Toon posts:

Vreselijk geluid koeler Winfast 250

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb sinds een paar dagen een enorm vreselijk irritant soort van hissend geluid van de koelers van mijn videokaart af horen komen.
Ik heb een Winfast 250 (Geforce TI 4600)

Ik heb hem al helemaal schoon gemaakt, maar het geluid blijft.

Heeft misschien iemand hier een oplossing voor? Ik wordt echt knettergek van dat takke geluid!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 06:38
beetje olie erin of een Zalman koeler kopen

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 15:35

Smarron

The bend

Heb je die zgn. stofbeschermers er al af gehaald ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

tjah, videokaarten... het blijven monsters om te koelen, die koelers gaan regelmatig kapot, ik denk toch dat je een nieuwe koeler moet kopen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Smarron schreef op 15 april 2004 @ 17:18:
Heb je die zgn. stofbeschermers er al af gehaald ?
schoongemaakt en toen weer terug erop gedaan.
zou dat helpen dan? misschien moet ik er ook wel wat olie tussen doen. zou dan kunnen helpen?

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:23
Garantie?

Anders kun je idd nog naaimachine olie proberen.

Of een zalman erop :P.

De winfast TI4600 had toch zo'n enorm koelblok?

tvw

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:09
iets schreef op 15 april 2004 @ 17:39:

De winfast TI4600 had toch zo'n enorm koelblok?
Best wel jah :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.tech-pc.co.uk/reviews/R9700pro/GF4600.jpg

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik heb deze kaart ook en bij mij was op een gegeven 1 fannetje dood en de ander ratelde als een gek :P Maarja, fannetjes er af geknikkerd en toen een 80mm fan er onder gehangen > geen enkel probleem :) Helemaal zonder fan(netjes) wil het niet echt, zeker niet als je OCen wil...

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

[schrap]
Neem aan dat je deze bedoelt?

Hij zit bij mijn broertje ook erin, en maakt standaard al heel wat herrie. Zou als ik jou was toch overwegen om een zalman ZM80C-HP erop te gooien.

edit: te laat!!! :>

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 17:47 ]

Verwijderd

Olie de lagertjes wat maak ze schoon of koop een bruute zalman (laatst zelf gekocht) heerlijk ding :9

Afbeeldingslocatie: http://www.maxpert.nl/images/products/ZM80C-HP3.JPG

Met de mogelijkheid tot deze optie:
Afbeeldingslocatie: http://www.maxpert.nl/images/products/zalman-ZM80C-HP+OP.jpg

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Waarom een zalman kopen als gewoon een 80mm fan van pak-em-beet 8 eypo ook the trick doet? :P

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Is natuurlijk wat je zelf wilt. Alleen hoe krijg je dan zo'n fan erop?
Lijkt me redelijk slecht koelen als je gewoon een 80 mm erop pleurt.

Als het past zou ik gaan voor 2x 60mm

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 17:50 ]

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik heb een pci-gat-backplate genomen, deze wat gebogen en daar een 80mm papst fannetje aan geplakt :P Vervolgens deze backplate gewoon net als normaal vastgeschroefd(, maar dan over een andere plate heen,) waardoor de fan dus onder de kaart hing met een beetje ruimte er tussen :)
Was geen enkel probleem qua temp, hoor. Zelfs na wat geOC en intensief allerlei leuke spelletjes spelen draaide het nog als een zonnetje :)

60mm fannetjes zijn toch wel wat luidruchtiger (snerpernder vooral) meestal.. Nja, of je laat ze op een lager voltage draaien natuurlijk :)

[ Voor 15% gewijzigd door Okyah op 15-04-2004 17:54 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

ok, ik duidde er eigenlijk op dat het oppervlak dat je met een 80mm-fan bedekt kleiner is, dan die rot-dingen die er nu opzitten.
Weet ik nu wel wat ik bij die van men broertje moet doen........slopen })

Verwijderd

Topicstarter
Die kleine fannetjes die erop zitten. Zijn die ook ergens te koop? Want als er daar het probleem ligt, lijkt me dit wel een vooral goedkope oplossing. Zo'n zalman ziet er nogal prijzig uit ...

Verwijderd

:X , ben bang voor je. Je kunt bij leadtek-nl. eens informeren.
Maar op internet ben ik ze nog niet tegengekomen.

