Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30
Een week geleden ongeveer hebben we een nieuwe auto gekocht (Citroën Xantia Stationcar), hier zat een Nokia MCC-1 telefoonhouder in van de Nokia Cark-91. Aangezien de radio van de vorige eigenaar eruit is gehaald, en er verder geen boekje o.i.d. bij zit vroeg ik me af of je dat ding zelf makkelijk kan aansluiten?

Vanuit de houder loopt 1 grote draad, en achter de radio komen 3 kleine draadjes uit, deze zijn nergens op aangesloten. Het is 1x een rode, 1x een gele en 1x een zwarte draad.

Nu is mijn vraag, zijn er ergens online handleidingen (Nokia site al bekeken maar niks ..) of is de installatie procedure zo makkelijk dat iemand hier het kan vertellen?

Ik heb zelf nog nooit iets met carkits gedaan, dus ik ben compleet leek op dat gebied :)

ps. Ik zocht nog even op de Nokia site voor een plaatje, hij is voor de 5110 van mij moeder, maar de 5110 is spoorloos van de nokia site verdwenen? :|

Alvast bedankt.

Verwijderd

het is een carkit voor de series 5xxx/6xxx/7xxx.
en is makkelijk op de volgende manier aan te sluiten :

de gele sluitje aan opde mute van de radio
de rode is de plus van de carkit, die sluit je aan op de permanete spanning(meestal geel ).
de zwarte is de massa en kan je op de zwarte van de radio aan sluiten !

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 18:41 ]

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 18:06

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 18:38:
het is een carkit voor de series 5xxx/6xxx/7xxx.
en is makkelijk op de volgende manier aan te sluiten :

de gele sluitje aan opde mute van de radio
de rode is de plus van de carkit, die sluit je aan op de permanete spanning(meestal geel ).
de zwarte is de massa en kan je op de zwarte van de radio aan sluiten !
is er ook nog een draad voor de geschakelde plus (ign.)

Verwijderd

Dat is de blauwe,die hoef je niet aan te sluiten.
Sluit je die aan, dan werkt de carkit alleen als je de auto op contact hebt staan !

Ik heb zelf de zelfde carkit en heb de blauwe niet aan gesloten

mvg jstel

• Hercul3s
Bedankt!

Nu nog even uitzoeken wat de mute van de radio is (stond volgens mij niet in 't boekje :S).

De rode kan ik dus zegmaar gewoon bij de gele van de radio instoppen ?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:46

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zie je alleen zeggen dat je een Houder hebt aangetroffen? Is de rest van de carkit nog wel aanwezig...? Misschien nog wel een idee om een mute-box aan te schaffen, heb je het geluid over je speakers ipv die bagger-carkit-speakers...
En mocht er geen mute op de radio zitten, is dat ook meteen opgelost...

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 15-04-2004 19:26 ]

• Hercul3s
Een houder en (vergeten sorry) nog zo'n klein boxje, waarschijnlijk is het dat want ik heb het nog niet werkend gezien/gehoor dus :).

• Hercul3s
Oke, ik heb net even gekeken, is de zwarte een grote dikke zwarte kabel?

Op de radio zitten nl. 2 stekkertjes met elke 2 rijen boven elkaar en dan 4 naast elkaar = 8 pinnetjes. De 2e stekker bevat bijna alleen maar gele en is (denk ik) voor de boxen. Bij de andere zie ik 1 geel/groene kabel en 1 gele. Kan ik dan de rode gewoon bij de gele instoppen zegmaar of moet ik de gele eruit halen (hoe?) en dan de rode eraan vastmaken?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:40

ralpje

Deugpopje

Meten. De massa van de carkit kun je het beste aan het chassis van de auto vastmaken, achter de radio vindt je vast wel zo'n massa-punt. De rode draad van de carkit dus inderdaad aan de constante plus, de blauwe aan de geschakelde plus. Het is niet zo dat hij dan alleen werkt als je je contact aan hebt, maar dat hij, bij afgeschakeld contact, niet langer dan 20 minuten de batterij van je telefoon oplaadt, om te voorkomen dat je auto-accu leeg raakt.
Op die iso-connector kun je meten wat de constante en geschakelde plus is. De constante zal waarschijnlijk naast de massa zitten, de geschakelde twee pinnen onder de constante.
Het kastje dat je hebt gevonden is de 'blackbox', het centrale kastje waar houder, mic, speaker en voeding samenkomen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Pagina: 1