Toon posts:

Kabeltjes en Audigy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb onlangs een logitech Z-680 setje gekocht voor op mijn Audigy Platinum EX. Prachtig setje, maar nu komt het...

Ik gebruik ook een versterker met 2 200W speakers via een Onkyo versterken.
En die moeten eraan blijven hangen uiteraard

De Logitech's zijn aangesloten via de SPDIF vanuit de externe module. Geen kraakje te beluisteren, maar op die manier wordt het 5.1 signaal niet doorgestuurd. Heb de handleiding al doorgenomen maar nog niet gevonden wat voor kabeltje ik moet gebruiken om het Digital signaal naar de cinch van de logitech moet krijgen.

Help me, de buren blijven slapen, ik moet ze weer wakker krijgen >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 17:34 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:30

Shunt

Boe

erm wat denk je van even via je pod je muziek op PL2 music te zetten.
en als je met films dit probleem hebt moet je even in de opties van je ceative instellen dat hij het geluid over je spif stuurt ipv je analoge aansluitingen ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, krijg dan wel met de surround mixer geen andere signalen als L en R voor. De andere geeft die niet.

Als er ergens een soort test Divxje bestaat waar het surround effect wordt meegestuurd dan ben ik zeker. De Z-680 heeft een hardware encoder maar moeten die signalen dan ook niet door de SPDIF goed overkomen. Ben er ook nog niet in geslaagd om de standaard Dolby digital signalen te laten herkennen.

Sound is good, nu de perfectie zoeken

En wat voor een kl"é('§rij is het dat er bij powerDVD geen dolby sturing standaard zit, maar daarvoor moet ik waarschijnlijk op een andere plek naar oplossingen zoeken

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 20:00:
Heb ik gedaan, krijg dan wel met de surround mixer geen andere signalen als L en R voor. De andere geeft die niet.

Als er ergens een soort test Divxje bestaat waar het surround effect wordt meegestuurd dan ben ik zeker. De Z-680 heeft een hardware encoder maar moeten die signalen dan ook niet door de SPDIF goed overkomen. Ben er ook nog niet in geslaagd om de standaard Dolby digital signalen te laten herkennen.

Sound is good, nu de perfectie zoeken

En wat voor een kl"é('§rij is het dat er bij powerDVD geen dolby sturing standaard zit, maar daarvoor moet ik waarschijnlijk op een andere plek naar oplossingen zoeken
probeer eens mediaplayer clasic die heeft zelfs dts ondersteuning maar je moet wel ff daar bij instellen dat je het geluid over spdf wil hebben

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
gebruik altijd BS-player, nog geen problemen mee gehad. Maar nogmaals, vind het raar dat de surroundmixers enkel in analoge modus alle speakers apart aanstuurd (met de kabeltjes moet dat natuurlijk wel) en met SPDIF vanaf de pod niet, kan ook aan de kabel liggen, en daar begon de vraag ook mee. Welke kabel is daar geschikt voor, is dat een speciale kabel of niet?

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 21:44:
gebruik altijd BS-player, nog geen problemen mee gehad. Maar nogmaals, vind het raar dat de surroundmixers enkel in analoge modus alle speakers apart aanstuurd (met de kabeltjes moet dat natuurlijk wel) en met SPDIF vanaf de pod niet, kan ook aan de kabel liggen, en daar begon de vraag ook mee. Welke kabel is daar geschikt voor, is dat een speciale kabel of niet?
geen speciale kabel nodig ik gebruik een tvout kabel van een ati kaart ;). maar het ligt aan je instelling van je pod over hoeveel speakers je geluid van bvb winamp of een stereo film hoort. als je dit op bvb stereo 2x hebt staan dan hoor je het over de 4 seround speakers zet je het op dolby music dan komt het over al je speakers dus ook de center dit doet hij niet vanzelf nee dit moet je handmatig instellen.

