Xs4all webspace usage probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Hallo, sinds gister is mijn gebruik van mijn webspace explosief gestegen, ik kreeg normaal iets van 12 views per plaatje per dag.

Nu heb ik op sommige foto’s gister al 460 hits gekregen.

Niet veel later kreeg ik een mail:
quote: xs4all
mijnnaam,

Deze maand heeft uw homepage http://www.xs4all.nl/~mijnaam/ al 2315Mb
aan dataverkeer gegenereerd. Als u hier niets aan doet, wordt uw
homepage automatisch afgesloten op Tue 20 Apr, omdat op dat moment de
limiet van 5.0Gb bereikt is, aangezien u gemiddeld 563.5Mb per dag
genereert.

Als u vragen heeft, of meer informatie wilt, kijk dan eerst op de
homepage FAQ: http://www.xs4all.nl/helpdesk/eerstekeer/homepage_faq.html

Groeten,

--
XS4ALL Systeembeheer
Ik stond nogal vreemd te kijken toen ik 1 uur later deze mail kreeg:
quote: xs4all
mijnnaam,

Deze maand heeft uw homepage http://www.xs4all.nl/~mijnnaam/ al 2654Mb aan dataverkeer gegenereerd. Als u hier niets aan doet, wordt uw homepage automatisch afgesloten op Sat 17 Apr, omdat op dat moment de limiet van 5.0Gb bereikt is, aangezien u gemiddeld 1011.1Mb per dag genereert.

Als u vragen heeft, of meer informatie wilt, kijk dan eerst op de homepage FAQ: http://www.xs4all.nl/helpdesk/eerstekeer/homepage_faq.html

Groeten,

--
XS4ALL Systeembeheer
:?

Ik ben dus op onderzoek uitgegaan en dit moet dus het werk zijn van een triest persoon die blijkbaar het leuk vind om mijn webspace te laten afsluiten.

Ik heb toen xs4all gemaild en kreeg een zeer onvriendelijke mail terug:
quote: man van xs4all
n Wed, Apr 14, 2004 at 10:10:46PM +0200, Roberto wrote:
> Hallo,
>
> Ik weet niet waar dit dataverkeer opeens vanaf komt?

Wij ook niet zo snel, maar we kunnen wel gokken...
Edit door RS: Erg vriendelijk

> Zou u mij dit kunnen vertellen, ik heb enkel paar vakantie foto's op
> mijn webspace staan. En ik vind het heel vreemd dat dit 1gb per dag
> aan data verkeer zorg.

Da's niet zo gek. Ik heb even gekeken naar die files, en die zijn belachelijk groot voor web foto's. Zie ook de FAQ. Totaal zijn al die foto's ruim 17Mb, dus als 60 mensen dat bekijken zit je op 1GB.
Edit door RS: foto’s van 400kb tot 600kb per stuk die alleen door mijn familie wordt bezocht en er al lang op staan

> Wilt u a.u.b. dit even voor mij uitzoeken?.

Wilt u a.u.b. eerst de FAQ lezen, zoals ook in de mail staat waar je zelf op reageert? Edit door RS: Waar heb ik dit aan verdiend?, ik had al lang de FAQ gelezen uit de 2 waarschuwing mailtjes

> Ik heb nu al alle bestanden van mijn webspace gehaald, maar ik ben
> hier zeer zeker niet blij mee.

... dan is het wat lastig om erachter te komen waar het mis gaat, natuurlijk, maar een gokje is die vreselijk grote .jpgs van je vakantie foto's. Edit door RS: Kan die man niet normaal doen?

