[XP] VPN verbinding en share probleem

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-04 16:45
Ik heb volgens deze howto mijn windows XP pc ingesteld dat hij inkomende VPN verbindingen ontvangt. Voor het gemak noem ik deze computer voortaan server.

De client kan priema een verbinding maken met de server. Het probleem zit hem in dat ik geen shares kan bekijken op de server. Ik zie de server wel, ik zie ook wel de

Ik denk dat het probleem ligt aan de server, dat de VPNuser geen rechten heeft om de inhoud van die share te mogen bekijken.
Als ik namelijk op properties klik van een share, dan op het tabblab Sharing, knopje persissions. Als ik daar de VPNuser wil toevoegen staat daar ook een optie "From this location:" en daar staat dan de naam van mijn computer.
Ik denk dat dit anders moet, omdat ik niet met VPNuser lokaal inlog, maar via die VPN verbinding de shares probeer te benaderen. Of zit ik gewoon het probleem op de verkeerde plek te zoen?

...

• Haranaka
klein schopje...

...

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:05
check eerst eens over de service "bestands en printerdeling" is ingeschakeld/aanwezig is.

Daarna zou je nog kunnen overwegen het "guest" account te enablen!

maar pingen etc. werkt wel allemaal?

meldingen in je eventvwr?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Haranaka
File and printer sharing staat zowel op de server als op de client bij de VPN verbindings instellingen.
Pingen gaat gewoon goed, zowel van client naar server als andersom.

Event viewer op de server zegt niets. Aan de client zijde krijg ik hij op het moment van het opzetten van de VPN verbinding een melding over DNS van zijn eigen DC. Heeft hier volgens mij helemaal niets mee te maken. De client is een win2k servertje van mij waar ik mee loop te prutsen.

-----------

Ik type dit bericht terwijl ik nog wat aan het klote ben, maar als ik de persission van een share op "everyone" zet dan kom ik wel die share in!!

Waarom wil het gewoon niet dat ik een share aanmaak, de share dan rechten van "everyone" afhaal en alleen geef aan mijn VPNgebruiker. Dan op de client verbindingmaken, vervolgens zie ik de nieuwe share wel, maar kan er niet opkomen... Waarom :?

...