Toon posts:

welke laptop ??

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen, situatie is als volgt:
Ik heb mijn huidige (vast) systeem verkocht... en ik heb dus geen pc tot mijn beschikking... en ik ben dus op zoek naar een nieuw systeem...

Ik heb mijn ogen eerst laten vallen op een XC Cube van Aopen... maar ik wil toch graag een laptop, want volgend jaar zit in driekwart jaar in Londen, en dan is het perfect...
Ik speel vrijwel geen spellen (maar af en toe een x'tje Vice City etc. is wel leuk)

Maar wat wat is een goede laptop ? ik heb zelf al goede ervaring met Toshiba... maar die zijn ook redelijk duurrrr...

Dus ik zoek eigenlijk een goede laptop rond de ~ € 1200,-

de enige eisen zijn, dat het een Intel is, een eventuele dvd-brander.. en verder geen Aldi-merken...

dus heeft iemand mij iets aan te raden ??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 18:09 ]

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Je moet je eerst gaan bedenken wat je er mee gaat doen en mee in de toekomst daarna gaan kijken naar producten die je daar het beste op af kan stemmen dus veel zoeken en kijken wat anderen er van vinden. Bij Complete Systemen & Laptops staan veel topics nog active met bekende laptops en ervaringen lees dat eens door of search.

Asus M6000N is mijn aanrader leuke prijs en kwaliteit ;)
[rml][ Ervaringen] Asus M6000N - Deel 3[/rml]

[ Voor 6% gewijzigd door _MaLa_ op 15-04-2004 18:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja snap ik, maar ik ben verder niet merkgebonden, en de meeste laptops vind ik te duur (en te duur is bij mij ~ €1500)...

maar weet je ook een mooie laptop met dvd-brander voor rond de ~ €1100 ?

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:23

UTM

Ts, check dit eens: Tips bij kopen Laptops // CSL FAQ Dit soort topics monden altijd uit in: Kies dit, Nee dit! Ah nee, die zuigt etc.. Je zult toch echt zelf moeten beslissen. Waar je wel op kunt letten is bv bij photoshop (ik zeg maar wat) dat wat extra geheugen neemt. Zo te lezen game je niet of vrij weinig. Een videokaart is dus iets waar je op kan bezuinigen. Extra ram (dus >512) is sowieso altijd een aanrader. Een snelle cpu is ook altijd belangrijk. It's your choice

[ Voor 106% gewijzigd door UTM op 15-04-2004 18:33 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Juistem, oriënteren is het sleutelwoord. Je zal veel informatie moeten winnen uit de vele ervaringen topics, en voor jezelf bepaalde eisen moeten stellen. Zo is de eis "geen Aldi merken" vrij eenvoudig; als je liever een mobile processor wil vallen wel meer notebooks af, ook notebooks van bijvoorbeeld Acer (niet alleen van de Aldi/Medion).

In de CSL FAQ staan vele tips bij het kopen van een notebook. Deze zijn ook hier van te pas, maar je moet goed onthouden dat het om jouw laptop gaat. Jij zal dus ook zelf de notebook moeten kopen, en zelf wat onderzoek moeten doen. Aangezien niet iedereen dezelfde applicaties draait op een notebook als jij, zal je dan ook voor jezelf moeten bedenken wat voor een notebook je nou eigenlijk zoekt.

Vervolgens kan je op zoek gaan naar fabrikanten en leveranciers, om zo geschikte types te vinden en de bijpassende prijzen. Zie daarvoor: een notebook zoeken (CSL FAQ).

Hier op GoT verwachten we van je dat je eerst zelf wat zweet, voordat je naar ons rent om dit soort vragen te stellen. Het doornemen van de FAQ forumgedrag zal denk ik daarom ook niet helemaal overbodig zijn, met name het stuk over de topicstart en Voordat je je toevlucht zoekt op GoT.

Dit topic is gesloten.