Goede koptelefoon voor +/- 300,- ???

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ligt het aan mij of is er op internet weinig aan reviews te vinden voor hoofdtelefoons? Ik heb via startpagina, altavista en ilse nog geen enkele review gevonden, zelfs geen zaak die ze verkoopt (hoofdtelefoons dus).

Ik wil alleen een indicatie krijgen van welke types/merken ik kan kopen voor +/- 300,-. Het gaat dus over een goede hoofdtelefoon (niet draadloos) van een merk als Sennheiser/Pioneer of iets dergelijks. Weet iemand waar ik dat kan vinden? Ik weet dat je zoiets niet online koopt omdat je eerst wilt luisteren (liefst op je eigen versterker, maar ja...), maar ik wil gewoon online wat hoofdtelefoons selecteren en dan in een zaak gaan luisteren welke ik wil, zodat ik niet onvoorbereid binnen kom, snappie?

Graag hulp, want ik heb er zelf weinig verstand van.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
kijk anders eens bij conrad (WWW.CONRAD.NL)

het merk sennheiser is erg goed en zijn voor 300,- zeker te krijgen

Verwijderd

Voor 300,- kan je waarshcijnlijk wel het beste van het beste kopen want de gemiddelde pc hoofdtelefoon kost zo'n 15,- ;) .
De Gamevoice is wel aardig, ( kijk onderandere de review ervan hier op t.net ).

• Grrrrrene
  • Niet online
BTW Hij is niet (alleen) bedoeld voor mijn pc, maar ook voor op mijn versterker (een oudje, maar nog errug goed geluid). Ik wilde altijd al een hele goede hoofdtelefoon kopen, maar toen ik een keer wat prijzen van sennheizer zag (1995,- voor een hoofdtelefoon???!! |:() Nou ja, je snapt het wel... Ben ook maar student :)

Verwijderd

Sennheisers zijn goede koptelefoons idd, maar ze opereren in meer dan alleen high-end segment. Ik heb zelf een Sennheiser HD570 :P , waar ik zeer goed over te spreken ben. ( zeer goed geluid, maar wel erg warm net een paar oorwarmers :7 ) hij kost F200,=. Maar mijn
broertje heeft een HD490 ( weet niet helemaal zeker ) en die koste maar F60. Ook een goede koptelefoon zeker voor het geld, de mijn is beter, maar ook veel duurder. :(

• Grrrrrene
  • Niet online
Oh ja, en bij Conrad hebben ze geen hoofdtelefoons/koptelefoons (beide zoekcriteria leveren niets op)

Verwijderd

Ehr, als ik een tip mag geven : Neem een AKG, die zijn echt goed !! :)

• Grrrrrene
  • Niet online
Via startpagina word ik ook al niet wijzer: ze kennen sennheizer niet eens in het hi-fi gedeelte, AKG (ofzo) ook niet. Als ik hoofdtelefoon review intyp als zoekcriterium krijg ik allerlei tweakersnet reviews :? Nou ja, ik wacht wel effe een tijdje om jullie reacties af te wachten...

Verwijderd

Ben zelf erg tevreden over AKG mooi open geluid met goede bassen ed. prijzen liggen zo tussen de 200-300 gulden. Worden ook in opnamestudio's veel gebruikt.

Het is wel een open koptelefoon, dus je omgeving kan goed horen naar wat je aan het luisteren bent.

• Grrrrrene
  • Niet online
En dat is het absoluut nooit, ik wil ook ongestoord kunnen luisteren zonder mijn huisgenoten tot stilte te manen :)

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
ik heb zelf een sennheiser draadloos 06 dingegie gehad (typenummer ff vergeten)
wel leuk draadloos tot 100 meter, maar je merkt het wel in de kwaliteit.

Ik heb nu een sennheiser 650 met draad, en ik wil niet meer anders. Dat ding kostte 350 piekies maar je hoort het echt. Lijkt wel of je gratis force feedback hebt ;)

een hoofdtelefoon moet je niet te goedkoop kopen, maar ja , iedereens eisen verschillen heh

Verwijderd

het is Sennheiser, niet Sennheizer.

misschien helpt dat in je zoektocht.

p.s. ik heb ooit op de website van ze gezeten ( weet ff geen url ) daar hebben ze vast wel een "where to buy" geval zitten

succes

Verwijderd

gewoon ff www.feedback.nl
www.djgear.com
htfr. com

Persoonlijk vind die van makumuchi goed klinken kosten rond 250,=

Verwijderd

Ik heb zelf een oorwarmer van Sony, daar komt echt supergoed geluid uit, was maar 80 gulden bij de Block, met gouden stekkers en hij zit heel lekker.