Met 2 nieuwe fans blijf je natuurlijk wel het lawaai houden. Met een zalman van (pricewatch) 30 euro kun je em passief koelen met een beetje geluk.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 18:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 18:13:
:X , ben bang voor je. Je kunt bij leadtek-nl. eens informeren.
Maar op internet ben ik ze nog niet tegengekomen.

Met 2 nieuwe fans blijf je natuurlijk wel het lawaai houden. Met een zalman van (privewatch) 30 euro kun je em passief koelen met een beetje geluk.
Nee, man ik had hem voor 22,5euro :X (passief is dan die goed te koelen en als je ver wilt OC'en dan zou je bijvoorbeeld een cooler op de zijkant kunnen schroeven. Hij is nu 1 euro duurder geworden :+ bij www.maxpert.nl Dus de prijs valt mee :9

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 18:19:
[...]

Nee, man ik had hem voor 22,5euro
Van de vrachtwagen gevallen zeker :+ ?
Ik had de verzend-kosten erbij opgeteld dus......

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 18:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 18:22:
[...]

Van de vrachtwagen gevallen zeker :+ ?
Ik had de verzend-kosten erbij opgeteld dus......
Best erg dat je eraan twijfeld of ik er legaal aan ben gekomen :r ; ik doe niet aan zulke praktijken (liever wat meer geld uitgeven voor legale praktijken :*) ) :+ .

Ik heb hem zelf opgehaald bij maxpert.nl erg goede/vertrouwde zaak al goede ervaringen mee dus ik kom er graag :9 . Ook een heerlijke cooler is het, wel even werk om hem erop te bevestigen. :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 1 van de 2 koelers eraf gehaald en beide plaatjes verwijderd. Het geluid is nu wel opgelost, maar of de koeling nog voldoende is.
Er is natuurlijk een reden voor dat er 2 op zitten.

Waarschijnlijk toch die zalman koeler maar kopen dan.
Moet je daar trouwens dat blok wat er nu opzit voor afhalen? (want het lijkt me van wel)

• iets
  • Laatst online: 19:23
Ach ééntje zal wel voldoende zijn lijkt me. Misschien dan maar niet zo veel overklokken. Het hele koelblok kon wel 5x zo klein, alleen dat verkoopt natuurlijk minder ;).

tvw

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 18:01:
ok, ik duidde er eigenlijk op dat het oppervlak dat je met een 80mm-fan bedekt kleiner is, dan die rot-dingen die er nu opzitten.
Weet ik nu wel wat ik bij die van men broertje moet doen........slopen })
?? lol, jij wilt zeggen dat je met een 80mm fan minder oppervlak kan koelen dan de standaard 40 of 60mm fans die op de kaart zitten?

als je die 80mm fan met een pci-backplate, zoals okyah zei, of met meccano zo bevestigt dat de fan dicht tegen de heatsink van videokaart aan zit, wordt er EN beter gekoeld EN veel minder geluid geproduceerd. zelfs muisstil als je de fan op 5 of 7V zet...

Verwijderd

@mssl
Ik doe net zo goed niet aan illegale praktijken, ik schrok alleen even van de prijs.
Die opmerking was dan ook als grappig bedoelt.

@newbieNeo
Mij lijkt dat de orginele fans beter de lucht tussen de vinnen door laten stromen. Maar een 80mm-fan voldoet zeker.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:21
Neem eens contact op met Leadtek Nederland. Je zal nog wel garantie hebben (2 of 3 jaar op Leadtek kaarten oid). Ze vragen je dan om de hele heatsink te verwijderen en op te sturen. Je krijgt dan een nieuwe heatsink terug. In de tussentijd even een ander kaartje gebruiken.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:54
Olie :?, moet je wel ff weten wat voorn olie, naaimachine olie misschien? Meestal zijn koelertjes plastic, en dan is smeerolie niet echt gezond voor je koeler :P

Jij hebt gewoon een zalman nodig >:)

krijg hier beetje > videokaarten en beeldkanonnen idee bij trouwens O-)

[ Voor 31% gewijzigd door Makkelijk op 16-04-2004 15:17 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

Haarlak(spuitbus) wil ook nog wel eens helpen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Iig is dit onderwerp al zeer regelmatig langs gekomen. Gebruik de search even ajb, dan kom je genoeg mogelijke oplossingen tegen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.