Socket 7 Koeling

Pagina: 1
Acties:

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik was de oude computer aan het bekijken en zo....ik wilde daarmee iets mee doen.

Ik heb alle onderdelen eruit gehaald. Ook de processorkoeler

Maar die processorkoeler heeft eigenlijk geen echte klip.

Nou ik kan die klip niet vastmaken...je hebt echter veel kracht voor nodig.

Ik heb die heatsink gemeten. 50x50 mm

ik ben gaan kijken voor de andere heatsink met makkelijker klip.

Ik kwam volgens de search van GOT eruit dat ik het ook het beste kan doen met de koelers van socket A/370.

Alleen de koeler moeten dan 50x50 zijn om geen problemen te krijgen.

Ik heb ene koeler gevonden.

Dat is:

Coolermaster DP5 5G11A of B

http://www.coolermaster.nl/dp5-5g11a.htm
http://www.coolermaster.nl/dp5-5g11b.htm

Ik heb gekeken op pricewatch. Er is maar een bedrijf (best onbetrouwbaar) die maar kan leveren. maar die is helaas ver uit mijn buurt. en de verzendskosten liggen hoog.

Is er ander mogelijkheid?

Ander koeler?
-Spire, ja maar ze hebben te grote afmetingen

Google?
-Geen duidelijke resultaten naar winkels

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:10

Exigence

dnkroz

Je kunt ook even kijken of je wat ruimte rond de socket hebt. Zelf heb ik een 70*70 mm heatsink op een oude Pentium I 100 MHz. Past precies.
En anders ga je naar "Jan's-pczaak-op-de-hoek". Daar hebben ze vaak nog wel wat achter liggen.

• Silver7
Exigence schreef op 15 april 2004 @ 18:51:
Je kunt ook even kijken of je wat ruimte rond de socket hebt. Zelf heb ik een 70*70 mm heatsink op een oude Pentium I 100 MHz. Past precies.
En anders ga je naar "Jan's-pczaak-op-de-hoek". Daar hebben ze vaak nog wel wat achter liggen.
Maar "Pieter's-pczaak-op-de-hoek" doet moelijk. :( dat had ik al verwacht...van die "slimme" jongens :)

Ik zal gaan kijken naar de ruimte.
//Tja... dat kan wel passen..

Ik zal gaan kijken voor de koeler bij "Oma's-pczaak-op-de-hoek".

[ Voor 22% gewijzigd door Silver7 op 15-04-2004 19:20 . Reden: antwoorden ]

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-02 15:54
Als je binnenkort nog naar een PC-beurs gaat, dan moet je daar ff rondkijken daar hebben ze vaak nog wel ergens van die dingen liggen.
Ik heb er toen ook eentje mee genomen en de fan op mijn videokaart geschroefd.

Verder als je even goed in de PW van T.net had gekeken dan was je als het goed is deze koeler Greencooler S7/370 Socket 7/370 waarschijnlijk wel tegen gekomen. Hij kost 5 euro, maar wel 5,50 verzendkosten.
Verder past een S7 koeler gewoon op een S370, ik heb het ff uit geprobeert en het past idd. Dus je zou waarschijnlijk ook gewoon een andere S370 koeler kunnen kopen zolang als hij maar een klip heeft.

Verwijderd

Ik heb ook aardig wat budget socket 370/7/A koelers gehad, en de meesten hebben een vrij stevige clip. Hoe beter de koeler op de processor zit, hoe beter de koeling. Dus ik vraag me af of een nieuwere koeler echt een makkelijkere clip heeft.

Ik vraag me af wat het probleem is met je "te sterke"clip. Hij is er schijnbaar ooit op gezet, en je hebt hem er ook weer af gekregen, dus hij zou er ook weer op te zetten moeten zijn :)

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-02 10:06
ik weet niet wat voor processor je hebt maar socket 7 processors worden eigelijk nooit zo warm en kunnen vaak ook wel zonder koeling, dacht ik.............

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:10

Exigence

dnkroz

NEOeo schreef op 15 april 2004 @ 21:20:
ik weet niet wat voor processor je hebt maar socket 7 processors worden eigelijk nooit zo warm en kunnen vaak ook wel zonder koeling, dacht ik.............
Zonder actieve koeling, maar laat jij maar eens een Pentium 166 of 200 zonder heatsink lopen. Dat loopt binnen een minuut vast.

• Silver7
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 21:15:
Ik heb ook aardig wat budget socket 370/7/A koelers gehad, en de meesten hebben een vrij stevige clip. Hoe beter de koeler op de processor zit, hoe beter de koeling. Dus ik vraag me af of een nieuwere koeler echt een makkelijkere clip heeft.