Overigens zie ik dat je geen enkel .html bestand gebruikt, dus een echte homepage bij xs4all heb je niet. Kun je die foto's niet gewoon op je "andere" webspace zetten, en/of daar een teller bijhouden met hoeveel bezoekers er komen?
Edit door RS: Pardon? Heb ik dan gezegd dat het een homepage was? Nee ik vermelde dat mijn webspace opeens erg druk bezocht word

> Met vriendelijke groet,
> R…. ….
Ik heb deze man nog 2 maal gemaild met daarin dat ik de foto’s al van de webspace had gehaald en 3 foto’s in 1 map heb laten staan, en ik via de .stats methode, statistieken heb van welke bestanden het meest worden opgevraagd

1. http://www.xs4all.nl/~mijnnaam/tft/tft crt.jpg 954 (360901Kb)
2. http://www.xs4all.nl/~mijnnaam/tft/xpmelding.jpg 942 (71234Kb)
3. http://www.xs4all.nl/~mijnnaam/Ninja2.jpg 612 (167784Kb)

Zoals jullie zien 900+ hits op de bestanden die ik 1 dag heb laten staan, ik heb dus 2x vriendelijke gevraagd of zij mij konden vertellen wie dit constant opvraagt.

Ook staat in mijn logs 50! Keer dit:

Ik heb bezoekers gehad uit deze domeinen:
Anet-62 422 (124214Kb)
Anet-80 524 (102121Kb)
Anet-81 326 (100025Kb)
Anet-82 266 (75204Kb)

Zoals jullie zien zorgen 2 domains voor zeer veel data en ik wil dan ook wel weten welke domeinen dit zijn. Tevens staat er ook nog Bnet-xx en Cnet-xx tussen.

Tot nu toe is het zeker voor jullie onduidelijk wat ik wil? ;)

Ik wil dus weten of ik het recht heb om te weten wie mij zo lastig valt, want ik kan nu niks meer op mijn webspace laten staan. Deze zou morgen dan afgesloten worden.

Wat kan ik hier dus tegen doen :? Bestanden renamen helpt niet. En in andere mapjes gooien werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 09:47

4VAlien

Intarweb!

Een .htaccess erop zal wel werken. Als de foto's op een populaire weblog verschenen zijn lijkt een paar duizend hits mij trouwens niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgt_Pepper
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Sgt_Pepper

Lucy in de lucht met diamanten

Helaas wordt een .htaccess, voor zo ver ik weet, niet ondersteund door XS4ALL. :(

There's nothing you can know that isn't known
Nothing you can see that isn't shown
No where you can be that isn't where you're meant to be - It's easy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
4VAlien schreef op 15 april 2004 @ 20:03:
Een .htaccess erop zal wel werken. Als de foto's op een populaire weblog verschenen zijn lijkt een paar duizend hits mij trouwens niet zo gek.
Zou wel netjes zijn als de die pic even zelf zouden hosten dan.

Tja, ik zou iig ff die pics eraf halen en een paar dagen laten rusten. Misschien dat XS4all je loginnaam en daarmee je website adres wil veranderen? Ben je er misschien van af.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
XanderH schreef op 15 april 2004 @ 20:06:
[...]

Zou wel netjes zijn als de die pic even zelf zouden hosten dan.

Tja, ik zou iig ff die pics eraf halen en een paar dagen laten rusten. Misschien dat XS4all je loginnaam en daarmee je website adres wil veranderen? Ben je er misschien van af.
Tja, tja. Het is een optie. Bedankt :)

Maar dat heb ik liever niet, maar ik heb idd nu de pics er vanaf gehaald, vandaar dat mijn webicon ook niet werkt.

Maar vind jij niet dat die man wel iets vriendelijker kon zijn :?

Tevens heb ik nog 2x gemaild vandaag maar hij reageert niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:40

swampy

Coconut + Swallow = ?

RS_003 schreef op 15 april 2004 @ 20:12:
[...]

Tja, tja. Het is een optie. Bedankt :)

Maar dat heb ik liever niet, maar ik heb idd nu de pics er vanaf gehaald, vandaar dat mijn webicon ook niet werkt.

Maar vind jij niet dat die man wel iets vriendelijker kon zijn :?

