Instabiele XDSL verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-02 13:23
Hallo allemaal..

Ik zit even met een raadsel waar ik niet uitkom en ik hoop dat jullie me kunnen helpen..

12 maart 2004 werd mijn ADSL opgeleverd.
Had mijn e-tech v2 modem/router aangesloten en je zou denken de boel werkt..
Helaas was dat niet het geval.
Bleek dat mijn profiel verkeerd stond en BBned had daar 1 weken voor nodig om aan te passen..
19 maart eindelijk ADSL..

Maar nog niet goed lijn klapt er steeds uit en met een 8mbit lijn is mijn maximale download snelheid onder de 50kb kom ik daarboven disconect de lijn..

3 weken later wordt er een duo meting gedaan door BBned en KPN..
Blijkt dat mijn SNR margin rond de 4 zit.

Deze SNR singaal begint al bij de DSlam..
Maar goed Dslam wordt vervangen en de kruisdraden ook plus opnieuw een meting..

Helaas blijft de SNR nog steeds op 4.0 staan..
Provider weet het ook niet meer en stuurt mij een andere modem op
Copperjet 810.

Vandaag binnen gekregen en opnieuw gekeken naar de SNR margin... die staat nu op 2.5

Dit wederom aan de provider doorgegeven en helaas ziet het er naar uit dat ik maar daar mee moet leven.

64 euro per maand gaan betalen voor een lijn die zeer onstabiel is..

Het vreemde is alleen dat voor deze nieuwe provider had ik bij mijn oude provider ook een 8mbit lijn die ook via BBned liep... nooit problemen gehad downloaden ging als een speer.. en nu alleen maar deze ellende

Wat zou ik moeten doen en wat hadden jullie gedaan??

De afstand van mijn huis naar de centrale is rond de 2.5 km
Alle draaden en aansluitingen zijn in huis al nagekeken..

Greetzzz

Mabili

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-02 22:04

Floor-is

5.2

Ik ga hier niet echt inhoudelijk op in, maar je weet dat bij 2.5km afstand er eigenlijk niet meer dan een 512kbit lijntje geleverd mag worden? Als je toch meer snelheid wilt zal je uitkomen bij de KPN-bitstream produkten die al snel 200 euro per maand zullen kosten.

Wie is je huidige provider en wie was je provider overigens?

Bericht hierboven

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-02 19:48

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Floris schreef op 16 april 2004 @ 00:44:
Ik ga hier niet echt inhoudelijk op in, maar je weet dat bij 2.5km afstand er eigenlijk niet meer dan een 512kbit lijntje geleverd mag worden? Als je toch meer snelheid wilt zal je uitkomen bij de KPN-bitstream produkten die al snel 200 euro per maand zullen kosten.

Wie is je huidige provider en wie was je provider overigens?
Wat is dit voor onzin reactie?? Als je goed had gelezen had je kunnen zien dat TS eerst een 8mbit lijn had zonder problemen.
Wat je zegt over dat er boven 2,5km niet hoger dan 512kbit geleverd mag worden is ook dikke onzin.. ADSL lite is tegenwoordig al 1mbit, lagere abbo's zijn al amper meer te krijgen. En dan nog, die 2,5km (wat dacht ik trouwens 3,5km moet zijn) beperking is alleen bij het KPN-netwerk van toepassing. Andere netwerken leveren hun adsl-producten wel nog op de meeste snelheden, alleen dan zonder enige garantie dat je die snelheid zult halen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:23

Pimmuz

Roar

Heb een vriend in zeeland volgens bbeyond site 4963m van de centrale af... toch haalt die smeerlap 835kb/sec

Dus ik vind dat we allemaal wel eens mogen kappen met die afstand fabeltjes
Als je 400m van de centrale zit en jouw kabel naar de centrale is brak of het zit in je huis brak kun je ook een onstabiele connectie krijgen...

