[XP Pro] -> PC is ineens gateway en heeft 2 rare gebruikers

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-05 20:43

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik ben net mijn schijf aan het opruimen, kom ik in de Docs&Settings map. Zie ik daar ineens 2 gebruikers bij staan die ik niet ken en ook niet heb aangemaakt:

LocalService
NetworkService

In de user-management kan ik ze niet terugvinden, al stond daar wel een .NET Admin. Lees: Stond. Die is dus meteen weggehaald. Maar dat werkte dus niet.

Ook merkte ik van de week dat bij een nieuwe installatie mijn PC wordt gezien als de gateway, terwijl er hier helemaal geen software draait die internet doet delen. Dat is wel het geval op mijn server, die dus ook als gateway moet fungeren.

Hebben deze 2 met elkaar te maken, of moet ik los van elkaar zoeken. Hier @ GoT heb ik de search gebruikt, maar daar kon ik niks mee vinden (zoeken op localservice networkservice).

Iemand een idee ?

Virusscanner (NAV 2004) en Ad-aware vonden niks, heb ook geen rare services draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door sus op 15-04-2004 17:30 ]

Verwijderd

tik de gebruikers eens in google zou ik zeggen.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Heb jij toevallig de "Microsoft .NET Framework versie 1.1" update via Windows Update geïnstalleerd?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• sus

sus

Topicstarter
Neobahamuth schreef op 15 april 2004 @ 17:33:
Heb jij toevallig de "Microsoft .NET Framework versie 1.1" update via Windows Update geïnstalleerd?
Nope :?

Bij Microsoft vandaan:
New service accounts. Windows XP Professional includes two new service accounts, LocalService and NetworkService, to enable graduated levels of permissions on services. Services can run as LocalService on the local computer, as NetworkService on the network, or as part of the Local System. Any service not running as one of the three built-in service accounts must have its own account.
Blijkt nu dat ik met de verkeerde termen aan het zoeken was @ google. Was aan het zoeken met LocalServices, maar die 's' moet ervanaf. Dan vindt je inderdaad een stuk meer info :+

Ik ga nog ff zoeken en lezen, en kom ik er dan nog niet uit, dan kom ik hier weer terug :)

[ Voor 64% gewijzigd door sus op 15-04-2004 18:27 ]

• sus

sus

Topicstarter
wat ik btw nog wel wil weten is hoe mijn PC ineens gateway kan zijn.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een gateway stel je meestal toch echt zelf in - of laat je via DHCP toekennen :)

Wat wel kan zijn is dat Windows automatisch een GW gegokt heeft - dan zou jouw PC het hoogste IP in je subnet moeten hebben (dus heb je een subnetmask van 255.255.255.0 dan zou het .254 moeten zijn?)

• sus

sus

Topicstarter
Ik heb op mijn server ICS draaien. Die deelt automatisch IP's uit. Maar, ik heb overal een vast-ip ingesteld. De situatie:

server: 192.168.0.1
mijn pc: 192.168.0.2
pc broertje: 192.168.0.3
pc ouders: 192.168.0.4
laptop ouders: 192.168.0.5

En dan n og 3 test/reparaties pc's
test1: 192.168.0.11
test2: 192.168.0.12
test3: 192.168.0.13

Bij het installeren van die 3 komt hij dus met een automatisch IP (klopt, worden door de server uitgegeven, kick ik er daarna vanaf voor een vast IP), maar de gateway gooit ie dus naar mijn pc. Op de server is niks raars ingesteld, en staan ook geen verwijzingen naar 0.2.

[edit]
subnetmask is overal 255.255.255.0

[ Voor 5% gewijzigd door sus op 16-04-2004 12:38 ]

• sus

sus

Topicstarter
ik geef er toch nog maar eens een schop tegen. Die lokale gebruikers (LocalService en NetworkService) zijn net zo spontaan verdwenen als dat ze aangemaakt zijn :?

Maar nu nog dat gedoe met gateway. Als ik een computer een ip geef via DHCP wordt mijn doos (192.168.0.1) dus als gateway doorgegeven, terwijl dit de server moet zijn (192.168.0.1) waar ook de DHCP-server op draait.

Iemand een idee :?
Pagina: 1