Eerste test GPL in de rechtbank: GPL wint

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46
Ik weet niet of dit echt hier thuishoort, maar gezien het feit dat je GPL meestal terug zal vinden in NOS, toch maar hier...

Een eerste zaak waarin een producent van een wireless router (Sitecom) GPL code heeft gebruikt en weigerde daarbij de source te leveren is beslecht in het voordeel van het netfilter/iptables project, dat de code onder GPL verspreidt. Goed nieuws voor de houdbaarheid van de GPL als licentie! Zie http://lwn.net/Articles/80734/

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nu nog zo'n overwinning in de US of A.
Dan zijn de zaken duidelijker.

* AlterEgo zwaait nog even naar Darl :)

[ Voor 25% gewijzigd door AlterEgo op 15-04-2004 20:32 ]

Verwijderd

Interessant, dit betekent dus dat de GPL rechtsgeldig is verklaard door tenminste 1 rechter. Dat biedt vervolgens weer mogelijkheden in de rechtszaak met SCO, over de rechtsgeldigheid van de GPL (zover die nog loopt, ik moet toegeven dat ik het niet zo erg meer heb gevolgd).

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Uhmz, tja, ik vind het heel vervelend, maar GoT is een forum. De definitie van een forum is volgens de dikke van dale:
fo·rum (het ~, fora/~s)
1 bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussiëren
2 groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoorden
3 [gesch.] plein in Rome waar het volk bijeenkwam om de algemene zaken te bespreken, recht te doen enz.
Als ik dan naar het topic kijk dan is nr. 1 niet van toepassing (ik zie geen vraag oid waar we over kunnen discusseren), nr 2 ook niet echt (ik zie geen probleem) en tja, nr 3? Leven we hier in Italie?

M.a.w. dit topic gaat dicht.
overigens zou je dit wel op de FP kunnen submitten, het is immer wel nieuws!

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.