Geloof best dat een signaal op een goeie kwaliteits kabel van 400m beter is als een goeie kwaliteits kabel van 4km

Welke Provider had je eerst en welke heb je nu en waarom ben je dan eigenlijk over gestapt?

om eerlijk te zijn weet ik nix van die snr's signalen :) waar kan ik daar uitleg over vinden?

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-02 14:28

qless

...vraag maar...

Ik zit zelf op ongeveer 2,5 km (kabellengte) van de telefooncentrale af en zou ongeveer 7,8 Mbps kunnen halen. Oftwel die afstand is het probleem niet, gaat om zowel kabelkwaliteit als de aansluitingen in de centrale en bij jouw thuis.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Razorh
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 13:12
Ik heb ook een 8 mbit lijn via demon gehad ze kregen het niet voor elkaar om een goede verbinding op te zetten max download ongeveer 130 kilobyte p/s .

en ik zit maar 500 m van de centrale.

Heb mijn abo opgezegt en wacht nu totdat de lijn is afgebroken, ga denk ik nu adsl 8mbit via cistron (babyxl) aanvragen.

• Mabili
Ik zat eerst bij Interned services maar ik door bepaalde redenen wou ik overstappen naar een andere provider.

Ik heb dus 1 jaar lang een 8mbit gehad via Interned services wat als een speer liep haalde snelheden tussen de 800 / 950kb.
Nooit klappende lijnen dus een zeer stabiele lijn te noemen.

Toen ik overgestapt was naar XSDSL ging het mis.
vanaf de eerste dag van oplevering al geen ADSL bleek dus een fout in de profiel te zijn.. echter duurde dat 1 week voordat het probleem opgelost was.

Ondertussen wat er al een lijnmeting geweest en daaruit bleek al dat de SNR maar rond de 4 was dit houd dan in dat de modem gewoonweg niet in staat is de lijn getraind te houden.

(even over de opmerking van 2.5 is tever)

Als dat zo mocht zijn zou de modem zelf terug gaan trainen tot dat je een stabiele lijn heb.. het gaat dan ook om tussen de 2 en 8mbit >> 8mbit download is nooit een garantie..

Maar goed het probleem speelt nu dus al 5 weken en downloaden kan ik maar beter achterwegen laten omdat me lijn er dan uit klapt..
Zo is het dan ook heel gewoon dat vooral in de avond dat ik niet kan internetten omdat mijn ADSL er dan uit ligt..
De modem krijgt het dan niet voor elkaar om nog te trainen.

Jammer genoeg krijg ik nu ondertussen te horen dat het allemaal een beetje ophoud en maar een week weer moet aankijken of er toch een beetje mee te werken is..

Alleen vindt ik dat voor 64 euro in de maand en 174 euro voor de opstart kosten plus modem een beetje veel geld..

Wat is jullie mening hierover?

Voor mij blijft nog altijd de vraag waarom kon ik eerst wel 1 jaar zonder problemen met een 8mbit werken en nu opeens niet meer..

Greetzzz

Mabili

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Mjah voor mij onbekende provider en XSDSL houd dus in dat ze sdsl aanbieden en geen adsl?

terwijl als je de website bezoekt je ziet particulier dsl en zakelijk sdsl...

ook roepen ze dat kpn minimaal 1:50 overboeking hanteert kan ik ook niet echt geloven...

Je bent niet verhuisd zeg jezelf maar wel overgestapt waarom vraag ik me dan af als het goed werkte? je had het snelste abbo het werkte...

Nu een andere vage ISP en het is knudde en ze kunne jou niet vertellen wat het is...

zit je op de zelfde centrale? is er apparatuur vervangen? zijn er algemeen problemen bekend bij bbned/xsdsl?

nou snap ik nog nix van die snr marges maarja

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:39
juannnn

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

voil :))

• Mabili
Interned Services was mijn ex werkgever en levert alleen ADSL aan bedrijven.

Nu kon in voor dat jaar via een aantrekkelijke prijs mijn 8mbit behouden maar na dat jaar zou ik gewoon de normale kosten moeten betalen en ruim 85 euro pm exl btw is een hoop geld..

Zonder extra's zoals email adressen ect...

