Hallo mede tweakers,
ik weet niet of het mogelijk is op een makkelijk manier, maar ik heb/wil het volgende:
Ik het een menu structuur (tabelletje) met de velden ID, Titel en Parent.
Parent mag null zijn.
Hierdoor is er de mogelijk het om sub mappen de krijgen, zo diep als ik wil.
Alleen weet ik niet van te voren hoeveel lagen diep er gegaan moet worden.
Wat ik nu dus wil, is in 1 keer alles ophalen en dat ik dan alles netjes onder elkaar krijg. Dus eerst de parent met zijn childs (die eventueel ook parent zijn) and so on.
Alleen ik kom er niet meer uit, het is al laat op de avond en ben al lang bezig....
Met sql is het me niet gelukt, igg niet om alles op te halen in 1 query.
Ik zit nu in php zelf te pielen om de juist "items" onder de juiste nodes te hangen, maar het ziet er nu al niet al te soepel uit, laat staan dat het ook nog goed en snel moet werken.
Kan iemand mij misschien hiermee helpen?
ik weet niet of het mogelijk is op een makkelijk manier, maar ik heb/wil het volgende:
Ik het een menu structuur (tabelletje) met de velden ID, Titel en Parent.
Parent mag null zijn.
Hierdoor is er de mogelijk het om sub mappen de krijgen, zo diep als ik wil.
Alleen weet ik niet van te voren hoeveel lagen diep er gegaan moet worden.
Wat ik nu dus wil, is in 1 keer alles ophalen en dat ik dan alles netjes onder elkaar krijg. Dus eerst de parent met zijn childs (die eventueel ook parent zijn) and so on.
Alleen ik kom er niet meer uit, het is al laat op de avond en ben al lang bezig....
Met sql is het me niet gelukt, igg niet om alles op te halen in 1 query.
Ik zit nu in php zelf te pielen om de juist "items" onder de juiste nodes te hangen, maar het ziet er nu al niet al te soepel uit, laat staan dat het ook nog goed en snel moet werken.
Kan iemand mij misschien hiermee helpen?