Toon posts:

Welke brander????

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi en zo

Ik heb een vraag:
Welke brander raden jullie mij aan, graag een beetje goed advies...
Plextor CDRW 8*4*32 IDE (het werk hebben we de 4*4*20 SCSI)
Aopen 6*4*32
HP 9110i 8*4*32 (zelfde als de Plex)
Sony 8*4*32 (zelfde als de Plex)

Nou welke brander kan ik nu het beste kopen??
En weet iemand waar deze goedkoop zijn en zo

Mzzl
S

Verwijderd

Welke je het beste kunt kiezen durf ik niet te zeggen, maar wat de prijzen betreft, kijk eens naar deze pagina: http://www.hetgoedkoopst.nl / Dit is een ouderwetse degelijke Hollandse site ennuh de naam zegt het al. (nog wel ff bovenin op het goedkoopst klikken).

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:28

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hun prijzen liggen nog steeds zwaar achter bij de Tweakers.net pricewatch.

Teac 8x24 is ook een goede SCSI brander.

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Plextor = Sanyo van binnen (van horen zeggen)
Hp9110i en hp9100i = Sony crx140 (alleen ander frontje)

Tja, die keuze moest ik een week geleden maken. Ik was erg tevreden over mijn vorige hp (verkocht aan mijn vader) welke van binnen ook een sony was, zelfde als deze nieuwere. Aangezien hp nog steeds dezelfde software meelevert heb ik dit al. Verder is die sony crx140 nog net iets goedkoper dan de hp en de plextor. Ze doen allemaal wat ze horen te doen, inclusief 80 minuten cd's. Voor overburnen is de plextor beter geschikt en voor rewriten doet hp/sony het weer beter. Verder zijn ze zowat gelijk. Dus de software..?
hp met easy cd creator (oude versie 3.5)
sony met winoncd (laatste versie)
plextor verschilt nog wel eens per zaak

Verder hebben ze allemaal een soort backupprogramma en nog enkele andere stuks software.

Als je een plextor reader hebt moet je voor de plextor gaan. Anders moet je kiezen voor software pakket en (hoe stom het ook klinkt) hoe de writer eruit ziet in je kast. Ik vind die plextor namelijk oer en oer lelijk en slecht afgewerkt (alleen de ide versie). De hp wijkt nogal af van de meeste readers, dus heb ik voor wat nieuwe software gekozen en een mooier frontje en beter rewriten van de sony.

Ik heb de sony crx140 er nu net een weekje erin zitten en ik moet zeggen, FANTASTISCH! Ik heb em al flink getest en ik ben nog geen problemen tegengekomen. Ondersteund alles en rewrite als een gek! (niet dat je het gebruikt maar als het erin zit moet ie het wel goed doen). Uiteraard dat ik ook tevreden was geweest over die andere twee vrijwel dezelfde drives.

Kijk dus meer naar prijs en welke software erbij zit.

• MaxxMark
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Ik heb zelf een Plextor 8x2x20.. en ik ben daar best tevree mee.. als ik jou was zou ik toch voor een scis-brander kiezen, om zijn stabiliteit enzo.. Is wel duur (zeker als je nog een scsi kaartje in je PC heb zitten)...
Afgezien van de Plextor SCSI is t ook een erg goede keus om een TEAC (scsi)te nemen... Ik zat zelf ook te dubben tussen 1 van deze 2... mijn keus is uiteindelijk gevallen op de Plextor puur om de rede dat die wel bij mn favo shop te vinden was en de teac niet :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Ik heb een Plextor 4x12 SCSI..retegoed ding zeg.
Het is dat ik nog niet echt de behoefte voel om op 6 of 8 speed te branden (rewriter hoeft voor mij niet omdat je er toch weinig gebruik van maakt) want anders zou ik weer een Plextor kopen

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
Hi

Effe een tussentijdse opmerking, sowieso al bedankt voor de adviezen (ik hoop dat er nog meer komen, want dan kan ik vergelijken) Cyberdeck heeft een paar hele goeie argumenten ik denk wel dat daar wat aan heb. Ik heb in ieder geval de Aopen laten vallen, want daar heb ik dan toch geen 8speed schrijven en vind ik wel zo handig. En SCSI doe ik liever ook niet, is me toch net iets te duur, en vaak is het hierbij veel instellen geblazen, dat merk ik zelf op het werk bij verschillende SCSI app. op systeembeheer (waar ik stage/ werk loop).
Hopelijk komt er dus nog veel hulp van jullie......
Over een week heb ik geld dus uiterlijk dan kun je nog reageren!

Alvast weer bedankt
S

Verwijderd

Plextor (met sanyo binnenwerk) heeft zover als ik om me heen hoor de beste naam. Sony heeft slechte software en upgrade ondersteuning. Een collega van mij heeft een 8x4x32 plextor met ide voor 625 gekocht en hij is er heeeeeeeeeeeeeeel tevreden mee.

• SJR
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Ik zelf heb de HP 9110i en mij bevalt echt heel goed. Lekker foutloos CD's branden op 8 speed! :)
Hiervoor had ik de CDD3610 van Philips, daar heb ik wel wat foutjes mee gehad maar ik heb er ook heel veel mee gebakken.
Ik heb trouwens altijd arita's gebruikt --> lekker goedkoop en nooit veel problemen.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
het grootste voordeel van Plextor vind ik dat ze maar doorgaan
ik zie bij andere mensen vaak dat hun schrijver fouten gaan geven, er helemaal mee stoppen of andere vage dingen, terwijl mijn plextortje dan nog lekker ff doorgaat met fikken, en doorgaat, en doorgaat.....

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• K-2SO
  • Laatst online: 26-08 15:47
Ik heb de TEAC R58S (8x24x) SCSI, deze roeleert gruwelijk ! :)
M'n vorige was ook een TEAC, nog nooit 1 CD verkloot !

En ze zijn goedkoper dan Plextor ...

• jpm.lensen
  • Laatst online: 29-08 18:37

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Plextor is volgens mij het beste merk, als je veel geld wil uit geven aan iets echt goeds.

maar ik doe het al een tijdje prima met mijn Philips 3610, maar het is ook niet echt een cd-fabriek dus....

kortom ik zou voor de plextor gaan, volgens mij tog de beste, maar wat dacht je van de 12x plextor?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-05 22:23
NEEM GEEN AOPEN WRITER!!!!!!!!
Die zijn egt VETklote, geloof me maar.
Vaaak errors en kleine buffer..
Ik heb nu de Ricoh MP7060A (geflashed) en kben nu aan t writen met winamp aan etc.
kijken of t lukt :)

Mzzl
Pagina: 1