Dus dat was de reden..
Eerst zou er een migratie plaats gaan vinden maar door wat kleine problemen kon deze niet doorgaan..

Toen moest ik dus wel 6 weken down..
en werd alles gesloopt..
Toen kon ik weer een nieuwe aanvraag indienen en heb dat ook gedaan..

PS. XSDSL leverd degelijk wel ADSL maar goed ik moet maar goed gaan nadenken wat ik moet gaan doen..

Maar wat zouden jullie gedaan hebben?

Greetzzz

Mabili

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Ik heb een SNR van 3dB en 5dB en lijn is zo stabiel als een huis. Zegt dus niet zo gek veel en mag enorm laag zijn. (geen 0 liefst natuurlijk). Als het niet schommeld is 3dB al voldoende.

En ook logisch dat die zo laag is! Als je een full-open adsl lijn hebt.

De line-attenuation is belangrijker. Die geeft signaal demping aan op je lijn. Als jij op 2500 meter zit zal die rond de 30dB liggen ongeveer. Daarboven wordt het soms tricky.

En ook als je teveel errors per seconde op je lijn hebt is dat een trigger voor een hersync van je modem.

Overigens zit je waarschijnlijk nu op een Alcatel centrale? (deze zal tussentijds vervangen zijn de apparatuur in je centrale). En je e-tech V2 moet dan voor annexA 3.27 hebben als firmware en de annexB 3.40 perse!!

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Mabili
Ja oke maar even het volgende..

Op dit moment moet je al firmware 3.40 in je etech hebben zitten om op een alcatel te kunnen draaien..
Deze wordt nu ook standaard zo afgeleverd bij aankoop van een nieuwe E-tech modem..

De 3.40 is pas geleden gecetificeerd door BBned.

Maar het punt is dat mijn modem de lijn niet vast kan houden..
Dat merk je ook met een download snelheid van 30kb hoger kom ik gewoon niet.

Nu heeft de provider een andere modem toegestuurd (Copperjet 810) om te kijken of de lijn dan wel in de lucht blijft en ook dat is niet het geval..

Nu hebben ze denk ik gisteren de waarde van mijn upload aangepast..
Die stond eerst op 6 db en nu op 3 de download staat nu op 2.5 als SNR waarde

Dan mag misschien de SNR niet zoveel uitmaken maar dan moet wel de lijn een constante verbinding hebben en getraind blijven..
Dat is hier niet het geval..

Het blijft dus vaag want als ik het zo bekijk heb ik deze nacht 216 disconecties gehad omdat de lijn moeite heeft om te trainen..

Greetzzz

Mabili

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Hoop voor je dat je ISP het samen met de adsl netwerk leverancier en KPN snel voor je kan uitzoeken/oplossen.

Zo zie je maar weer dat een overstap om een paar euro's per maand niet altijd handig is ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

FlipFluitketel schreef op 16 april 2004 @ 09:06:
[...]

Wat is dit voor onzin reactie?? Als je goed had gelezen had je kunnen zien dat TS eerst een 8mbit lijn had zonder problemen.
Wat je zegt over dat er boven 2,5km niet hoger dan 512kbit geleverd mag worden is ook dikke onzin.. ADSL lite is tegenwoordig al 1mbit, lagere abbo's zijn al amper meer te krijgen. En dan nog, die 2,5km (wat dacht ik trouwens 3,5km moet zijn) beperking is alleen bij het KPN-netwerk van toepassing. Andere netwerken leveren hun adsl-producten wel nog op de meeste snelheden, alleen dan zonder enige garantie dat je die snelheid zult halen.
FlipFluitketel, laat ik nu op ruim 4,9 KM (werkelijke lengte van de kabel) van de centrale wonen, en toch is er ADSL beschikbaar bij ons. Weliswaar kan ik alleen een ADSL Go (384/128) abbootje bestellen maar altijd nog beter dan inbellen. Dit betreft het KPN netwerk.

BTW: Downloadsnelheid: 40KB/s
Upload: 13KB/s

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 14:14 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-02 19:48

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 14:11:
[...]