Tevens heb ik nog 2x gemaild vandaag maar hij reageert niet meer.
Misschien is zijn Koffiezet apparaat kappot ( NOFR, Network Operator From Hell )

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:42
Erg lastig voor je. En wat een belachelijke reactie van XS4ALL? Beetje extreem :/

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Of meschien werkt koffie er wel :D j/k

Mja niet zo aardig nee van de luitjes @ xs4all, ook wel vreemd want zoals ik ze ken daar zijn het meestal wel aardige / hulpvaardige lui.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
heb je toevallig deze foto's niet op een forum gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
barto018 schreef op 15 april 2004 @ 20:30:
heb je toevallig deze foto's niet op een forum gezet?
Zoals ik al zij, nee :)

Dan zou ik die natuurlijk eerst verwijderen, maar dit waren gewoon vakantie fotos en fotos van mijn niet werkende TFT + CRT :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou een mailtje naar de klachtensservice sturen. Op deze manier behandelt worden, hoef je niet te pikken, zeker niet voor een provider waar je gewoon best veel geld voor betaalt.
Tis ook niet het beleid van xs4all om op zo'n manier te antwoorden. Je hebt hier gewoon te maken met een slechte werknemer denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Stop alles in een submap \cxoiwer\ en geeft die mapnaam aan je familie. Daarna een index.htm aanmaken in \, zodat niemand van die mapnaam weet, en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 20:40:
ik zou een mailtje naar de klachtensservice sturen. Op deze manier behandelt worden, hoef je niet te pikken, zeker niet voor een provider waar je gewoon best veel geld voor betaalt.
Tis ook niet het beleid van xs4all om op zo'n manier te antwoorden. Je hebt hier gewoon te maken met een slechte werknemer denk ik.
Ik ga dit inderdaad doen. Ik ben hier best boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:15
waar had je die plaatjes staan :"tft crt.jpg " & xpmelding.jpg
\
ik neem aan dat je die ergens op got hebt gelinkt... dan is 900 hits per dag volgns mij niet zo gek....

net even gekeken,,, en ze stonden inderdaad in een got topic... misschien dat 900 hits per dag niet zo gek is...

oud topic? 5 april is niet echt oud...

[rml][ Radeon 9700] Tft werkt maar heel even via DVI[/rml]

[ Voor 54% gewijzigd door nachtnet op 15-04-2004 21:24 . Reden: ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
nachtnet schreef op 15 april 2004 @ 20:51:
waar had je die plaatjes staan :"tft crt.jpg " & xpmelding.jpg
\
ik neem aan dat je die ergens op got hebt gelinkt... dan is 900 hits per dag volgns mij niet zo gek....

net even gekeken,,, en ze stonden inderdaad in een got topic... misschien dat 900 hits per dag niet zo gek is...
Dat was in een oud topic dat al lang niet meer er staat. En er waren nog veel meer plaatjes. Alleen die heb ik weg gehaald voor ik de .stats op mijn webspace plaatste.

En vertel jij me maar, waarom een topic dat al lang niet meer bezocht word opeens de plaatjes 500 tot 1000 hits per dag krijgen :?

+ Ik heb de namen al veranderd

[ Voor 21% gewijzigd door Roberto op 15-04-2004 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:15
laatmaar....

toch niet...

blijf erbij dat je top 5 van meest bezochte pagina's prima via search engines...etc gevonden kan worden... zeker omdat daar veelgezochte trefwoorden (als... ninja, tft, crt, Xp, roberto, pico ) in voorkomen..

bovendien:
ik kreeg normaal iets van 12 views per plaatje per dag.
bij plaatjes van 400kb zit je per plaatje al op 4.8mb,.....

maar in je stats file staan ook plaatjes die 1x bezocht zijn en toch 1 MB groot zijn... dan gaat het snel....

