ISA nodig op nieuw board

Pagina: 1
Acties:

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 09:58
Guys HELP

Situatie..als lok omroep gebruiken wij een super duur nonstop systeem wat softwarematig op een pc wordt aangestuurd en speciale hardware matige modules gebruikt Nu moet de pc toch vervangen worden en is er een nieuw systeem gekocht. Tot onze schrik en tegen de verwachtingen in hebben we ipv de verwachte pci sloten..ISA sloten nodig.(ja het is stom dat dat niet eerst is gecontroleerd maar goed) Nu is 1 isa slot waarschijnlijk af te vangen door een andere geluidskaart maar het andere slot wordt gebruikt voor een speciale kaart welke weer een speciaal stuk hardware aanstuurt . Een pci versie kopen is NIET te betalen dus we moeten verder met het geen wat er is.

Nu hebben we simpelweg het probleem dat we dus ISA sloten nodig hebben op ons nieuwe mobo en deze zitten hier natuurlijk niet op.

- is er iets aan te passen op een pci slot dat je hier ISA van kan maken (opzet stuk of wat dan ook)

- Zijn er zo ie zo nog mobo's die toch werken met de nieuwste chipsets met ISA sloten in de "consumenten" sector. Zo ja welke zijn dit??

Hoor het graag.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

en om welke processor gaat het ?
Ik zou anders een 2de hands PC aanschaffen, die wel ISA-sloten (je hebt er 2 nodig lijkt het) heeft.

eagle

• Icey
  • Laatst online: 22:01
Afbeeldingslocatie: http://img.shopping.com/cctool/PrdImg/images/pr/177X150/00/01/43/ab/5e/21211998.JPG

Soyo SY-P4I 845PE ISA P4-478p 533/400 FSB

Ze zijn er wel, alleen kom je ze niet vaak tegen :)

Gebruik als zoekterm maar eens industrial, het zijn vaak bordjes die nog in de industrie gebruikt worden ;)

http://www.google.nl/sear...8&q=isa+p4+industrial&lr=

Resultaten 1 - 10 van circa 5,080 voor isa p4 industrial (0.57 seconden)

Bijv.

http://www.technoland.com/tl_mb8200.htm

Intel® Pentium 4
Industrial Motherboard
with 2 ISA slots
& 4 PCI slots

Zelfs nog 800fsb!

[ Voor 57% gewijzigd door Icey op 15-04-2004 18:22 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[rml]euss in "[ EL] ISA kaart op PCI aansluiten"[/rml] noemt hier een aantal interessante linkjes en de vraag van de TS daar komt overeen met jouw vraag. :)

{signature}

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

"HELP" weggemoffeld uit de titel. Komt nogal storend over namelijk. Je bent niet de enige die hier hulp nodig hebt ;)

Verwijderd

AI! Help in je topic.. dat mag dus niet van de mod's. (foei!)
Ik vermoed dat je pecht hebt, en je je probleem niet zo 123 zult kunnen oplossen.
Misschien toch een 'ouder' MB/systeem aanschaffen, omze de 'oude' kaart nog te kunnen blijven gebruiken?
Suc7 ermee.

• xon
het staat niet in de titel maar in mijn berichtje..en kom op zeg moet wel leuk blijven bij 1 zo'n "verspreking".

Maar goed..ik heb inmiddels ook al gezocht en er is HEEEL weinig te krijgen. Het erge is ook nog dat het amd processor is en geen pentium waar dus NOG minder voor te krijgen is.

BALEN

Verwijderd

xon schreef op 15 april 2004 @ 23:10:
het staat niet in de titel maar in mijn berichtje..en kom op zeg moet wel leuk blijven bij 1 zo'n "verspreking".

Maar goed..ik heb inmiddels ook al gezocht en er is HEEEL weinig te krijgen. Het erge is ook nog dat het amd processor is en geen pentium waar dus NOG minder voor te krijgen is.

BALEN
ik weet niet waar je hem voor nodig hebt, maar als het gewoon huis- tuin- en keukenwerk is: pricewatch: Intel Celeron 1,7GHz (S478, 128KB, 400MHz FSB, Boxed)
proc+koeler voor €55,=
geen topprestaties, wel goedkoop :P

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

xon schreef op 15 april 2004 @ 23:10:
Correctie: het staat niet meer in de titel. Ik heb het "verwijderd" voorzover je "wegmoffelen" niet begrijpt ;)

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat wordt dus dus zoeken naar een tweedehands trager systeem of nog veel harder zoeken naar een modern mobo met ISA. Misschien rot antwoord maar iets waar je wel iets mee bent: er zijn GEEN tussenstukken die ervoor zorgen dat ISA kaarten in PCI slots passen...

