Toon posts:

[PHP/MYSQL] Menu structuur ophalen

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

ik weet niet of het mogelijk is op een makkelijk manier, maar ik heb/wil het volgende:

Ik het een menu structuur (tabelletje) met de velden ID, Titel en Parent.
Parent mag null zijn.
Hierdoor is er de mogelijk het om sub mappen de krijgen, zo diep als ik wil.

Alleen weet ik niet van te voren hoeveel lagen diep er gegaan moet worden.

Wat ik nu dus wil, is in 1 keer alles ophalen en dat ik dan alles netjes onder elkaar krijg. Dus eerst de parent met zijn childs (die eventueel ook parent zijn) and so on.

Alleen ik kom er niet meer uit, het is al laat op de avond en ben al lang bezig....
Met sql is het me niet gelukt, igg niet om alles op te halen in 1 query.
Ik zit nu in php zelf te pielen om de juist "items" onder de juiste nodes te hangen, maar het ziet er nu al niet al te soepel uit, laat staan dat het ook nog goed en snel moet werken.

Kan iemand mij misschien hiermee helpen?

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 22:30:
Kan iemand mij misschien hiermee helpen?
Daar zijn we hiervoor, maar een stuk code welke jouw een probleem bezorgt en waarmee we jou kunnen helpen zou wel handig zijn. Want wij hebben nog steeds geen glazenbol namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
tja echt veel nuttige code is er niet....

ik in sql beetje lopen goochelen, maar er kwam niet veel uit.

Ik was bezig in PHP om eerst alles in een array te zetten, en vanuit daar alles de "berekenen".
De opzet was een array, met als key de ID van de parent, waar alle subitems onder kwamen.

Dus als ID 1 en 4 een childs hebben dan zou die zo zij:
PHP:
1
2
3
4
$arr[1][] = ..... item
$arr[1][] = ....
$arr[4][] = ....
// enzovoorts

en zo ook een rijtje met de root, waar ik dan verder ga werken die de array hierboven.
Iets zegt mij dat ik niet logisch bezig ben.....

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Lees dit eerst.

Rustacean

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

In short: het kan niet met 1 query, een relationele database slaat rijen op, geen boomstructuren, en een boomstructuur is dus ook niet in 1 query op te halen

Gewoon een kwestie van eerst alle hoofd-items ophalen, dan alle kinderen per hoofditem, dan per kind daar weer alle kinderen van, etc.. Het artikel van Manuzhai legt dat goed uit

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Dit topic is gesloten.