Toon posts:

[XP] Bugbear naweeën?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ziet hier met een Windows XP home ed. operated computer van een client die een tijdje geleden last had van een virus. Mijn collega heeft dat toen opgelost, maar nu starten de belangrijke dingen niet meer op (IE, Deze Computer, Outlook, etc.) Wel starten programma's van MSN enzo op (messenger en explorer). Ik heb via explorer op virussen gescanned, zelfs stinger.exe gedraait, maar er is niets te vinden.

Enig idee wat er fout -kan- zijn. Het is een vage beschrijving, maar ik heb niet meer om op te gaan, behalve misschien dat de safe mode niet opstart, maar dat lijkt me sterk.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:21

momania

iPhone 30! Bam!

Hoi en welkom op GoT :)

Ik verhuis je topic even van Windows Operated Systems naar Beveiliging & Virussen.

Hij hier even in de faq bovenin en volg daar even het stappenplan aub. Dus even scannen op spyware etc. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Oeps, sorry daarvoor. Helemaal niet bij nagedacht. Ik heb natuurlijk al wel het stappenplan etc. gevolgd voor zover mogelijk, doe ik altijd, daarom heb ik zo weinig posts ;)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 17:25:
Enig idee wat er fout -kan- zijn. Het is een vage beschrijving, maar ik heb niet meer om op te gaan, behalve misschien dat de safe mode niet opstart, maar dat lijkt me sterk.
Ik vermoed dat je collega alleen de EXE's van de computer gedonderd heeft, maar verzuimd heeft alle registry keys te repareren. Dat soort wormen nestelen zich namelijk tussen het opstarten van een programma en jouw commando om dat programma op te starten... (in de shellexec).
Zoek dus je registry na op de bestandsnamen die dat virus op jouw comp gebruikte, en herstel de desbetreffende keys. Wellicht bied Spybot S&D uitkomst.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Hier een regfile met alle executables in XP van een kale installatie.
Als je deze importeert ben je iig zeker dat die instellingen goed staan.

Systeem Specs

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Occy74 schreef op 15 april 2004 @ 22:32:
Hier een regfile met alle executables in XP van een kale installatie.
Als je deze importeert ben je iig zeker dat die instellingen goed staan.
Hij lijkt zo te zien in orde, misschien ook wel handig om de volgende keer te melden dat ie voor een Nederlandse XP is? ;)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed dat je collega alleen de EXE's van de computer gedonderd heeft, maar verzuimd heeft alle registry keys te repareren. Dat soort wormen nestelen zich namelijk tussen het opstarten van een programma en jouw commando om dat programma op te starten... (in de shellexec).
Zoek dus je registry na op de bestandsnamen die dat virus op jouw comp gebruikte, en herstel de desbetreffende keys. Wellicht bied Spybot S&D uitkomst.
Er zaten idd heel wat kwaadaardige bestandjes op, maar het mocht niet baten. Morgenochtend probeer ik meteen de regfile, klinkt als een goed idee. Ik neem aan dat het ook op de Home edition werkt?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 23:45:
[...]

Er zaten idd heel wat kwaadaardige bestandjes op, maar het mocht niet baten. Morgenochtend probeer ik meteen de regfile, klinkt als een goed idee. Ik neem aan dat het ook op de Home edition werkt?
Da's geen probleem nee, let wel dat het voor de Nederlandse XP is.. Home en Pro..

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Jeh, niks van dit alles heeft mogen werken. Zonde, heb heel de computer opnieuw geïnstalleerd. Toch bedankt voor pogingen.
Pagina: 1