Toon posts:

Kan sommige pagina's niet bereiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een wazig probleem. Ik kan de meeste pagina's gewoon probleemloos en snel bereiken. Maar er zijn een aantal sites waar ik niet kan komen. o.a. microsoft.com, hotmail en msn. MSN messenger werkt zelf ook niet terwijl hij bij mij op school wel werkt. verder kan kazaa geen connectie maken, emule kan dat wel maar download helemaal niks.
Vorige week kon ik nog internetten e.d. zonder problemen, sinds afgelopen vrijdag heb ik dit probleem, hetzelfde probleem op 2 pc's, waaronder 1 vers geinstalleerd.

Waar kan dit aan liggen, met de search kon ik nix relevants vinden?

PC-gegevens:
provider: Chello classis (arnhem)
eurodicsis modem
Win XP
Sitecom DC-202 router(ook zonder router hetzelfde probleem)

Verwijderd

Hmm, ik kan met mijn @home verbinding niet bij Google.nl/.com/.whatever aankomen...moet echt het ip adres invullen, en pas dan kan het, en afbeeldingen werken dan nog niet...weet iemand wat ik hier tegen kan doen?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zou het kunnen dat die sites die jullie niet kunnen bereiken in de hosts-file staat? Een aantal virussen doen dat trucje namelijk, zodat de betreffende sites 'gekaapt' of simpelweg onbereikbaar worden (tenzij eventueel op Ip-adres).

Die file staat (bij NT4, 2000 en XP) in \WINDOWS\System32\Drivers\etc en dan de file 'hosts. Behalve een hoop commentaar (begint met een #) mag daar eigenlijk alleen localhost (127.0.0.1) staan...

Virussen? Scan ze hier!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

En wat zijn de foutmeldingen :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
foutmelding van internet explorer is: The page cannot be displayed

msn zegt dat ik geen verbinding heb, kazaa blijft maar proberen te connecten en geeft geen fout, emule geeft geen fout maar download niet(ook geen hele bekende bestanden zoals windows of office)
Ik vind het vooral wazig dat programma's als msn, kazaa en emule niet werken

In hosts staat een hoop met 127.0.0.1 allemaal door kazaa supertrick erin gezet.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 22:37:
foutmelding van internet explorer is: The page cannot be displayed

msn zegt dat ik geen verbinding heb, kazaa blijft maar proberen te connecten en geeft geen fout, emule geeft geen fout maar download niet(ook geen hele bekende bestanden zoals windows of office)
Ik vind het vooral wazig dat programma's als msn, kazaa en emule niet werken

In hosts staat een hoop met 127.0.0.1 allemaal door kazaa supertrick erin gezet.
En staan die pagina's die je niet kan bereiken daar ook tussen (achter die 127.0.0.1) :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
nee, staan er niet tussen

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kan je wel pingen (op IP en naam) naar de sites waar je problemen mee hebt?

Heb je al eens met HijackThis gekeken of er troep wordt gestart bij het starten van Windows / IE?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet echt bekend met HijackThis. Ik heb net wel erop gezet en uitgevoert, alles wat in de lijst staat komt me wel bekend voor. alleen deze regel is adware ofzo: R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Startpagina = file:///C:/Program%20Files/Startportal/Portal/portal.html Maar die hele dir bestaat toch niet en het is volgens mij ook vrij onschadelijk

ook met pingen e.d. ben ik niet zo bekend :) kan je me uitleggen hoe ik dat moet doen?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 11:35

Korakal

Up up up!

I&T > B&V

Verwijderd

Topicstarter
als met is:
cmd
ping www.speedtest.nl (bijvoorbeeld)

dan heb ik dat net gedaan en geeft ie 4x request timed out.

• Mike Jarod
  • Niet online
Pingen: start > uitvoeren > cmd, dan:
code:
1
2
3
4
5
6
ping www.eenwebsite.com

of

ping 123.1.2.3 
(oftewel ip van de website)

Voor uitleg over HijackThis: [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]
Die dingen die je net aangeeft zijn al niet ok :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik verwacht eerlijk gezegd dat het geen spyware oid is. ik scab regelmatig met spysweeper, maar het vreemde is vooral dat het op 2 pc tegelijk is en de ene is net vers geinstalleerd.

• Mike Jarod
  • Niet online
• Spyware kan bijwerkingen hebben zoals je nu hebt.
• Die R1 StartPortal is spyware.
• Die HowTo is niet alleen gericht op spyware, maar geeft je ook inzicht in hoe je HijackThis kan gebruiken om problemen op te lossen die te maken hebben met dingen die starten bij het starten van Windows / IE

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap nog steeds niet waaruit opgemaakt word dat dit met spyware te maken heeft. Ik weet dat startportal spyware is, dit programma oid is verwijdert en heb ik al vaker zonder problemen op m'n pc gehad.
Nogmaals, precies hetzelfde probleme is op 2 pc's.

• Mike Jarod
  • Niet online
Sorry ik ben blijkbaar niet helemaal wakker, je zegt het al 2x dat het op meerdere pc's en ook zonder je router hetzelfde verhaal is :*

Nogmaals: kan je wel pingen naar de sites waar je problemen mee hebt? en een tracert? (zelfde werkwijze als ping, kijk of je ergens timeouts/sterretjes krijgt).

Begin nu richting fout in je verbinding te denken omdat het op meerdere pc's is en ook zonder router. Hoe lang is dit al? Al contact gehad met je ISP?

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 15 april 2004 @ 23:17:
Sorry ik ben blijkbaar niet helemaal wakker, je zegt het al 2x dat het op meerdere pc's en ook zonder je router hetzelfde verhaal is :*

Nogmaals: kan je wel pingen naar de sites waar je problemen mee hebt? en een tracert? (zelfde werkwijze als ping, kijk of je ergens timeouts/sterretjes krijgt).

Begin nu richting fout in je verbinding te denken omdat het op meerdere pc's is en ook zonder router. Hoe lang is dit al? Al contact gehad met je ISP?
Pingen gaat gaat niet naar probleemsites. en bij tracert krijg ik ook request timed out. Het is sinds vorige week donderdag ofsow. Ik heb chello gebeld, die hebben m'n modem geflushed en wisten het verder ook niet, volgens die gast moet m'n modem goed zijn.
Pagina: 1