Toon posts:

detecteren thuisnetwerk duurt lang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een simpel thuisnetwerk tussen 2 computers, niks ertussen. 1 pc met internet (internet sharing) en een laptop met een nic.

Het werkt wel maar na het opstarten van bv 1 van de 2 computers dan duurt het detecteren van het netwerk heel lang, soms wel 1,5 min. Dus als ik My Network Places kies --> View workgroup members --> en dan lijkt de pc te hangen. Soms crashed de browser.

Draai op beide computers. WinXP (sp1)
Heb de 2 nic's op 100mbit full duplex gezet

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb dit áltijd :) Groot of klein netwerk, maakt niet uit... Volgens mij is dit gewoon 'Windows' _/-\o_

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 20:19

Pogostokje

* twiet *

Zor dat je een master browser in je netwerk hebt, of in ieder geval de computer browser service hebt lopen. En lees de documentatie eens ;), want een Windows PC zoekt maar 1x per zoveel minuten het netwerk af naar NetBios clients. De eerste keer kan het daarom wat langer duren.

Vergeet niet dat het al of niet kunnen 'zien' in het overzicht helemaal niks zegt over of je er ook wat mee kan doen. Als je de naam van de PC weet kan je die direkt benaderen. Mits WINS en/of DNS goed zijn ingesteld allemaal.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
moet je ff t ip-adres achterhalen, en dan \\\[ip-adres] intikken, gaat instant (een flink stuk sneller dus)

edit: je moet t natuurlijk in t "uitvoeren" venster intikken

[ Voor 24% gewijzigd door bigfoot1942 op 15-04-2004 19:52 ]

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:12
\\(computernaam) werkt ook en is misschien sneller/handiger ;)

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijdje geen netwerk meer (heb meerdere minuten gewacht, en reboot, helaas niks) als het netwerk het wel doet, dan ligt het internet op de 2e pc erweer opeens uit.

Heb op beide pc's de wizard (voor thuisnetwerken) weer gestart en alles ingesteld. Eventjes schijnt het te werken maar na een reboot dan houd of netwerk op, of internet doet het weer eens niet, of de netwerk browser loopt weer voor de zoveelste keer vast.

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 15:25
Windows netwerk is IMO altijd traag.

snelste is idd via \\<ipadres>\
Het allersnelste is mss wel even een netwerkverbinding maken via rechterklik op deze computer en dan netwerkverbinding maken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook gekeken of het aan de firewall ligt (McAfee)

Ik zie op log gegevens dat er wel dingen worden geblokkeerd terwijl ik bij McAfee Firewell bij 'thuisnetwerken instellen" en daarna m'n 2e pc access geven.
McAfee Firewall heeft een inkomend pakket van het type UDP geblokkeerd. Het bij het verkeer behorende externe adres was 10.0.0.138. De externe poort was 5051. De lokale poort op uw pc was 1900 [SSDP]. De netwerkadapter voor het verkeer was Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC.
McAfee Firewall heeft een inkomend pakket van het type TCP geblokkeerd. Het bij het verkeer behorende externe adres was 192.168.0.112. De externe poort was 1114 [tijdelijk]. De lokale poort op uw pc was 80 [HTTP]. De netwerkadapter voor het verkeer was Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC #2.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

de enige manier om dit snel te houden is door een wins server te laten draaien, dan schiet het wel op
anders is het verschrikkelijk traag, en soieso vind ik het sharesysteem onhandig en traag
via ftp gaat het 10x sneller

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de McAfee firewall uitgeschakelt. Ik krijg altijd in de logs te zien dat er inkomende UTD en TCP pakketten werden geblokeerd. Raar, terwijl ik bij 'netwerk delen' in McAfee wel het ip van de 2e pc toegang hebt verleend.

Toch niet prettig om zonder een firewall op het net te zitten :X

weet iemand hier meer van ?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 14:53

LauPro

Prof Mierenneuke®

Het is altijd gewoon zeer traag. Ik ben ook wel eens met wat API's aan het spelen geweest en dan sta je echt versteld van de traagheid. Het is beter om een 3rd party programma te gebruiken om je netwerk af te browsen. Maarja, als je echt goed aan de slag wil pak je FTP of iets met WINS/DNS imo.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1