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Noem mij maar een moeilijke mens, maar

wordt het 5.1 signaal (dus 3 stereo kanalen) over de Spdif die op de box van de audigy wordt gestuurd? Of enkel die op de kaart zelf (en welk kabeltje heb je daarvoor nodig)

Zo ja waarom werkt de surround mixer maar op 2 kanalen?
Zo Nee wordt het dolby signaal dan meegestuurd zodat de hardware van de Z-680 dat allemaal doet?

In de handleiding van de logitech staat:

Voor sommige soorten invoerbonnen incl. 6-ch digitale audiobronne zoals Dolby Digital, DTS, en MPEG meerkanaals wordt het effect automatisch geselcteerd en kan het niet worden gewijzigd.

Dus Stel dat ik een DVD van bvb Lord of the Strings ;) opleg. Dan zou die toch automatisch naar Dolby Digital (en niet de ingestelde Dolby Pro Logic II Movie)

Alvast bedankt

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 08:40:
Noem mij maar een moeilijke mens, maar

wordt het 5.1 signaal (dus 3 stereo kanalen) over de Spdif die op de box van de audigy wordt gestuurd? Of enkel die op de kaart zelf (en welk kabeltje heb je daarvoor nodig)

Zo ja waarom werkt de surround mixer maar op 2 kanalen?
Zo Nee wordt het dolby signaal dan meegestuurd zodat de hardware van de Z-680 dat allemaal doet?

In de handleiding van de logitech staat:

Voor sommige soorten invoerbonnen incl. 6-ch digitale audiobronne zoals Dolby Digital, DTS, en MPEG meerkanaals wordt het effect automatisch geselcteerd en kan het niet worden gewijzigd.

Dus Stel dat ik een DVD van bvb Lord of the Strings ;) opleg. Dan zou die toch automatisch naar Dolby Digital (en niet de ingestelde Dolby Pro Logic II Movie)

Alvast bedankt
dat werkt alleen als je hem coaxiaal aan sluit. dus je sluit de spif aan op je pod en die decodeert je signaal (aangezien hij nu gewoon rawdata er naar toe stuurt) naar bijvoorbeeld bij lord of the strings ;) het in dolbyd of in DTS bij analoog werkt dit ook maar dan doet je geluidskaart dit zelf. dan gebruikt hij niet de hardwarematige decoding van je setje. daar komt nog eens bij dat via coaxiaal het geluid veel voller klinkt en een stuk scherper.

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Nu volg ik niet meer,

Als via de SPIF vanaf de box het 5.1 signaal wordt doorgestuurd (via de Video cinch kabel). Waarom komt het dan niet door als ik met surround mixer een test doorstuur?

Komt dat omdat de soundkaart die signalen enkel via de analoge aansluiting doorstuurt? En dat vind ik nogal onlogisch

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 10:54:
Nu volg ik niet meer,

Als via de SPIF vanaf de box het 5.1 signaal wordt doorgestuurd (via de Video cinch kabel). Waarom komt het dan niet door als ik met surround mixer een test doorstuur?

Komt dat omdat de soundkaart die signalen enkel via de analoge aansluiting doorstuurt? En dat vind ik nogal onlogisch
5.1 via SPDIF is in AC3 formaat. De audigy kan alleen PCM zelf uitsturen (de rest is pass-trough), dus alleen maar stereo. Als je dus 5.1 wil hebben buiten de films om zul je dus de kaart analoog moeten aansturen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Dus de surround mixer is zoals al de soft van Creative waardeloos >:) Ik heb wel het gevoel dat alles goed werkt, maar bestaat er niet ergens een Divx-je waar het surround gebeuren eens extra goed wordt getest. Vroeger zat er bij de Creative DVD een schijfje van de Indy-Car, met goed overdreven surroundgepruts. Er moeten toch wel nog van die bestanden te vinden zijn 8)7

Alvast bedankt
Pagina: 1