computer is bezorgd, koeler ligt eraf: en nu?

Pagina: 1
Acties:

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Topicstarter
Computer besteld, is vanmiddag thuisbezorgd, maar tijdens het vervoer is de koeler van mijn Thunderbird gekukeld. Kan ik die koeler er zonder meer meteen weer opzetten? Ik lees hier namelijk vaak over koelpasta etc. Is het noodzakelijk dat de koelpaste verwijderd wordt en dat er dan nieuwe aangebracht wordt voordat ik de koeler weer vastmaak?

Verwijderd

Indien er koelpasta op zit, egaal verdelen over de core en je koeler terug plaatsen. Indien er geen pasta op zit, ren naar de winkel en koop een tube, want het helpt echt. T’is niet noodzakelijk, maar wel aan te raden. We weten immers allemaal dat hoe koeler je CPU is hoe beter.

Verwijderd

effen controleren dat je koelpasta niet ergens anders zit dan op je CPU. en vooral de L1, L2 bridge enzo controleren. Dan kan je hem er gewoon weer op plaatsen.

Ik hoop voor je dat die koeler verder niks heeft beschadigd :( knap K*T

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

als de winkel niet te ver weg is

heel hard daarheen rennen en gaan klagen :) zetten zij hem terug voor jou en is het dus hen risico als er iets fout gaat

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Topicstarter
De koelpasta zit zelfs op de zijwand van de kast :(

En de winkel is niet eens een beetje in de buurt :(

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

eerst naar de winkel bellen voor je verdere stappen onderneemt. Dat ding kan van alles beschadigd hebben, waar jij straks de schuld van krijgt. (krassen in mobo/kaarten, afgebrokkelde hoekjes Tbird etc.)

Lekker bellen, en zeggen dat je de koeler er op HUN risico op zet.

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 18 december 2000 15:25 schreef Marger het volgende:
Computer besteld, is vanmiddag thuisbezorgd, maar tijdens het vervoer is de koeler van mijn Thunderbird gekukeld. Kan ik die koeler er zonder meer meteen weer opzetten? Ik lees hier namelijk vaak over koelpasta etc. Is het noodzakelijk dat de koelpaste verwijderd wordt en dat er dan nieuwe aangebracht wordt voordat ik de koeler weer vastmaak?
Als die cooler eraf ligt zou ook wel eens een hoekje van je t-bird af kunnen zijn of heeft die koeler door je kast lopen razen en je mobo beschadigd.
Ik zou EERST even contact op nemen met je leverancier.
Met een beetje pech krijg jij de schuld als zometeen de boel niet werkt/kapot is....

• Treb
  • Niet online
Bij welke zaak komt dat spul eigenlijk vandaan ?
Wat voor cooler is het (gewicht) ?
Het moet wel heel gek gaan wil een normale cooler van je socket af gaan tijdens transport.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
Op maandag 18 december 2000 16:04 schreef dreamer het volgende:
als de winkel niet te ver weg is

heel hard daarheen rennen en gaan klagen :) zetten zij hem terug voor jou en is het dus hen risico als er iets fout gaat
ja want meestal zit er op de achterkant van de kast een sticker die de kast verzegeld, als je die eraf peutert staan hun niet meer in voor de gevolgen, tenzij hij geen sticker heeft natuurlijk...

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Topicstarter
Computer komt bij Eynstein vandaan. Die waarschuwden zelf vantevoren met een standaardemail dat je voordat je je nieuwe bak aanzet, altijd even moet controleren of er niks loszit, het KAN altijd gebeuren (en is dus ook gebeurd in dit geval. Ik zag verder echter geen afgebroken hoekjes of andere beschadigingen van de T-bird. Ook geen losse condensators of zo.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
eynstein heeft naar mijn mening de beste service van alle winkels die computerzooi verkopen.
Stuur hun een mailtje en het komt wel goed

edit:typo

• Treb
  • Niet online
Op maandag 18 december 2000 19:08 schreef Ceaser het volgende:
eynstein heeft naar mijn mening de beste service van alle winkels die computerzooi verkopen.
Stuur hun een mailtje en het komt wel goed

edit:typo
Nou fijne zaak als ze niet eens een cooler fatsoenlijk erop kunnen zetten.
Een goed geplaaste cooler kan er niet NIET afvallen tijdens transport.
Gewoon een geval van onzorgvuldigheid

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Topicstarter
In their defense: het is wel een enorm ding (op hun site: de Target Super koeler). Hij weegt nogal wat, dus heel gek vind ik het nou ook weer niet, wel jammer. Maar ik heb hem er intussen op geprikt en hij draait al weer eventjes okee. Ik heb hem nog niet onder zware druk gezet, dat zien we dan zo wel. Ik moet ook nog even wat tooltjes en zo installen.