Verwijderd

Voor 300 gulden inderdaad kijken naar Sennheiser. Of eventueel een siny MDR-v600...

(nee, dat is niet die lompe dj-bak...)

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
www.audioreview.com

goed kijken, reviews zat daar

Verwijderd

Ik heb een Sennheiser HD400 Headmax , is wel een open koptelefoon maar goed , hij is zooooooo zaaaaalig . Kostte mij iets van een 1400 bef = 78 fl . Erreg goede koptelefoon voor die prijs . dacht eerst aan zo'n draadloze top-Sennheiser van 10.000 Bef , maar na deze gehoord te hebben dacht ik zelfs niet meer aan die dure !

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
ga een beetje rondneuzen voor de Sennheiser HD580, supergeluid en adviesprijs 479 piek maar ik hebbem op de kop getikt voor 275, echt mooi vol geluid, nadeel is wel dat je meteen alle kraakjes in je gedownloade mp3's hoort hehhe... en als je geinteresseerd bent in hoe hard ie kan (zegt verder niks voor mij maar ok) nou dan kan ik je zeggen hij kan HARD... ehmz check http://www.sennheiser.com/headphones/dynamic/dh_1d009.htm voor meer info.

zorg wel voor een goede versterker en vooral goede koptelefoonuitgang, maar ik zag al dat je een oude versterker had staan, daar is meestal nog niet bezuinigd op de koptelefoonaansluiting dus dat zit wel goed....

als je deze op een discman hangt komt er bijna geen geluid uit : )

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

AKG 401 kost 299, klinkt perfect vind ik. Maar uiteraard is geluid erg smaak afhankelijk.

Verwijderd

Sennheiser HD-565 Ovation, Fl 299,= en een mooi ongekleurd geluid. Heb hem zelf al een tijdje, daarvoor had ik een AKG en mijn ouders hebben een Beyerdynamic. Zelf vind ik de Sennheiser echt het beste, maar ja...dit soort vragen is eigenlijk maar één antwoord op: stap de winkel binnen en begin te luisteren in jouw prijsklasse...

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Ik heb ook een Sennheiser, de HD-535. Echt goed geluidje, veel beter dan alle andere koptelefoons die ik eerder heb gehad. Weet niet precies wattie koste, het was een kado namelijk maar dacht zoiets van 200 piek ofzo. Tussen de 200-300 kan je zeker een goede Sennheiser kopen.

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Ook ik heb een sennheiser 580. Zijn echt perfecte hoofdtelefoons. Ook Akg en grado zijn de betere merken.

www.headwize.com is een site die speciall voor hoofdtelefoons in het leven is geroepen.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.beyerdynamic.de/standard/images/big/dt250_bg.jpg

Dit is een erg fijn oorwarmertje!:9~
De DT250 van BeyerDynamic voor ongeveer F350,-:)
Deze wordt in de professionele audiotechniek gebruikt voor lokatie-opnames (ik heb er jaren mee gewerkt).

• Grrrrrene
  • Niet online
ik heb zelf een sennheiser draadloos 06 dingegie gehad (typenummer ff vergeten)
wel leuk draadloos tot 100 meter, maar je merkt het wel in de kwaliteit.
Heb ik ook een van, geloof HDR-5-4 of iets dergelijks, kostte destijds 500 pieken, maar toen studeerde ik nog niet :)
het is Sennheiser, niet Sennheizer.
misschien helpt dat in je zoektocht.

p.s. ik heb ooit op de website van ze gezeten ( weet ff geen url ) daar hebben ze vast wel een "where to buy" geval zitten

succes
Ik weet eigenlijk ook wel dat het met een s is, geen idee waarom ik het zo consequent verkeerd heb gedaan hier :?:?:?:?

Euhm, ik heb er ook gekeken, maar het where to buy gedeelte is beperkt tot duitsland. De nederlandse site is in de maak, maar dus nog niet af. Het enige wat bij Netherlands staat is een emailadres. Misschien dat ze een catalogus kunnen sturen, ik orienteer me graag voordat ik bij zo'n audioslijmbal de winkel in stap, ken ik de technische termen en de specs van wat ze hebben alvast (vaak beter dan mister slimy zelf :))

Iemand enig idee wat de adviesprijzen van de
eH 1430
eH 2200
eH 2270

zijn? Lijken me wel leuk, maar waarschijnlijk te duur. Wat is eigenlijk het nut van een frequentiebereik van 7-100.000 Hz??? (http://www.sennheiser.com...lectrostatic/eh_1d002.htm) Hoor je dan de interferentie van een 38.000 Hz toon met een van 19.000 Hz (voor zover je dat nog kan horen?)

