Toon posts:

[win xp pro] "Pre"-boot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn machine heeft een amd k7t pro moedebord en draait WinXP Pro.
Ik had conversiesoftware aangezet die een gecapturerde video driftig om aan het zetten was naar mpeg. Dit zou meer dan een uur duren.

Na een kwartier ga ik kijken en vindt mijn pc in een soort opstartfase, die niet doorloopt. Dus zwart scherm, voordat memmory geteld wordt enzo. Ik heb volgende gedaan:
- tien keer stroom eraf en erop, en opnieuw geprobeerd op te starten.
- kast open en batterijtje los, tijdje gewacht, zonder batterij opstarten, met batterij enz.
- TV Capture kaart eruit, opstarten en kaart erin enz.
- Nu heeft mijn moederbord een serie leds: die geven de status weer van het opstarten. De leds stoppen bij 0001, 0010 of 0011 of 0110. Deze corresponderen met allerlei zaken, die nog erg voor het eigenlijke opstarten liggen. Komt erop neer dat pc stopt voor memory tellen.

Ik sta voor een raadsel. Weet iemand meer?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Je hoeft jezelf iig niet te kwooten. En dit hoort in PMG, ik zal in SM ffies een move aanvragen (preboot = BIOS != WOS).

Je hebt iig en chipset initialisatie probleem. Probeer de standaard diagnose: Trek alle insteekkaarten inclusief AGP kaart eruit, laat 1 enkele geheugenmodule zitten, rest er uit, doe een CMOS clear (hardwarematig, kijk ff in je mobo boek hoe dat moet), en probeer te booten. Wil dat niet, probeer het met een ander reepje geheugen. Wil dat ook niet -> Northbridge gaar -> Nieuw mobo kopen.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Move aanvragen?
Betekend dat ik het dan niet zelf in goede forum opnieuw moet aanvragen?
Ga in ieder geval met je tips aan de gang.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 21:41
Nee, dit topic wordt verplaatst anders zou het beschouwd worden als dubbelposten en dat wordt niet op prijs gesteld.

Let trouwens op het verschil tussen het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif en Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knopje. Je hebt net op quote gedrukt, daarom staan er 2 berichten van jou onder elkaar, dat is ook niet de bedoeling.

Het is trouwens zeker PMG, maar ik denk dat je proc misschien wat te warm is geweest, zit alle koeling er wel goed op?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 14:12
Nee, dat moet je even aan een mod vragen, 2 topic's openen is niet de bedoeling hier. Kicken, trappen, om te zorgen dat je topic weer omhoog komt mag na 24 uur, niet na 1 minuut. Je hoeft jezelf dan ook niet te quoten; een "kick" zegt ook al genoeg. Of gebruik mijn 1337 kick pic :P
Afbeeldingslocatie: http://www.pckennis.net/GoT/schop.png

edit:
replyen wordt echt secondewerk de laatste tijd ;)

[ Voor 12% gewijzigd door pierre-oord op 15-04-2004 22:28 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen overeenkomstige topics gevonden bij pmg met precies dezelfde mobo's en dezelfde problemen ermee.
thnx.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Pagina: 1