• Treb
  • Niet online
Op maandag 18 december 2000 20:10 schreef Marger het volgende:
In their defense: het is wel een enorm ding (op hun site: de Target Super koeler). Hij weegt nogal wat, dus heel gek vind ik het nou ook weer niet, wel jammer. Maar ik heb hem er intussen op geprikt en hij draait al weer eventjes okee. Ik heb hem nog niet onder zware druk gezet, dat zien we dan zo wel. Ik moet ook nog even wat tooltjes en zo installen.
In their defense ?
Ben jij gek, dat ding zat er niet goed op.
En als tie echt zo zwaar is (+ 300 gram) hadden ze die pc niet eens mogen verzenden met gemonteerde cooler.
Kortom, prutszaak dat eystein. :(

Gelukkig voor jouw werkt de boel, maar als die koeler nou toevallig voor 3000 piek (mobo, proc, video, mem, hd) schade intern aanbrengt?
Ben ik benieuwd of je ook nog loopt te gillen "In their defence"

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Topicstarter
Je hebt gelijk, maar ik deed dan ook geen poging om het goed te praten. Ik zei dat ik het niet zo gek vond met zo'n grotere koeler, ik zei niet dat ik het logisch vond, of dat het te verwachten was. De boel hoort gewoon heel aan te komen, helemaal mee eens.

Maar was nou inderdaad voor 3000 piek de boel beschadigd geraakt, dan kan ik niet beoordelen wiens fout het was. Jij zegt: hij zat er niet goed op, als ie goed vastzit KAN hij er niet afvallen.
Zoveel weet ik niet van koelers en sockets. Ik weet wel dat er de ptt/tnt regelmatig niet al te zachtzinnig met pakketten wordt omgesprongen, dus er valt ook wat voor te zeggen dat er in geval van schade daar de schuld ligt. Dat laat ik in het midden (Eynstein had trouwens een transportverzekering afgesloten, dus ik neem aan dat dergelijke schade daaronder zou vallen).

Als er schade was geweest en zij zorgden er niet voor dat ik nieuw spul kreeg, dan zou ik alle reden tot kankeren hebben ja :) Nu is dat allemaal niet aan de orde.

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Op maandag 18 december 2000 16:10 schreef Herman het volgende:
eerst naar de winkel bellen voor je verdere stappen onderneemt. Dat ding kan van alles beschadigd hebben, waar jij straks de schuld van krijgt. (krassen in mobo/kaarten, afgebrokkelde hoekjes Tbird etc.)

Lekker bellen, en zeggen dat je de koeler er op HUN risico op zet.
Precies. Marger, luisteren naar Herman (en mij :))

Als er een cooler door je kast heen is gestuiterd (je zegt zelf dat de koelpasta tegen de wand aan zit! Geeft toch aan dat ie daar niet rustig is blijven liggen toen ie er af viel) kan er van alles stuk zijn. Een condensator er af is wel het minste van je zorgen, want die soldaar je in 1 minuut weer op zijn plek. Als de cooler met zijn scherpe randen een kras in het bord heeft gemaakt kunen er bijvoorbeeld ook een paar lijnen verbroken zijn van de PCB. Ik noem maar wat. Bel ze nou gewoon, leg het uit, en laat hen uitmaken wat er verder gaat gebeuren (terug sturen, mannetje langs, enz.), zolang je maar een toezegging krijgt dat ze eventuele schade vergoeden. Als je niet belt, en er blijkt wat stuk te zijn geef je hen alle reden om het jou moeilijk te maken. Het is nu eenmaal jouw plicht om dit soort schade zo snel mogelijk te melden.

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 14:55

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Zekers!

al is het een klein schroefje... dat kan al behoorlijk lopen k*tten, laat staan een koeler van 300gram!! |:(

Negeren is vooruitzien

• Treb
  • Niet online
Op woensdag 20 december 2000 16:13 schreef Marger het volgende:
Je hebt gelijk, maar ik deed dan ook geen poging om het goed te praten. Ik zei dat ik het niet zo gek vond met zo'n grotere koeler, ik zei niet dat ik het logisch vond, of dat het te verwachten was. De boel hoort gewoon heel aan te komen, helemaal mee eens.
Voor de duidelijkheid, het was/is absoluut niet mijn idee om jou af te zeiken.
Jij zegt: hij zat er niet goed op, als ie goed vastzit KAN hij er niet afvallen.
Ik weet wel dat er de ptt/tnt regelmatig niet al te zachtzinnig met pakketten wordt omgesprongen.
Zo'n koeler zit echt vast op die processor, die valt er niet zomaar af.
Neem maar van mij aan dat hij er gewoon niet goed opgezeten heeft, of veel te zwaar is om gemonteerd vervoerd te mogen worden.

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Topicstarter
Thanx voor de bezorgdheid en de aanwijzingen allemaal. Ik had ze overigens zodra ik het ontdekte al direct gemaild (wat voelt die opeens extra traag als ernaast een nieuwe staat te wachten ;)).
De computer draait nu al dik 2 dagen aan een stuk en alles werkt tot nu toe gelukkig wel goed, meevallertje (no pun intented) dus.

De koeler zit er inderdaad behoorlijk vast op, zoals ik hem er nu opgezet heb (secondelijm, elastiekjes, paar spijkers erdoor, je kent het wel :)). Met een beetje stevig schudden valt ie er denk niet zomaar af.
Pagina: 1