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:38

MetalStef

gietijzer

Iemand met goeie oren hoort 20 - 20.000 Hz. Hoger dan 30.000 is leuk voor in de folder, maar ik geloof wel dat het bereik groter moet zijn dan je kunt horen.

Lager dan 20 Hz is imho wel handig: Ook al kun je die tonen niet horen, je kunt ze wel voelen. En dat is wel fijn in de algehele muziekbeleving.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

Verwijderd

Kijk voor een lijst met gedetailleerde reviews van (bijna) alle goede koptelefoons eens hier:
http://www.headphone.com/ProductsHeadphones/HeadphoneList.asp
Voor 300,- kun je een mooie koptelefoon kopen. Pas alleen op met bijvoorbeeld de Sennheiser HD600 en HD580, deze hebben een speciale koptelefoonversterker nodig om goed te klinken (kost al gauw 500,-).
Tweedehands kun je trouwens ook mooi spul krijgen, ik zag net op ibazar de Sennheiser HD600 en de AKG K401 voor resp 249,- en 150,-.
suc6 ermee..

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:07

Illusion

(the art of)

zelf heb ik de Sennheiser HD25 deze is er in drie versies (70, 80 en 600 ohm) hij klinkt fantastisch maar is denk ik iets duurder
ps. hij wordt in de betere geluidsstudio's vaak gebruikt als monitor voor de drummer want behalve een mooi geluid gaat hij ook tot iets van 120 a 130 dB (specs heb ik even niet) maar dit is in ieder geval genoeg om die herrie van je PC met }:O en dus ook een Alpha cooler te overstemmen

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Verwijderd

Ik ga voorlopig voor de eH 2200, misschien nog de 2270 als die niet veel meer kost. Ik zal nog effe kijken wat een HD25 kost, zo te zien veel te veel (199 dollar, terwijl de 2200 slechts 69 dollar kost)

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Audio Technika ATH-D40

kostte 2/half jaar geleden 249,-, klinkt lekker, zeker het laag is echt laag.
Gesloten systeem, 6 meter snoer...

• Universal Creations
  • Laatst online: 23:28
Metalstef, wat je zei over frequenties van <20hz geldt namelijk ook voor >20khz. Er bestaan namelijk ook verschillende luidsprekers die gaan tot 30khz omdat dat een betere muziek-"beleving" geeft.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Grrrrrene
  • Niet online
Oeps, ik zat 3 berichten geleden dus mooi onder IRBaboons naam te replyen |:(

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
na een middag luisteren in de winkel heb ik uiteindelijk gekozen voor een vivanco
ik heb hiervoor 2 senheisers versleten en was altijd tevreden maar die vivanco klonk in mijn oren beter dan senheisers van zelfde prijs (vivanco was 300) hij zit ook vooral een stuk lekkerder als de meeste anderen die ik opgehad heb...ook niet onbelangrijk
:)
RobbyNitroz

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

www.poptel.com

gratis en ook nog aardig bruikbaar.
ontvangst na ca. 10 dagen!

>:)

• Grrrrrene
  • Niet online
Booooe -> Heb ik al, via gratis.nl besteld in Zwitserland... Maarreuh, ik vind idd comfort ook niet onbelangrijk, aangezien ik toch wel 2 a 3 uur achtereen luister (af en toe koptelefoon af om druk weg te laten)...

Ik ben dus op zoek naar een gesloten HT, zoals bijv de Sennheiser eH2200 of eH2270. Maar als die niet lekker zitten kies ik natuurlijk een ander, ik heb nu tenminste een voorbeeld van wat ik ongeveer wil en een aantal alternatieve merken.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Voor max. f. 300,- ??

* JumpStart heeft de Sony MDR V700DJ

Die is alleen aan te raden als je warmte zweterige oren geen probleem vindt. Het ding heeft een pracht geluid, extreem goede afscherming en is zeer stevig uitgevoerd. Ziet er -naar mijn mening tenminste- ook errug mooi uit. Met een vermogen van 3 watt kan je dus héél ver doorgaan voordat er vervorming optreedt.

Voor DJ doeleinden is er geen betere. Niet voor niets dat grote namen als Digweed, Sasha, en Carl Cox deze koptelefoon gebruiken.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Sennheiser 545
heb ik ook, bassed lekker 8-)
als je hem hard zet hoor je hem van buitenaf wel, dus dan hebben anderen misschien wel last van je...>:)

• Grrrrrene
  • Niet online
Zijn al die hoofdtelefoons die jullie opnoemen nog wel te koop? Als je op hun site kijkt (sennheiser dus) zie je maar een heel beperkt assortiment.

Dit weekend wil ik wat opheldering krijgen wat betreft de prijzen, heb nog steeds geen idee wat zo'n eH 2200 of 2270 kost :(

Pagina: 1