Kan niet meer in de admin: Sitecom WL-018 Wireless Router

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heehoo,

Rare bedoening. Ik heb al een tijdje een Wireless Router van Sitecom, een WL-018 (versie 1). Ik wilde m gisteren gaan aansluiten op mijn nieuwe modem van Chello en toen kon ik ineens niet meer in de admin komen.

Aangezien ik een versie 1 heb, zou je normaal gesproken via http://192.168.123.254 de admin kunnen benaderen, maar dan krijg ik nu de melding http 400 - ongeldig verzoek.

De router doet verder wel wat ie moet doen, dus mijn internet wordt verdeeld en ip-adressen worden uitgedeeld, maar het zou wel leuk zijn als ik ook nog de beveiliging kon instellen :)

Ik heb al gekeken bij Sitecom op de website, gebeld met de helpdesk en gesurfd, maar geen resultaat.

Er is ook geen losse utility om de firmware te updaten, die is er alleen voor een versie 2 van de wl-018. Wie kent dit probleem en heeft het kunnen verhelpen of weet hoe het verholpen moet worden?

Verwijderd

Dit heb ik ook met mijn router een Level 1, ook gewoon dezelfde fout als bij jou.. Ben eens benieuwd :)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik heb nog nooit een handleiding gezien waarin niet vermeld stond hoe je een password moest clearen of resetten :?

Dat stond er dus niet in?

• wolly_a
  • Niet online
Resetten is niet aan de orde, al tachtig keer geprobeerd om alle mogelijke manieren. Bovendien wist de aardige man van de sitecom helpdesk me te vertellen dat hetgeen in de handleiding stond, niet goed was :) Bovendien ben ik het password niet kwijt, ik kan m alleen niet invoeren, want ik krijg de adminpagina er niet voor.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Waar SSH op doelt, is dat als je een keiharde factory reset uitvoert, de kans aanwezig is dat je weer in je admin panel kan komen ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• wolly_a
  • Niet online
Dat is het m juist, ik heb alles netjes gedaan, van de stroom af, pinnetje in het gaatje pulken, 30 seconden wachten (zo zei de aardige ome van sitecom), dan gaat er vanalles gebeuren met de lampjes en dan zou ie het moeten doen, maar dan gaan de lampjes heel hard knipperen. Als ik m uitzet en weer aan, dan staan de lampjes weer goed, maar kan ik nog geen verbinding krijgen met de admin. Je zou zeggen dat ie wel wat doet, want het is geen 404 error, maar een 400 error, ongeldig verzoek.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hmm .. error 400. Draait je admin panel op SSL :? Was er niet recentelijk een bug in IE _vanwege_ een update aan IE waardoor je op SSL zulke errors _kon_ krijgen ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• wolly_a
  • Niet online
Dat zou kunnen, maar ik probeer nu te benaderen met een nieuwe kale installatie van Windows 2000 en dit geeft geen resultaat, in principe zou het met een oudere versie van IE toch geen problemen moeten geven?

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anders kijk je ff met ipconfig in command wat je gateway is, en connect daar ff op.

correct me if i'm wrong :|

• wolly_a
  • Niet online
Alle informatie wijst erop dat het ipadres van de router 192.168.123.254 is. De gateway is dat adres en DNS-server is ook dat adres.

• wolly_a
  • Niet online
Hmmm.... Ik heb het niet voor elkaar kunnen krijgen. Ik denk dat ie echt stuk was en op een of andere manier iets kwijt is geraakt waardoor ik de admin niet meer kon bereiken. Ik heb m onder garantie kunnen ruilen voor een nieuwe gelukkig!
Pagina: 1