Life is simple, make choices, don't look back...

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 12:58

ralpje

Deugpopje

Is het nieuwe systeem al aangeschaft? Kijk anders eens op www.carmenserver.nl; complete systemen voor lokale omroepen, inclusief alle hardware.
En anders Broadcast Partners eens bellen waarom PC-Radio (want dat is het, vermoed ik) nog steeds ISA-kaarten gebruikt... :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• xon
Na ja het is inderdaad pcradio en onze vrienden van broadcast partners hebben wel wat in pci maar je kan het al raden dat kost natuurlijk weer een vermogen en dat vermogen..sja dat hebben we niet.

• ralpje
  • Laatst online: 14-08 12:58

ralpje

Deugpopje

Mag ik vragen waar je je automatisering voor gebruikt? Ik heb laatst voor mijn lokale omroep verschillende systemen getest, en misschien dat er een low-budget, goed werkend systeem is wat voor jullie eisen afdoende is. Mailen kan eventueel via ralph [kringelding] eckhard [puntje] nl :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 09:18
Waarom snap ik nou niet waarom er niet even een 2e hands moederbordje gekocht kan worden waar ook nog isa op zit?? Of zijn die er nou echt niet meer??

• -=bas=-
  • Laatst online: 17-07 05:15
Gewoon eens een keer naar een PC-beurs gaan.
Daar kan je gloednieuwe borden P2/P3 krijgen met ISA sloten.
Tot 1 GHz kan je dan wel gaan met een P3. Wil je sneller dan zal je een wat betere/duurdere adapterkaart kopen.

Toevallig kwam ik gisteren een stukje op Tomshardware erover tegen :
http://www.tomshardware.com/cpu/20030107/index.html

Senile! Senile Oekaki

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Wat voor amd proc is het precies dan weten wij waar we op moeten letten als we mischine iets tegen komen
Ik heb net op de site van msi zitten kijken ze hebben één bordje met één isa slot
MSI:
linkje
maar deze ondersteund alleen socket a tot en met 2000+ en alleen sdram

Gigabyte :
linkje
Plaatje zegt dat er geen isa op zit in specs staat van wel
Gigabyte heeft nog meer mobo met isa er op en socket a alleen tot maar 200 mhz deze is 266

Het zijn allemaal via chipsets die dit ondersteunen meer info

[ Voor 50% gewijzigd door Schapie op 17-04-2004 01:28 . Reden: gigabyte erbij en chipset ]

No signature found

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Misschien heb je hier wat aan. Dat is een USB ISA kaartje, sluit je aan via USB en daar kan je dus een ISA kaart op doen.

The devil is in the details.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Hopelijk heeft ie wel usb >:)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

als je geen usb hebt koop je een pci met usb-poorten derop (€10), dat usb isa ding is wel wat duur (maar dan heb je ook wat :) )

www.nintendocasemods.com

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 15:43
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1079818131.jpg
Moederborden die verder onze aandacht trokken waren van DFI. Men toonde enerzijds een moederbord in het Mini-ITX-formaat waar een Pentium M-processor in paste (specs); anderzijds was er een Socket 478-bord, gebaseerd op de Intel 865GV-chipset (onboard graphics) en voorzien van twee ISA-sloten (foto). Laatstgenoemde zijn bij de meeste fabrikanten al lang niet meer terug te vinden.
bron: http://www.tweakers.net/reviews/476/2

Welke lok. omroep betreft het hier? En welke versie eigenlijk ik zit zelf ook bij een lokale omroep en draaien momenteel PC-radio (die aardig wat bugs bevat).

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:24
Veel industrial mainboards beschikken nog over ISA.

I-Pox (ja een devisie van Epox) maakt deze mainboards bv, ik weet niet of ze in NL verkrijgbaar zijn.

