddelde gamer voldoende is en DICE kan niet anders doen dan het contract volgen

dus in patches zul je alleen bugfixes en eventueel wat nieuwe stuff zien zoals een nieuwe map of een nieuw voertuig oid.
Verder is het nu toch wel 1 van de populairste online games samen met bf1942 maar naar mijn gevoel is het echte communty gevoel weg van dingen ontdekken e.d. beetje moeilijk uitleggen is dat. Zijn vooral spelers die de game van hun pappie krijgen en ook nog es op hun pappies pc spelen, althans als je die chat zo af en toe eens ziet.
Battlefield vietnam is net als bf1942 erg smacktard gevoelig. Als je niet bekend bent met het begrip: smacktard als in teammates killen, voertuigen express opblazen, met voeruigen op andere friendly voertuigen inrijden/vliegen enz.
SP kun je in iedere geval vergeten voor bf vietnam daar moet je hem echt NIET voor kopen.
+ licensed muziek uit vietnam tijd
++ MP algemeen
- - Smacktards
- - - EA (klinkt en is misschien kinderachtig maar als je dat bedrijf in de gaten houd zoals ik gedaan heb de afgelopen 2 jaar ...

)
- - grafisch weinig veranderd t.o.v. bf1942 maar vereist toch een (veel) zwaarder systeem.
- - - SP is zeer brak
Call of Duty: heb hier alleen SP ervaring mee. SP was erg leuk maar ook erg kort en omdat het de 'zoveelste' ww2 game is en ik Battlefield speel(de) heb ik me verder nooit gewaagd aan MP maar als ik her en der zo lees en
gamespy stats mag geloven is het vrij populair.
+ SP campaign
+ MP schijnt populair te zijn alleen heb geen ervaring hiermee.
- SP is kort van duur
- speelt grafisch niet meer mee in de top
Far Cry: SP uitgespeelt en vond het 1 van de beste SP ervaringen ooit met een spel

met name de AI is goed en het verhaal is ook niet slecht. En de graphics mogen er ook zeker wezen alhoewel ik bij lange na niet op voluit kan spelen met mijn ti4600

MP heb ik me nog niet aangewaagd (komt ook omdat ik hem niet legaal heb

) MP schijnt wel wat tegen te vallen naar wat ik gelezen heb.
++ SP campaign (met name de AI)
+ goede support voor mods
+ graphics/omgeving e.d.
- een redelijk goed systeem nodig
En tot slot heb ikzelf volgende maand wat geld over (zit ook niet ruim de laatste tijd) en ben van plan te gaan kiezen tussen vietnam of far cry, ik denk dat het far cry wordt omdat ik het "propaganda" gedoe van EA langzamerhand wel spuugzat ben.