[PHP] Login met Sessies

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een loginscript gemaakt die werkt met sessions,
Maar als iemand die bij mij werkt (zelfde ip) ook inlogt,
wordt de ander uitgelogd.

dus een dubbele login op 1 ip is niet mogelijk.

Is daar iets aan te doen? met cookies werken?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 08:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Erhm.. Sessies zijn IP-ongebonden?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ehm... 2x inloggen op 1 ip, wat bedoel je hiermee???

Want 1 ip associeer ik over het algemeen 1 pc mee, en meeste mensen gebruiken maar 1 browser per pc. En je browser cached je sessie id zolang hij openstaat.

Als je bedoelt 1 ip via proxy / nat router dan kloppen je sessies gewoon voor geen meter. Want deze zijn zoals gorgi_19 al zegt ip-ongebonden.

Doe je zelf niet ergens een handmatige check dat 1 ip een sessie maar mag hebben en als dit meer dan 1 is dat dan de eerste sessie vernietigd wordt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet je zeker dat je het script zelf hebt geschreven? sessie's zijn niet ip gebonden, er word slecht per client (per browser zelfs) een sessie aangemaakt en eventueel opgeslagen in een cookie. Dit is slecht een random getal om de gebruiker weer te herkenen. Indien de cookie niet word geaccepteerd word de gebruiker bij weggaan van de site en weer bezoeken "uitgelogd". Er word weer een nieuwe sessie aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Gomez12 schreef op 15 april 2004 @ 20:13:
Ehm... 2x inloggen op 1 ip, wat bedoel je hiermee???

Want 1 ip associeer ik over het algemeen 1 pc mee, en meeste mensen gebruiken maar 1 browser per pc. En je browser cached je sessie id zolang hij openstaat.

Als je bedoelt 1 ip via proxy / nat router dan kloppen je sessies gewoon voor geen meter. Want deze zijn zoals gorgi_19 al zegt ip-ongebonden.

Doe je zelf niet ergens een handmatige check dat 1 ip een sessie maar mag hebben en als dit meer dan 1 is dat dan de eerste sessie vernietigd wordt???
hij zal bedoelen bijvoorbeeld over een gateway, als je via een gateway een script ergens invult en je buurman doet het via dezelfde gateway ziet het script het maar als 1 IP

maar ik zou idd echt maar eens kijken waar dat ding allemaal op controleert

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!