Toon posts:

Fujitsu Scaleo 800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb dit systeem gekocht ,maar ben niet echt tevreden als je lang bezig bent met het systeem wordt het een stuk trager bijv als je terugkeert nar windows vanuit een game ,maakt niet oud of nieuw licht of zwaar heeft ie altijd aardig wat tijd nodig om alles weer op zn plaats te zetten icons en zo op je bureaublad.

specs zijn een Gigabyte moederbord GA-8SGXLFS heb gezocht welke chipset ,alles wat ik vond is dat het een sis chipset heeft meer niet,welk type niet bekend.
geheugen is nameless 512/333mhz ,processor is een P4 3.0 met HT videocard is een club 3D 9600XT/128mb,souncard is de 5.1 live de voeding is als ik het goed zegt eentjs van FPS 300 watt (zegt me niets)Ik weet iets van pc's maar niet zoveel dat ik kan zeggen dit is goed en dit is gewoon slecht ik wil dit setje graag upgraden zodat het stabiel blijft is het nu niet ,alles werkt hoor ik game veel online ,muziek en video's maar ik merk gewoon dat dit systeem niet optimaal is ,wat moet ik of kan ik het beste veranderen en met wat aub ,specs erbij graag
en eventueel waar te halen geld is niet zozeer het probleem als het maar normaal blijft,niet meer dan 3 a 400 euro vind ik zat.Vind het trouwens raar dat er geen extra koeling van vanachter opzit om de lucht eruit te halen en oh ja smartcard geeft aan agp staat op 0 futuremark zegt moederbord kan 4x en 8x aan maar ik kan het nergens instellen tenminste ik kan het niet vinden kan iemand me helpen alvast bedankt.

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Welkom op GoT!

Eerst ff dit: Probeer alinea's te maken en zet bv je specs in een lijstje, is wat duidelijker. Een duidelijke topic titel is ook geen overbodige luxe (lees de FAQ voor alle regels en voorwaarden)

Maar over je vraag:

-Hoe lang heb je dit systeem al in gebruik?
-Is hij altijd zo "sloom" geweest?
-Hardeschijf vol? (wat is de snelheid van de harde schijf?)
-Gescanned op Spyware, virussen en andere meuk?
-Veel dingen geinstalleerd en weer verwijderd?
-Als eens gedefragmenteerd?

Belangrijke:
-In taakbeheer gekeken of je geen zware cpu-zuigende programma's draait?

[ Voor 15% gewijzigd door OneUp op 15-04-2004 18:26 ]

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het systeem nu ongeveer 2 maanden in het begin was het vrij redelijk maar dat trage na een spel heeft ie altijd gehad hiervoor had ik een amd 1800+ ook met deze 9600XT had het nog erger kreeg vaak mn wallpaper niet terug na red alert 2 al bijv.heb 2 harde schijven 1 van 160 GB 1 van 80 die van 80 gebruik ik voor windows en games die van 160 is storage.Video's ,muziek drivers en patches.beide schijven draaien op 7200.Heb net ad-aware gedraai kon er een hoop uit halen en ook in systeembeheer het een en ander gedaan maar ik denk eerder dat het een koeiling cq geheugen of voeding probleem was ,maar ik kan het natuurlijk fout hebben en moederbord vertrouw ik ook niet zo ik had er meer van verwacht maar het is een standaard systeem met standaard spullen,lang verhaal kort systeem valt me een beetje tegen.En defragmenteren doe ik regelmatig bij alle schijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 21:30 ]