------------------

laatste edit:
(bla bla over verbruiks statistieken extrapoleren)

verder is dit :
Ik heb bezoekers gehad uit deze domeinen:
Anet-62 422 (124214Kb)
Anet-80 524 (102121Kb)
Anet-81 326 (100025Kb)
Anet-82 266 (75204Kb)
niet zo heel vreemd.. half west europa heeft ip-adressen die beginnen met 80., 81, 82,... ook het grootste gedeelte van XS4all heeft ip adressen in die Range.

[ Voor 218% gewijzigd door nachtnet op 16-04-2004 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Laatst online: 12-09 10:18
Het is nogal bot reageren, maar het afsluiten van je webspace is niet zo'n ramp. Je hebt namelijk 5GB per maand, zodra dat op is gaat hij voor de rest van de maand uit de lucht. De volgende maand heb je gewoon weer je webspace.
Neemt uiteraard niet weg dat het zeer vervelend is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Zenit schreef op 15 april 2004 @ 21:35:
Het is nogal bot reageren, maar het afsluiten van je webspace is niet zo'n ramp. Je hebt namelijk 5GB per maand, zodra dat op is gaat hij voor de rest van de maand uit de lucht. De volgende maand heb je gewoon weer je webspace.
Neemt uiteraard niet weg dat het zeer vervelend is :)
Ja dat snap ik helemaal :)

Maar ik gebruik het vaak voor school, ik moet namelijk vaak dingen opslaan.
Zoals fotos van computer onderdelen.

En stel dat volgende maand precies weer het zelfde gebeurd? :/ Dan is het dus weer afgesloten binnen 5 dagen (dit @ 1200mb per dag)

En even terug op de repleys vannet, van de 3 pics die in het TFT topic stonden staan er maar 2 in de lijst, nogal vreemd omdat ze alle 3 tegelijk laden omdat ze naast elkaar in het topic staan, tevens staat op plaats 5 een foto die ik nog nooit ergens heb geplaatst (het is een foto van mij in tenerife)
Gelukkig is de jongen zo vriendelijk geweest(zet hij het er weer neer :X) om 1 van zijn repleys te editen, want dit klopte dus niet.
nachtnet schreef op 15 april 2004 @ 21:10:
laatmaar....

toch niet...

blijf erbij dat je top 5 van meest bezochte pagina's prima via search engines...etc gevonden kan worden... zeker omdat daar veelgezochte trefwoorden (als... ninja, tft, crt, Xp, roberto, pico ) in voorkomen..

bovendien:

[...]

bij plaatjes van 400kb zit je per plaatje al op 4.8mb,.....

maar in je stats file staan ook plaatjes die 1x bezocht zijn en toch 1 MB groot zijn... dan gaat het snel....
Ik weet niet waar je heen wilt, maar ik geloof dat ik toch wel beter inzicht hier in heb, dan jij. Verder nog bedankt voor het plaatsen van deze niet correcte data...

En ik blijf er bij, dat het heel vreemd is dat het opeens op 1 dag van 1gb naar 3 gb aan data verkeer in die maand schiet, wat jij zegt klopt gewoon niet. Punt.

En ik ga hier niet meer op in, want ik wil geen JA / Nee spelletje in dit topic. Ik heb nog steeds last van mijn probleem en op dit moment vervuil je mijn topic daar mee. Als jij het niet met mij eens bent mail jij me maar.

Met vriendelijke groet, RS_003

[ Voor 62% gewijzigd door Roberto op 16-04-2004 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
gewoon bestandsnaam van de foto's veranderen of idd in een map zetten
sim-pel ga je toch niet zoveel aandacht aan besteden?

Modbreak:
Kijk eens in de startpost?
Ik heb deze man nog 2 maal gemaild met daarin dat ik de foto’s al van de webspace had gehaald [...]
Eerst lezen, dan reageren :Y)

[ Voor 47% gewijzigd door Korakal op 16-04-2004 19:23 ]

Pagina: 1