Bv deze: http://www.i-pox.net/4GVI83.htm

{edit}
Hier: http://www.i-pox.net/industrialB.htm keuze uit verschillende P4 chipsets, 875, 845GE, GV, 845E. Geen AMD maar moet wel iets bij zitten. Meeste met ISA. Succes

[ Voor 32% gewijzigd door The Source op 17-04-2004 16:06 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

December schreef op 17 april 2004 @ 11:14:
Misschien heb je hier wat aan. Dat is een USB ISA kaartje, sluit je aan via USB en daar kan je dus een ISA kaart op doen.
Wow, dat ziet er leuk uit :). Ik vraag me alleen af of de toepassing van de TS niet latency gevoelig is, want de latency van zo'n oplossing zal wel wat hoger liggen.

Als je een zo snel mogelijke CPU wilt icm met een mobo met ISA zou je waarschijnlijk moeten zoeken naar een mobo met Via 686B southbridge, deze hebben nog wel eens een ISA slot. De meest moderne mobo's hiermee zijn borden met Via KT133A chipset, 133Mhz FSB. Veel van deze mobo's kunnen nog prima met een XP1800+ palomino overweg, een aantal (al dan niet na biosupdate) maximaal een 2400+. Dit vanwege de FSB van 133Mhz dus.. Misschien kan je nog geluk hebben met mobile cpu's (die nog wat verder gaan met 133Mhz FSB), maar of een Barton het dan ook gaat doen in zo'n mobo is maar afwachten :). Wel een leuk expiriment, als het bios niet al te moeilijk doet werkt het waarschijnlijk prima :)

Een andere oplossing is 686B + Via 694T. Hiermee kan je maximaal tot de P3 op 1,4Ghz. Als het sneller moet zal je aan de industrial mobo's moeten, die ook al voorbij zijn gekomen in dit topic. Van de USB > ISA converter wist ik niets, maar ik vraag me af of die wel zal werken in jullie toepassing en wat de latency hiervan zal zijn. Wel het bekijken waard :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 17-04-2004 16:29 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Ik heb thuis ook zo'n probleem gehad ongeveer.
Ik had namelijk een hele mooie Soundblaster AWE64 Gold ISA kaart liggen die nergens inpaste omdat ik alleen PCI/AGP moederbordtjes had.

Nu jouw probleem, jij hebt een AMD processor dus gewoon ff opzoek gaan naar een 2e handse Abit KT7-Raid met een VIA KT133 of VIA KT133A.
De KT133 kan max een FSB van 100 MHz aan
De KT133A kan max een FSB van 133 MHz aan
dit natuurlijk zonder overclocken.

Zoek maar eens een Abit KT7 of KT7-Raid op ergens deze hebben een Via 686B southbrigde en een VIA KT133(A) northbridge.
Deze borden kunnen trouwens alleen overweg met SDRAM dus DDR SDRAM kun je vergeten.
Ze hebben wel PCI sloten en 1 AGP slot onboard.

Verwijderd

Bij Advantech hebben ze wel wat je nodig hebt.

• GH45T
  • Laatst online: 06-08 21:43
Ik vond het niet geheel duidelijk maar ik heb het idee dat het om een athlon processor zou gaan. HIer kun je bijvoorbeeld op marktplaats een soltek 75kav voor kopen:
Afbeeldingslocatie: http://www.soltek.com.cn/product/mainboard/images/75KAV.jpg
Maar dat bord kan alleen maar sdram en dan heb je nog maar 1 isa slot. Je kunt inderdaad dus ook voor dat soyo 845peisa bord gaan samen met een celeron processor dan heb je dus 3 isa sloten en ddr geheugen waar ik van uit ga dat dat in je pc zit.
Afbeeldingslocatie: http://hmcomputer.techgather.com/ZMMB-P4I-ISA_LG.JPG

Verder suc7 ermee; ik heb eigenlijk nog nooit een socket a bord gezien met ddr geheugen en meerdere isa sloten dus het zal moeilijk worden.

Die USB --> ISA oplossing zou inderdaad ook wel leuk zijn maar je moet opletten met ondersteuningen van drivers en met de latencies zoals eerder vermeld.

Verwijderd

MicroPower (www.micropower.nl) maakt in de Elektuur reclame dat zij moderne moederborden kunnen leveren met ISA-sloten... Ga daar eens kijken. :+

• xon
bedankt iedereen voor het advies!

We gaan ermee aan de slag

ps mocht er nog niemand iets tegenkomen lees ik het natuurlijk graag :-)
Pagina: 1