Ik heb hier een groene 4 x 20 character lcd liggen, waarvan de controllerplaat nogal uitsteekt aan de onderkant en bovenkant van het echte lcd scherm. Nu vroeg ik me af of je deze (en hoe dan) kan verwijderen van de controller. Hij zit vast met de goede oude kwart gedraaide nipjes en 3 vastgesmolten contactpunten net als iedere andere character lcd (denk ik, hehe). Iemand enig idee?>
Verwijderd
Ik denk dat ie bedoelt dat ie de controllerplaat los wil solderen en met een kabeltje weer vast wil maken omdat het ding nu in de weg zit...
precies! Op het moment steekt hij uit aan zowel bovenkant als onderkant en past daardoor niet waar ik hem wil hebben. Weet hier iemand (eventueel uit ervaring) of het mogelijk is die controller los te maken van de echte display en deze 20 centimer te verlengen en ergens anders te monteren?
die plastice flapjes die door de controller print heensteken en dan aan de achterkant gedraaid zijn, om de lcd vast te zetten.
dat zijn de bevestigings "klemmetjes" van het lcd, het glazen lcd module zit in een ijzeren omhulsel en die zit met klemmetjes (soort haakjes) vast op de controller print.Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 18:22:
wat bedoel je met kwart gedraaide nipjes?
ik denk dat het erg lastig gaat worden om de lcd module zelf te verlengen... het zit namelijk vast op de controller met een rubberen strip en die is heel kwetsbaar en daar kun je niet op solderen (in die strip zitten "kanaaltjes" die eht signaal van de controller doorgeven aan de module zelf).
BramBoterham
die strip is t probleem niet, die kan weg.
aan de print kant kun je vast wel kabetjes solderen,
maar aan de glaskant solderen, gaat probleem worden denk
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
idd, want als me berekening klopt, moet je 2800 kabeltjes solderen ( lengte: 20 karakters van elk 5 bits=100 hoogte: 4 regels van elk 7 puntjes = 28 100x28=2800)
ehh? ooit gehoord van multiplexing? matrixen?_ferry_ schreef op 15 april 2004 @ 18:43:
idd, want als me berekening klopt, moet je 2800 kabeltjes solderen ( lengte: 20 karakters van elk 5 bits=100 hoogte: 4 regels van elk 7 puntjes = 28 100x28=2800)
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
sterker nog, die kun je dus gewoon NIET solderen, als je met je bout in de buurt van die opgedampte baantjes komt zijn ze al weg ...Super_ik schreef op 15 april 2004 @ 18:40:
die strip is t probleem niet, die kan weg.
Gaat niet echt lukken dus ...
Iets minder ... LCD's worden gemultiplexed, chars zijn 5 bij 7 dus dat is 4*20*5 + 7 = 407 draadjes ongeveer ... En lcd's worden nogal vreemd gemultiplexed dut dat zullen er nog wel minder zijn.._ferry_ schreef op 15 april 2004 @ 18:43:
[ Voor 7% gewijzigd door Sine op 15-04-2004 18:48 ]
ik wou net zeggen... 2800 contact punten
BramBoterham
Verwijderd
knap, kweet niet wat voor lcd controller IC jij dan op je print hebt zitten_ferry_ schreef op 15 april 2004 @ 18:43:
Maar die heeft dan wel heelveel I/O poortjes
Pagina: 1