Ik vraag me af wat het probleem is met je "te sterke"clip. Hij is er schijnbaar ooit op gezet, en je hebt hem er ook weer af gekregen, dus hij zou er ook weer op te zetten moeten zijn :)
Tja...dat sterke clip heeft geen echte soort bevestiginsclip... Het is in principe door de moederbord duwen om alles goed te vast te krijgen...maar het is te sterk voor me... zelfs dat ik op fitness zit :)

Verwijderd

Moet je hem niet een beetje van de socket af duwen, zodat die over het pinnetje(s) van de socket heen valt? Dat is bij een boel mensen wel eens het probleem met die clips die je met een schroevendraaier vast moet zetten. En die gebruiken vaak ook te kliene schroevendraaier. Een die precies past is wel zo veilig.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 00:17 ]

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:45

Zenix

BOE!

Exigence schreef op 15 april 2004 @ 21:21:
[...]

Zonder actieve koeling, maar laat jij maar eens een Pentium 166 of 200 zonder heatsink lopen. Dat loopt binnen een minuut vast.
mijn buurman heeft al 2 jaar een p200 als server draaien zonder fan of koelblok en hij doet het nog steeds. Die dingen kunnen zoveel hebben >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 16-04-2004 01:01 ]

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:12

Khaine

Python liefhebber

Compufreaky schreef op 16 april 2004 @ 01:01:
[...]

mijn buurman heeft al 2 jaar een p200 als server draaien zonder fan of koelblok en hij doet het nog steeds. Die dingen kunnen zoveel hebben >:)
ZONDER fan en koelblok ? :| :|
Dat zou wel heel makkelijk zijn . Dan stop je de processor erin en ben jeklaar .

Er zit toch wel WAT aan koeling in ?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Silver7
Nou...mede tweakers....

Ik heb gewoon de koeler gekocht.

http://www.coolermaster.nl/cp5-6j31c-a4.htm

Ik heb de rondom de socket gecontroleerd dat de koeler wel erop kan.

Ik heb ongeveer 3 computerwinkels in de buurt. (niet echte goede)

Eentje doet nogal moeilijk over de koelers. "dat het niet echt werkt, je hebt geen ruimte voor, en de processor kan dan ook niet goed werken als te koud wordt?

HUH!!! de processoer moet goed gekoeld zijn :)

Omdat ik een beginner met veel ambitie ben, heb ik ook maar een plaat gekocht voor 3 eurotjes om hardware erop te zetten en testen en zo.

Ik weet niet of ik nou goed doe, want ik ben blijkbaar koelpasta vergeten te kopen.

In de faq staat er wel meer over....
Het blijkt dat op de koeler al een soort kauwgom erop zit (met aarbeismaak :))

[ Voor 8% gewijzigd door Silver7 op 16-04-2004 12:29 . Reden: de koelpasta ]

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:12

Khaine

Python liefhebber

Silver7 schreef op 16 april 2004 @ 12:22:
Nou...mede tweakers....

Ik heb gewoon de koeler gekocht.

http://www.coolermaster.nl/cp5-6j31c-a4.htm

Ik heb de rondom de socket gecontroleerd dat de koeler wel erop kan.

Ik heb ongeveer 3 computerwinkels in de buurt. (niet echte goede)

Eentje doet nogal moeilijk over de koelers. "dat het niet echt werkt, je hebt geen ruimte voor, en de processor kan dan ook niet goed werken als te koud wordt?

HUH!!! de processoer moet goed gekoeld zijn :)

Omdat ik een beginner met veel ambitie ben, heb ik ook maar een plaat gekocht voor 3 eurotjes om hardware erop te zetten en testen en zo.

Ik weet niet of ik nou goed doe, want ik ben blijkbaar koelpasta vergeten te kopen.

In de faq staat er wel meer over....
Het blijkt dat op de koeler al een soort kauwgom erop zit (met aarbeismaak :))
Heyhey . Een aantal opmerkingen .

De aardbeismaak waar jij het over hebt is waarschijnlijk "pre-applied thermal paste" . Koelpasta die door de fabrikant van de koeler voorgesmeerd is .
Deze kun jij best gebruiken als je koelpasta vergeten bent maar vaak gebruiken overclockers een eigen merk (betere prestaties/ andere samenstelling ).

Processoren werken zelfs nog als ze onder het vriespunt komen en dat haal jij echt niet met luchtkoeling hoor :D . Dus die zaak lult ;)

Wat bedoel je met zo'n plaat voor 3 euro ??

Ow en ... als je een beetje kunt knutselen kun je altijd wel voor zorgen dat de koeler hoe dan oko past :D.

Doe iig voorzichtig . Doe het rustig aan en suc6 :D

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Silver7
Khaine666 schreef op 16 april 2004 @ 13:23:
[...]

Heyhey . Een aantal opmerkingen .

