Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond :)

ik zag bij de specificaties voor de HD800 een maximaal vermogen van 2x10mW. Nu keek ik bij de Creative MuVo² 4000MB welke een max vermogen heeft van 2x30mW. De iHP 120 iRiver 20GB van 2x20mW.

Wat betekent dit eigenlijk en is er een duidelijk verschil?

Moltie

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 21:30
Het zelfde al bij gewone een gewone versterker. Bot gezecht "hoe hard-ie kan".

[ Voor 73% gewijzigd door DeeD2k2 op 16-04-2004 11:22 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Veel spelers van Philips leveren slechts 10 mWatt per kanaal inderdaad. Dit houdt in dat als je van een stevig volume houdt, en daarnaast ook een flinke koptelefoon opzet, je het aparaat in kwestie wel eens `vol open` zou moeten zetten... is het erg? Nee, maar ik hou wel van hard 8)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Let op dat de vermogens op dezelfde manier zijn vastgesteld (Din of RMS, volcontinu of piek, tegen hoeveel ohm er gemeten is wil ook nog wel 'ns verschillen); en hou in de gaten dat een kwalitatief slechte versterker met veel vermogen ongeveer even hard gaat als een goeie met weinig vermogen - en daar kom je aan de hand van de specs niet achter, daar zal je 'm voor moeten horen.

Veel hangt bovendien, zoals die lachende bijtgragerik hierboven al zegt, van de koptelefoon die je erop zet: een forse Sennheiser zal wat meer vermogen nodig hebben dan een paar oordopjes :)

Ik heb maar even wat van mijn versterkerkennis vertaald. Als dit voor zulke kleine versterkertjes niet van toepassing is, hoor ik het graag :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.