FlipFluitketel, laat ik nu op ruim 4,9 KM (werkelijke lengte van de kabel) van de centrale wonen, en toch is er ADSL beschikbaar bij ons. Weliswaar kan ik alleen een ADSL Go (384/128) abbootje bestellen maar altijd nog beter dan inbellen. Dit betreft het KPN netwerk.

BTW: Downloadsnelheid: 40KB/s
Upload: 13KB/s
Dit zeg ik toch ook (min of meer).. Ik quote degene die zei dat boven 2,5km de verbinding die geleverd mag worden max. 512kb/s mag zijn. De max. snelheid na zoveel km die mag worden geleverd is nergens bepaald. Alleen de beheerder van het netwerk kan zeggen dat ie tot max. zoveel km gaat met een bepaalde snelheid. Hij MAG dus zeker de snelheid wel nog hoger aanbieden, maar kan dan waarschijnlijk nooit die snelheid garanderen. Tuurlijk is zo'n adsl-abbo wat jij hebt beter dan inbellen, ik vraag me af wat voor snelheid je zou halen als KPN de beperking weg zou halen, misschien dat je dan gewoon rond de 100-200KB/s komt.. Ligt ook aan de kwaliteit van de kabel. (Maar dit is compleet offtopic).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:37

Korakal

Up up up!

even een iets dekkendere titel erbovengeplakt :)

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08-2025
Mijn SNR staat op 2 maar verbinding blijft prima in de lucht en haal snelheden van tegen de 800k

BurnHard.nl ICT Solutions

Verwijderd

Verwachte kwaliteit van de DMT footprint:
downstream
upstream

• Mabili
het is alweer een tijd geleden dat ik ff een update had maar hier is ie dan...

Jammer genoeg nog niet positief

Tot heden is het probleem met het wegvallen van de lijn nog steeds niet opgelost..

Heb een 8mbit lijn maar kom niet hoger dan 40kb download en een upload van ruim 90kb..

Modem staat getraind op 8mbit down en 1mbit up..
CRC errors vliegen om de oren en ruim 700 disconnecties per 24 uur..

Wat hebben ze al gedaan vanaf de dag dat eigenlijk de ADSL lijn opgeleverd had moeten zijn 12 maart tot eind mei 2004

Maart:

- Profiel bleek niet goed te zijn ( na 2 weken opgelost)
- ADSL zeer onstabiel met meer dan 700 disconnecties per 24 uur

April:

- Lijn meting gedaan door firma Baas
- Lijn meting gedaan door gentronics
- Blijkt idd dat de lijn onstabiel is en ook op het app van gentronics veel errors te zien
- Duo meting (KPN / BBned)

- KPN monteurs vervangen aarde draad door de reserve draad van mijn boven buurman door te knippen... echter wist men al dat het geen oplossing zou bieden

Mei:

- Duo Meting
- KPN meting (ADSL monteurs komen langs van KPN en zien dat de lijnsynq wegvalt in de DSlam en verzoeken BBned het probleem op te lossen

Juni
- BBned doet dat niet en komt met een ander voorstel..
KPN moet maar een bypas gaan maken om zo het probleem op te lossen..

- Bypas gaat niet door men weet geen oplossing gaat maar weer over op een Duo meting..

Dus tot heden ruim 3 maanden ADSL wat zeer onstabiel is en dat ik niet 24 uur per dag van een 8mbit lijn kan genieten..

Of er een oplossing zal komen is de vraag want het is kat en muis geworden tussen KPN en BBned...

Maar waarom zoveel duo metingen mag joost weten...

Greetzzz
Mabili

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-01 08:17
Heb je dit ook op het forum van XSDSL gezet? http://www.xsdsl.nl/forum/

Daar zitten wel behulpzame gozers die misschien hetzelfde probleem hebben,
of misschien een oplossing weten.

edit:
Ben jij die Ringo? dan laat maar :D

[ Voor 12% gewijzigd door RelaXXinG op 18-06-2004 14:35 ]

Pagina: 1