De aardbeismaak waar jij het over hebt is waarschijnlijk "pre-applied thermal paste" . Koelpasta die door de fabrikant van de koeler voorgesmeerd is .
Deze kun jij best gebruiken als je koelpasta vergeten bent maar vaak gebruiken overclockers een eigen merk (betere prestaties/ andere samenstelling ).

Processoren werken zelfs nog als ze onder het vriespunt komen en dat haal jij echt niet met luchtkoeling hoor :D . Dus die zaak lult ;)

Wat bedoel je met zo'n plaat voor 3 euro ??

Ow en ... als je een beetje kunt knutselen kun je altijd wel voor zorgen dat de koeler hoe dan oko past :D.

Doe iig voorzichtig . Doe het rustig aan en suc6 :D
THNX!!!! die plaat is ervoor dat de hardware daarop komen... (beter dan op mijn mooie bureaublad :D )

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:45

Zenix

BOE!

Khaine666 schreef op 16 april 2004 @ 09:30:
[...]

ZONDER fan en koelblok ? :| :|
Dat zou wel heel makkelijk zijn . Dan stop je de processor erin en ben jeklaar .

Er zit toch wel WAT aan koeling in ?
ja fan van de voeding :P

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:42

PD2JK

ouwe meuk is leuk

:X

Dat meen je niet. Nog geen vreemde luchtjes geroken? Ach ja, die heatspreader op de cpu zelf is toch genoeg? >:)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Exigence schreef op 15 april 2004 @ 21:21:
[...]

heb ik laatst ook ff geprobeerd en ging prima, werd alleen beetje warm :P (wel maar een paar minuten geprobeerd, daarna er toch maar weer opgezet ;))

• Silver7
Nou...de koelblok zit erop.

Videokaart en 1 reepje zit erop.

(het heeft geen speaker aangesloten)

De voeding draait goed. Er komt niets op beeld.

Videokaart eruit gehaald. geen piepjes of zo

Tot verbazing... doet het wel goed!!!!! HAPPY (nu twee reepjes eringedaan, anders werkte het niet (weer wat geleerd))

Om deze topic wat beter maken en het resultaat laten zien voor de nieuwsgierigen en de beginners, zal ik ook ff een FOTO maken van de moederbord met daarop de koeler.

[ Voor 53% gewijzigd door Silver7 op 20-04-2004 19:47 . Reden: BLIJ!!! ]

• Silver7
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/jm.kapel/t2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/jm.kapel/t4.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/jm.kapel/t5.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/jm.kapel/t6.JPG

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Die videokaart zou ik maar goed bewaren. Dat is de NV1 als ik me niet vergis. Eerste kaartje waar nVidia aan gewerkt heeft. :o

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Silver7
Prutz0r schreef op 20 april 2004 @ 20:56:
Die videokaart zou ik maar goed bewaren. Dat is de NV1 als ik me niet vergis. Eerste kaartje waar nVidia aan gewerkt heeft. :o
ECHT WAAR?!?!??!

Dat wist ik niet...laat nou ik antieke hardware toevallig hebben.

Maar volgens de stickers is ht Diamond Edge 3D 2000 Series.

Op ene chip staat er NVsgp...

[ Voor 14% gewijzigd door Silver7 op 20-04-2004 21:00 . Reden: ff gecontroleerd ]

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dat moet 'm wel zijn, heb al vele plaatjes gezien van de NV1 en het is allemaal dezelfde componenten lay-out. Ben er 99% zeker van.

ST en nVidia hebben toen samengewerkt. Heb ergens in een artikeltje gelezen dat Microsoft toen in die tijd met DirectX, de NV1 helemaal incompatibel maakte met sommige DX apps. En MS bijna nVidia uitroeide. :o

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Jah dat is een NV1 :D
Afbeeldingslocatie: http://www.firingsquad.com/features/nvidiahistory/images/nv1.jpg
Goed bewaren ;)

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Ik wou dus net hetzelfde doen als jij, had ook nog zo'n coolermaster liggen, maar er stonden tegen de socket wat condensatoren en dat paste dus niet. Nu heb ik van een kerel van de avondschool toevallig nog wat oude socket 7 heatsinks gekregen en nu draait m'n p233 mmx lekker passief, heb m'n harde schijf op rubberen noppen gelegd en in de voeding een Papst op 5 V gestoken, echt lekker stil dat bakje!
Kan je trouwens dat plastieken frame waar de fan normaal op steekt niet af de heatsink halen, staat wat mooier...

• Silver7
Ranzy schreef op 20 april 2004 @ 21:47:
Kan je trouwens dat plastieken frame waar de fan normaal op steekt niet af de heatsink halen, staat wat mooier...
ik overweeg misschien... ik wacht ff op 2 reepjes a 16 mb..dan heb ik in totaal 64 mb dan ga ik linux installeren en moois van maken.

Ik zal zeker weten de videokaart goed bewaren!!! Bedankt voor je reply's...
Pagina: 1